Skip to main content

Europese evenementen als het Songfestival in Dolby Atmos en het EK Voetbal in 4k en HDR. En een wereld evenement als de Olympische Spelen, hét belangrijkste sportevenement ter wereld? Niets van dat alles, terwijl het in Japan - naar ik heb begrepen - zelfs ik 8k (!) wordt uitgezonden. Gemiste kans KPN!? 

Europese evenementen als het Songfestival in Dolby Atmos en het EK Voetbal in 4k en HDR. En een wereld evenement als de Olympische Spelen, hét belangrijkste sportevenement ter wereld? Niets van dat alles, terwijl het in Japan - naar ik heb begrepen - zelfs ik 8k (!) wordt uitgezonden. Gemiste kans KPN!? 

Ik zou best willen dat KPN wat meer aandacht aan 4K besteede (ook zonder Hussel). Bij Ziggo zijn de OS al in 4K in de normale abonnementen (via Eurosport).

Maar er is een alternatief

https://promo.discoveryplus.nl/promo/all-sports/discoveryplus-home-of-the-olympics?snb=2&utm_source=google&utm_medium=SEMcopy&utm_campaign=Performancemktg&user=olympics&gclid=EAIaIQobChMImuXMwYv58QIVZLR3Ch3jNgPQEAAYASAAEgLP4PD_BwE

Ik denk niet dat als het via KPN zou gaan het echt goedkoper zou zijn. 


Het gaat vast om de pegels. 

Alleen Eurosport levert de Olympische Spelen in 4K. En Eurosport levert de tijdelijke 4K-zender vast niet meer gratis aan providers. Ook via de satelliet krijgt de zender UHD1 geen toestemming meer voor het gratis doorprikken van Eurosport 4K. Een paar jaar terug kon ik een ander groot sportevenement nog wel gratis volgen via Eurosport 4K op de satelliet. 

Daarnaast staat de Discovery/(Eurosport)-groep ook niet bekend om de goedkope doorgifte- vergoedingen. Zo zijn alle zenders van deze groep al ruim een jaar niet meer bij CanalDigitaal te zien omdat ze er samen niet uitkwamen bij de contractonderhandelingen. 

Ergens verwacht ik dat ook bij Ziggo en KPN er binnen enkele jaren een einde komt aan de doorgifte van deze zenders. De toekomst voor de liefhebbers van deze zenders zal inderdaad via de internetdistributie van Discovery +  liggen.