Skip to main content
Beantwoord

Kwaliteit KPN

  • January 31, 2020
  • 35 reacties
  • 774 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

35 reacties

  • February 4, 2020

Was ik weer :sunglasses::coffee:

Ik typ het hier neer zodat ik het en niet vergeet en zodat het kan worden meegenomen in een (eventueel) gesprek.

Ik heb sterk het vermoeden dat de Arcadyan 2260 niet meer goed is. 

Wordt ontzettend warm, ook in stand-by, echt heet te noemen.

PrimeVideo start niet meer door sinds gisteren, logo blijft (weer) in beeld,  na een software reset werkte het weer even, maar in het midden van een film, niet synchroon beeld/geluid, steeds trager en liep weer volledig vast  

Youtube start niet

Spontane reboots tijdens het streamen.

Film1 werkt perfect, ook ‘normaal’ tv kijken werkt prima. En de diensten via andere devices werken wel prima.

Nu binnen 3 dagen 2 keer een software reset uitgevoerd op de 2260 om de betreffende diensten te kunnen kijken, dat lijkt mij niet de bedoeling. 

Deze symptomen wijzen sterk op dat in het apparaat het 1 of andere proces blijft hangen/steken en continue 100% processor capaciteit gebruikt. Daardoor gaat de rest traag of geeft zelfs het hele kastje het op door time-outs (en daardoor reboot).

Als je de netwerkkabel van de HMB2260 loskoppeld en dan een fabrieksreset uitvoert en de HMB2260 wordt dan zonder netwerkverbinding nog steeds te warm, dan lijkt het een hardware euvel in jouw exemplaar en zou je een nieuwe/andere moeten krijgen. Maar sowieso eigenlijk al, of KPN moet kwa (software)download na een fabrieksreset nog wat trucks uit de kast halen, maar denk dat dat utopie is.


Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 4, 2020

Was ik weer :sunglasses::coffee:

Ik typ het hier neer zodat ik het en niet vergeet en zodat het kan worden meegenomen in een (eventueel) gesprek.

Ik heb sterk het vermoeden dat de Arcadyan 2260 niet meer goed is. 

Wordt ontzettend warm, ook in stand-by, echt heet te noemen.

PrimeVideo start niet meer door sinds gisteren, logo blijft (weer) in beeld,  na een software reset werkte het weer even, maar in het midden van een film, niet synchroon beeld/geluid, steeds trager en liep weer volledig vast  

Youtube start niet

Spontane reboots tijdens het streamen.

Film1 werkt perfect, ook ‘normaal’ tv kijken werkt prima. En de diensten via andere devices werken wel prima.

Nu binnen 3 dagen 2 keer een software reset uitgevoerd op de 2260 om de betreffende diensten te kunnen kijken, dat lijkt mij niet de bedoeling. 

Deze symptomen wijzen sterk op dat in het apparaat het 1 of andere proces blijft hangen/steken en continue 100% processor capaciteit gebruikt. Daardoor gaat de rest traag of geeft zelfs het hele kastje het op door time-outs (en daardoor reboot).

Als je de netwerkkabel van de HMB2260 loskoppeld en dan een fabrieksreset uitvoert en de HMB2260 wordt dan zonder netwerkverbinding nog steeds te warm, dan lijkt het een hardware euvel in jouw exemplaar en zou je een nieuwe/andere moeten krijgen. Maar sowieso eigenlijk al, of KPN moet kwa (software)download na een fabrieksreset nog wat trucks uit de kast halen, maar denk dat dat utopie is.


Dank voor je tips. Deze zijn (regelmatig) uitgevoerd. De decoder lijkt het inderdaad te begeven. 


Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 4, 2020

Zojuist een telefoontje gehad van @Alex_P  :coffee::cookie: en als het goed is, komt er een nieuwe HD decoder mijn kant op. 


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Zojuist een telefoontje gehad van @Alex_P  :coffee::cookie: en als het goed is, komt er een nieuwe HD decoder mijn kant op. 

 

Dat zal naar alle waarschijnlijkheid de VIP5202 worden.

Een paar tips voor deze decoder:

  • Zet de beeldinstelling op ‘automatisch’. Dat geeft het minste problemen met alleen zwart beeld en blauwe balk.
  • Gebruik alléén de meegeleverde HDMI-kabel, ook al denk je zelf een betere te hebben
  • Schakel niet té snel van de ene naar de andere zender. Dit kan resulteren in zwart beeld.

De decoder kent nog wat kinderziektes. Dit zou bij KPN/XS4ALL bekend moeten zijn ook al ontkennen ze dat, maar er is genoeg over te vinden. Zal uiteindelijk met een software-update wel opgelost worden.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 4, 2020

Update voor de meelezers: een nieuwe ontvanger is onderweg. Eerst kijken of dat de oplossing is. :) 


Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 5, 2020

Zojuist een telefoontje gehad van @Alex_P  :coffee::cookie: en als het goed is, komt er een nieuwe HD decoder mijn kant op. 

 

Dat zal naar alle waarschijnlijkheid de VIP5202 worden.

