Skip to main content

Voor de zoveelste keer problemen met de tv ontvanger. Na ontvangst van de nieuwe een paar weken geleden vond ik de beeldkwaliteit niet goed. Zojuist kom ik erachter dat deze ontvanger alleen op sd kan staan. Bij instelling naar hd, springt ie direct weer terug naar sd. Dus maar weer bellen. Heb al bijna een jaar problemen nu. De afstandsbediening werkt ook niet goed, ontvanger reageert niet of seconden later. Daarom ook al 2 nieuwe ontvangers gehad. Morgen komt er dus weer een nieuwe, maar eigenlijk begin ik er een beetje klaar mee te raken. Elke keer heel lang bellen, elke keer alles opnieuw uitleggen, elke keer een nieuwe ontvanger en dan weer problemen. Ik heb ook gevraagd om een keer een andere toe te sturen, een andere soort. Dat gebeurt ook niet. Ben nu serieus aan t kijken om misschien maar helemaal over te stappen. Ik wil gewoon dat het werkt, ik betaal er elke maand tenslotte genoeg voor.

Bij elke nieuwe ontvanger moet ik hier alles loshalen, want wij werken kabels etc netjes weg in kabelgoten. 

Goedemiddag @Evelien Brouwers,

Het lijkt erop dat de oude ontvanger nog aangemeld staat op het account. Deze blokkeert dan de mogelijkheid om de nieuwe ontvanger in te stellen op HD. Wanneer een moderator van het forum zich meld, dan kan deze wellicht de oude ontvanger verwijderen waardoor de nieuwe op HD ingesteld kan worden (hiervoor hoeven geen kabels los).

Om bovenstaande direct uit te kunnen voeren komt ook de vraag of het profiel ingevuld is. Wanneer daar de juiste gegevens te vinden zijn (accountnummer en serienummers van de ontvangers welke in gebruik zijn).

Wanneer dat gedaan is kunnen we kijken of de ander benoemde issues nog aan de orde zijn en daar verder naar kijken.


@Evelien Brouwers 

 

  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze met de Experiabox of Box12 verbonden? (of te wel wat zit er allemaal tussen)
  3. Wat is je echte downloadsnelheid. (zie hier om te meten (bij voorkeur via bekabelde computer).

 

Op een forum helpen vooral klanten elkaar. 😉😊

 

Ik ga er vanuit dat je het gratis nummer 0800-0402 belt.😉

 


@Evelien Brouwers

 

  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze met de Experiabox of Box12 verbonden? (of te wel wat zit er allemaal tussen)
  3. Wat is je echte downloadsnelheid. (zie hier om te meten (bij voorkeur via bekabelde computer).

 

Op een forum helpen vooral klanten elkaar. 😉😊

 

Ik ga er vanuit dat je het gratis nummer 0800-0402 belt.😉

 

Hoi Joop, het ligt niet aan mij. De ontvanger staat ingesteld op SD en kan niet op HD. Dat heeft niks met downloadsnelheid te maken.


Goedemiddag @Evelien Brouwers,

Het lijkt erop dat de oude ontvanger nog aangemeld staat op het account. Deze blokkeert dan de mogelijkheid om de nieuwe ontvanger in te stellen op HD. Wanneer een moderator van het forum zich meld, dan kan deze wellicht de oude ontvanger verwijderen waardoor de nieuwe op HD ingesteld kan worden (hiervoor hoeven geen kabels los).

Om bovenstaande direct uit te kunnen voeren komt ook de vraag of het profiel ingevuld is. Wanneer daar de juiste gegevens te vinden zijn (accountnummer en serienummers van de ontvangers welke in gebruik zijn).

Wanneer dat gedaan is kunnen we kijken of de ander benoemde issues nog aan de orde zijn en daar verder naar kijken.

Hoi, zou de helpdesk dat dan niet gezien moeten hebben als de oude nog staat aangemeld?


@Evelien Brouwers 

Ik ben net zoals jij klant bij KPN.

Zonder extra info kan ik je niet helpen. (zoals welke KPN tv decoder heb je). 

Maar hopelijk kan @TijtheMan je helpen, hij werkt bij KPN (als ik het goed heb). 


@Evelien Brouwers

Ik ben net zoals jij klant bij KPN.

Zonder extra info kan ik je niet helpen. (zoals welke KPN tv decoder heb je). 

Maar hopelijk kan @TijtheMan je helpen, hij werkt bij KPN (als ik het goed heb). 

Hoi, ik ben gewoon even klaar met weer van alles opzoeken en uitzoeken. Ik plaatste deze post meer als laatste hoop op eindelijk iemand van kpn die het goed regelt. Bedankt voor het reageren!


Dat heb je goed @joop2011 :) . Echter, niet als moderator op het forum.

