Skip to main content

Ik ben sinds vorige week overgestapt van ziggo naar kpn, ik had gehoopt op vooruitgang met digitale tv, maar de kpn box werk veel trager als bij ziggo, vooral met het zappenĀ  naar andere zenders . Ook kan ik de xite app helemaal niet vinden in de app store. Al met al dacht ik dat glasvezel veel sneller en beter was , ook de beeldkwaliteit is matig en minder dan bij ziggo.

Ā 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

@GinnekeneesĀ 

Bij Ziggo had je waarschijnlijk DVB-C, dat betekend dat alle zenders gelijktijdig beschikbaar zijn op de kabel.

Bij KPN komt alleen de zender binnen waar je naar kijkt.

Bij mij zapt hij binnen 1 seconde, dat vind ik snel genoeg.

Ā 

Je hebt de DIW7022 begrijp ik.

Ga naar instellingen en zover mogelijk naar beneden.

Zet ā€œbeste mogelijke beeldkwaliteitā€ aan en zet hem op multicast.

Dan heb je de eerste 10 zenders zo wie zo in de beste kwaliteit.Ā 

Ā 

Zet HDR voorlopig op SDR, dan heb je meteen een veel mooier beeld.

Pas als HDR automatisch is toegevoegd, kan je hem daar het beste op zetten.Ā 


Bedankt voor je reactie, hij geeft bij mij automatisch HDR aan , multicast kan ik niet vindenĀ  bij de instellingen.Ā 

Ā 


Bedankt voor je reactie, hij geeft bij mij automatisch HDR aan , multicast kan ik niet vindenĀ  bij de instellingen.Ā 

Ā 

multicast staat onder ,info, geheel onderaan.

Ā 

Ā 

Ā 


Bedankt voor je reactie, hij geeft bij mij automatisch HDR aan , multicast kan ik niet vindenĀ  bij de instellingen.Ā 

Ā 

Ā 

Hij staat inderdaad standaard op HDR.

Klik daarop en kies voor SDR.

Ā 

En zoalsĀ @steffen1Ā aangeeft, daar kan je Multicast vinden.

Zet daar ook beste beeldkwaliteit aan.

Ā 

Zie ook hier.


Hoi @Ginnekenees, ik zie dat je al flink geholpen bent. Is het daarmee gelukt om het beeld beter te krijgen.Ā 

Wat betreft de Xite app, deze is niet beschikbaar voor Android tv, daarom helaas niet te installeren.Ā 


Ik ben sinds vorige week overgestapt van ziggo naar kpn, ik had gehoopt op vooruitgang met digitale tv, maar de kpn box werk veel trager als bij ziggo, vooral met het zappenĀ  naar andere zenders . Ook kan ik de xite app helemaal niet vinden in de app store. Al met al dacht ik dat glasvezel veel sneller en beter was , ook de beeldkwaliteit is matig en minder dan bij ziggo.

Ā 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

@GinnekeneesĀ Jammer dat je dit zo ervaar echter kan je deze vorm van tv kijken bij KPN totaal niet vergelijken met die van Ziggo.

Je zei zelf glasvezel ipv kabel is eigenlijk al een moderner manier en van de huidige tijd om tv te kijken.

Daarnaast is ook zo dat KPN een android stb aan de klanten geeft en hiermee zijn zij behoorlijk vooruitstrevend daarmee wil ik niet zeggen dat dit product tot nu toe vlekkeloos werkt.

Het heeft nog last van wat kinderziektes die men aan het oplossen is je mag er van uit gaan dat de komende tijd daarvoor gebruikt zal worden en je zal de verbeteringen en de performance verbeteringen ook gaan zien.

Wat betreft het beeld heeft Ziggo en heel mooi beeld echter dat heeft de KPN stb ook met de juiste instellingen,dat laatste is nog even wat zoeken voor jou.

suc6 en ik ben geen medewerker van KPN -;)maar gewoon net als jij een klant

Ā