Een paar tips voor deze decoder:

  • Zet de beeldinstelling op ‘automatisch’. Dat geeft het minste problemen met alleen zwart beeld en blauwe balk.
  • Gebruik alléén de meegeleverde HDMI-kabel, ook al denk je zelf een betere te hebben
  • Schakel niet té snel van de ene naar de andere zender. Dit kan resulteren in zwart beeld.

De decoder kent nog wat kinderziektes. Dit zou bij KPN/XS4ALL bekend moeten zijn ook al ontkennen ze dat, maar er is genoeg over te vinden. Zal uiteindelijk met een software-update wel opgelost worden.


Dat hoop ik toch niet dat ik een tweede 4K krijg 😉 Die gaat dan terug haha

Daar hebben we het tijdens het telefoongesprek over gehad.


Die heb ik namelijk al als tweede ontvanger ;-)

De bedoeling is een vervangende HD waar oa. PrimeVideo op ontvangen kan worden. 
Maar bedankt voor je hulp 👍😀


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 5, 2020

Zojuist een telefoontje gehad van @Alex_P  :coffee::cookie: en als het goed is, komt er een nieuwe HD decoder mijn kant op. 

 

Dat zal naar alle waarschijnlijkheid de VIP5202 worden.

Een paar tips voor deze decoder:

  • Zet de beeldinstelling op ‘automatisch’. Dat geeft het minste problemen met alleen zwart beeld en blauwe balk.
  • Gebruik alléén de meegeleverde HDMI-kabel, ook al denk je zelf een betere te hebben
  • Schakel niet té snel van de ene naar de andere zender. Dit kan resulteren in zwart beeld.

De decoder kent nog wat kinderziektes. Dit zou bij KPN/XS4ALL bekend moeten zijn ook al ontkennen ze dat, maar er is genoeg over te vinden. Zal uiteindelijk met een software-update wel opgelost worden.


Dat hoop ik toch niet dat ik een tweede 4K krijg 😉 Die gaat dan terug haha

Daar hebben we het tijdens het telefoongesprek over gehad.


Die heb ik namelijk al als tweede ontvanger ;-)

De bedoeling is een vervangende HD waar oa. PrimeVideo op ontvangen kan worden. 
Maar bedankt voor je hulp 👍😀

Nee, ik heb nu specifiek om de oudere gevraagd voor Prime. Als dat niet lukt zal ik handmatig naar een oude moeten zoeken, maar ik wacht eerst even af.

Ik heb ook bericht gehad over de levering. Dit kan worden omgeruild bij Autobedrijf Diepenmaat aan de Grotestraat. Neem dan de kleine ontvanger mee in een doosje en je ID mee om het om te ruilen. Dit kan vandaag na 15 uur. 


Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 5, 2020

Zojuist een telefoontje gehad van @Alex_P  :coffee::cookie: en als het goed is, komt er een nieuwe HD decoder mijn kant op. 

 

Dat zal naar alle waarschijnlijkheid de VIP5202 worden.

Een paar tips voor deze decoder:

  • Zet de beeldinstelling op ‘automatisch’. Dat geeft het minste problemen met alleen zwart beeld en blauwe balk.
  • Gebruik alléén de meegeleverde HDMI-kabel, ook al denk je zelf een betere te hebben
  • Schakel niet té snel van de ene naar de andere zender. Dit kan resulteren in zwart beeld.

De decoder kent nog wat kinderziektes. Dit zou bij KPN/XS4ALL bekend moeten zijn ook al ontkennen ze dat, maar er is genoeg over te vinden. Zal uiteindelijk met een software-update wel opgelost worden.


Dat hoop ik toch niet dat ik een tweede 4K krijg 😉 Die gaat dan terug haha

Daar hebben we het tijdens het telefoongesprek over gehad.


Die heb ik namelijk al als tweede ontvanger ;-)

De bedoeling is een vervangende HD waar oa. PrimeVideo op ontvangen kan worden. 
Maar bedankt voor je hulp 👍😀

Nee, ik heb nu specifiek om de oudere gevraagd voor Prime. Als dat niet lukt zal ik handmatig naar een oude moeten zoeken, maar ik wacht eerst even af.

Ik heb ook bericht gehad over de levering. Dit kan worden omgeruild bij Autobedrijf Diepenmaat aan de Grotestraat. Neem dan de kleine ontvanger mee in een doosje en je ID mee om het om te ruilen. Dit kan vandaag na 15 uur. 


Het is helemaal gelukt! De 2260 👍

Nog bedankt voor je hulp @Alex_P  !


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 5, 2020

Elkaar zojuist gesproken en begrepen dat alles weer goed werkt. Graag gedaan uiteraard en je weet me te vinden mocht het nodig zijn. :grinning:


Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 5, 2020

Elkaar zojuist gesproken en begrepen dat alles weer goed werkt. Graag gedaan uiteraard en je weet me te vinden mocht het nodig zijn. :grinning:

Goede service 😀, nogmaals bedankt! 👍☕️