De helpdesk kan wel zien dat er ontvangers aangemeld zijn @Evelien Brouwers , maar ze weten niet welke er in gebruik zijn. Dat moet toch echt uitgezocht en aangegeven worden. Op basis van de omschrijving is het van mijn kant uit ook een (weloverwogen) aanname dat dit de reden is van het niet op HD kunnen zetten.

Verder las ik dat de afstandsbediening niet goed functioneert, maar dat o.a. daarvoor een nieuwe ontvanger verzonden is. En dan ook dat de beeldkwaliteit op een eerdere ontvanger slecht was. Om deze redenen vroeg @joop2011 om welk type ontvanger het gaat en hoe deze aangesloten is. Persoonlijk zou ik zeggen (omdat er al een vervangende ontvanger is) dat we eerst de kwaliteit instelling op HD realiseren en daarna pas verder kijken naar de (eventuele) andere issues.


@Evelien Brouwers 

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.😉😊

 

Een moderater (KPN medewerker) kijkt wel mee en helpt ook.

Als je het nog niet gedaan hebt, vul dan je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater het voor je nakijken. I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 


Dat heb je goed @joop2011 :) . Echter, niet als moderator op het forum.

De helpdesk kan wel zien dat er ontvangers aangemeld zijn @Evelien Brouwers , maar ze weten niet welke er in gebruik zijn. Dat moet toch echt uitgezocht en aangegeven worden. Op basis van de omschrijving is het van mijn kant uit ook een (weloverwogen) aanname dat dit de reden is van het niet op HD kunnen zetten.

Verder las ik dat de afstandsbediening niet goed functioneert, maar dat o.a. daarvoor een nieuwe ontvanger verzonden is. En dan ook dat de beeldkwaliteit op een eerdere ontvanger slecht was. Om deze redenen vroeg @joop2011 om welk type ontvanger het gaat en hoe deze aangesloten is. Persoonlijk zou ik zeggen (omdat er al een vervangende ontvanger is) dat we eerst de kwaliteit instelling op HD realiseren en daarna pas verder kijken naar de (eventuele) andere issues.

Het is een arris vip 2952. 


Bij de Arris VIP 2952 is er of wel signaal, of geen signaal. Een verstoring in de kwaliteit ervan zal zich dan ook uiten in stotterend/hakkelend/blokkerig beeld en niet zozeer in een slechte beeldkwaliteit. Tenzij er intern in het apparaat iets defect is geraakt wat het video uit signaal verstoort.

Ik begrijp dat de ontvanger dus al vervangen is en daarmee is dat gedeelte uitgesloten. Mocht de beeldkwaliteit (op de SD instelling na) nog steeds slecht zijn, dan zit het eerder in de gebruikte HDMI kabel of de TV zelf.

Let wel: Dit gaat alleen op wanneer ik de omschrijving 'slechte beeldkwaliteit’ goed interpreteer. En zonder mee te kunnen kijken afgaande op de tekstuele omschrijving is dat vrij lastig natuurlijk.

Zijn de gegevens in het profiel al aangevuld? Dan kan een moderator (zodra deze zich hier meld) er direct mee aan de slag.


Bij de Arris VIP 2952 is er of wel signaal, of geen signaal. Een verstoring in de kwaliteit ervan zal zich dan ook uiten in stotterend/hakkelend/blokkerig beeld en niet zozeer in een slechte beeldkwaliteit. Tenzij er intern in het apparaat iets defect is geraakt wat het video uit signaal verstoort.

Ik begrijp dat de ontvanger dus al vervangen is en daarmee is dat gedeelte uitgesloten. Mocht de beeldkwaliteit (op de SD instelling na) nog steeds slecht zijn, dan zit het eerder in de gebruikte HDMI kabel of de TV zelf.

Let wel: Dit gaat alleen op wanneer ik de omschrijving 'slechte beeldkwaliteit’ goed interpreteer. En zonder mee te kunnen kijken afgaande op de tekstuele omschrijving is dat vrij lastig natuurlijk.

Zijn de gegevens in het profiel al aangevuld? Dan kan een moderator (zodra deze zich hier meld) er direct mee aan de slag.

Nogmaals, het is alleen maar dat de ontvanger slechts op SD en niet op HD gezet kan worden. Bij het veranderen naar HD springt ie weer terug naar SD.... beeldkwaliteit is dus goed, alleen op sd kwaliteit. Nieuwe ontvanger niet ontvangen nog, heeft vertraging door postnl


Het maakt niet meer uit, ik ga weg bij KPN. Ik stap over. Zojuist geregeld.


Jammer om te lezen dat je (hierdoor?) weg gaat, maar dat staat je natuurlijk helemaal vrij om te doen.

Ik was in de veronderstelling dat er meer gaande was dan alleen de SD/HD instelling, maar blijkbaar heb ik het originele topic foutief geïnterpreteerd.

Desalniettemin hoop ik dat je bij de nieuwe provider weer lekker tv kan kijken.