Skip to main content

Ik ben sinds enkele dagen overgestapt van ziggo naar kpn. Ik heb nu 2 arris ontvangers maar ik kan nou niet echt zeggen wauw wat een kwaliteit.  Tot mijn verbazing zijn de Nederlandse kanalen maar 2 a 3 Mbit. Blijft dit zo?   

Staat de ontvanger wel op hd ingesteld? 


Hallo @MartinS1980 , heb je glasvezel of DSL?

Indien glasvezel, dan heb je speciale glasvezel kanalen van 660 tot 670 met een betere beeldkwaliteit.

 


Hi

glasvezel. Als ik naar die glaskanalen ga zie ik de bitrate met een half mbit omhoog gaan. Dus nog steeds bagger


Ik mag er vanuit gaan dat die dat standaard staat toch?


Als jij maar zo'n 3Mbps meet dan heb je de TV ontvanger op SD staan.

De HD streams zijn ruim 7Mbps en de HD-"Glas" streams (661 t/m 670) zijn 12,5Mbps.


hij staat bij mij op UHD


Waar kan ik dan naar HD of as schakelen?

In het menu van de TV ontvanger bij instellingen - beeldscherm.


Ik mag er vanuit gaan dat die dat standaard staat toch?

Nee, daar kan je niet vanuit gaan. Deze decoder wordt standaard aan alle nieuwe KPN klanten geleverd, dus ook klanten met een DSL abonnement en een bandbreedte van misschien maar 20 Mbit.

Als je voor de rest alles optimaal hebt ingesteld op de decoder dan moet er iets mis zijn met de manier van meten. De bandbreedte van HD is ruim 7 Mbit (met een  hevc h.265 codec dus die bitrate zegt niet alles). En zoals gezegd: de HD Glas kanalen vanaf 661 zijn 12,5 Mbit.


Hi @Ward_  en alle anderendank voor de reactie.

Ik heb nog even wat dieper bij mij in het netwerk gekeken en het klopt inderdaad dat de stream circa 12 mbit is.

 

Dank