Skip to main content

Hallo,

 

Gisteravond even gekeken naar de puistenpoppende dokter op TLC… maar het leek wel of mijn bril niet meer toereikend was. TLC logo blurry en de ondertiteling van het niveau VHS. En ja, het beeld was niet echt scherp te noemen, wat je wel mag verwachten met de HD versie. In de gids ook keurig HD logo, maar op 2 TV's hier in huis toch echt SD. Ik heb de software opnieuw geladen. EB10a en switches in het netwerk opnieuw gestart. Resultaat: nog steeds SD. Andere zenders van Discovery worden wel correct weergegeven. Hebben anderen dit ook? Is de bitrate drastisch minder geworden of staat er ergens een vinkje niet correct bij KPN? Medewerkers?

Ik denk dat het dan aan TLC ligt.

Als je via de gids kijkt, wat zie je dan staan? (zo te lezen boven HD) 

 

Wat is jouw echte downloadsnelheid?

Zie hier om het te meten.

 

P.S. 

Ik ben net als jij klant bij KPN.


Deze KPN klant heeft alles aan zijn eigen zijde uitgesloten als oorzaak… snelheid is meer dan voldoende, ook toen het wel werkte :wink:


Na drie dagen - zaterdag ontdekt - nog steeds SD. Vreemd. 

 

@Paul_ ?


Hoi @CreativeS, is het bij alle programma's zo dat de kwaliteit zo slecht is? Of is het enkel bij de puistenpoppende dokter? Als het bij alles ligt, lijkt het aan de doorgifte vanuit TLC te zijn. 


Dank voor je reactie @Bart_Z ,

Ja, het is met alle afleveringen zo. Kans is enorm groot dat het aan TLC ligt… maar dan horen jullie (KPN) dat toch ook te weten? Jullie (KPN) bieden TLC HD toch aan? Het netwerk wordt toch gecontroleerd? Zomaar wat vragen en ik meld mijn bevindingen :grin:


zal een tlc probleem zijn lijkt het, maar je vergeet 1 ding, daar is het dan nacht, zou jij  je bed uitkomen omdat een herhaling niet werkt¿¿¿¿

 voor iemand in nederland… ik niet, dat is zeker. meeste wordt door backups pc's gedaan, maar die moeten als ze zelf niet opstarten handmatig, gedaan worden, ik mag aannemen dat jij zelf ook niet 24 uur per dag werkt, een mail stuurt naar iemand pak dit effe op en doet t het niet.

zo gaat het daar ook, het zijn mensen en techniek zowel bij tlc als bij kpn. zal ik stellen, wie van je vrienden familie zou midden in de nacht opstaan om je een serie te laten kijken…...

het is techniek, kan stuk gaan net als een lamp, mensen proberen zo snel mogelijk te maken, wat minder klagen en respect hebben voor die mensen zou op zijn plaats zijn, en ja ik betaal ervoor ,dat is geen excuus, in je eigen werk nooit klachten gehad????,  die mensen betalen ook, hoe snel opgelost… binnen paar uur??? want dat verwacht je ook nu...


Dank voor je reactie @Bart_Z ,

Ja, het is met alle afleveringen zo. Kans is enorm groot dat het aan TLC ligt… maar dan horen jullie (KPN) dat toch ook te weten? Jullie (KPN) bieden TLC HD toch aan? Het netwerk wordt toch gecontroleerd? Zomaar wat vragen en ik meld mijn bevindingen :grin:

KPN geeft alleen de aangeleverde beelden door en heeft totaal geen invloed op de aangeleverde kwaliteit.
Je moet toch echt bij TLC zijn om je klacht daar te deponeren.


Ik heb zelf ook even gekeken. TLC wordt inderdaad in HD doorgegeven. Enkel de kwaliteit is niet goed. De reclames lijken wel een stuk scherper. Het zit dus in de doorgifte. Maar zijn volgens mij ook niet de nieuwste programma's waardoor de kwaliteit ook wel eens wat minder wil zijn. 


Dank je wel voor je reactie @Bart_Z . Het zijn (andere afleveringen die ook SD lijken) vrij recente afleveringen, nog geen week geleden in Amerika uitgezonden, maar goed… ik zal de volgende keer geen melding doen als er toch niets mee gedaan wordt. Bij Ziggo wilde men (webcare) nog wel eens een ticket aanmaken en was het binnen enkele dagen geregeld. KPN is mijn ISP, jullie (medewerkers KPN) zijn dus mijn aanspreekpunt, maar ik moet schijnbaar mijn verwachtingen wat temperen. Evengoed bedankt voor de energie die je in deze kwestie hebt gestoken!


Ik kan dit bevestigen. De guide geeft HD kwaliteit aan, maar de daadwerkelijke kwaliteit is SD, ongeacht welk programma, of via terugkijken of opnemen. Je ziet dit duidelijk aan het zenderlogo en aan de subs.

Echter denk ik niet dat het aan de aangeleverde kwaliteit van TLC ligt, want als ik kijk via de iTV app (en dan bv. cast of AirPlay naar de TV), dan is het duidelijk 1080-kwaliteit. Dit probleem speelt dus alleen via de TV-kastjes, niet via de app!


@Bart_Z , @Erik_ (die reageerde gisteren al op mijn topic.Ik ben dus niet de enige die het ziet).

TLC is via de decoder gewoon wazig. Hartstikke SD terwijl de gids wel HD aangeeft.

Via de app en Digitenne is het wel mooi beeld.

Hopelijk wordt er snel WEL iets gedaan aan de feed van TLC naar de decoders.

En het geluid van Disc. Sc. en An. Pl. ben ik ook wel benieuwd naar. Waarom dat sinds enkele dagen PCM is i.p.v. Dolby Digital.


Ik meet anders wel 7Mbps (HD)…

...en ervaar geen wazig beeld.

 

Wel is een rampzalig probleem weer terug en dat is dat het geluid volledig wegvalt bij niet Dolby zenders op mijn Sony Home Cinema Set.


Inderdaad, @wjb . TLC is weer in orde via de decoder. (had ik natuurlijk even moeten checken voordat ik mijn vorige reactie hier plaatste….)

Nu het geluid van Disc. Sc. (83) en An. Pl. (85) nog. Dat is sinds 27 nov. PCM en niet meer Dolby Digital.


We hebben terugkoppeling hierop. TLC stond inderdaad op SD, is vanmorgen gefixt.

Geen Dolby meer is een wijziging van Discovery zelf, zij hebben de keus gemaakt geen Dolby geluid meer mee te sturen bij deze twee kanalen.


Geen Dolby meer is een wijziging van Discovery zelf, zij hebben de keus gemaakt geen Dolby geluid meer mee te sturen bij deze twee kanalen.

Wel raar van Discovery dat ze geen Dolby meer meesturen. 😉 Maar ja, het is niet anders. 😁


Gisteravond speelde dit probleem nog, maar inderdaad, toen ik net checkte was het beeld via de decoder weer HD.


@Dennis Schreveschrijft: Wel raar van Discovery dat ze geen Dolby meer meesturen.

Het scheelt ze ongetwijfeld geld. Namelijk de jaarlijkse licentie, voor 2 zenders, van Dolby Laboratories. De eigenaar, zeg maar, van Dolby Digital.


We hebben terugkoppeling hierop. TLC stond inderdaad op SD, is vanmorgen gefixt.

Geen Dolby meer is een wijziging van Discovery zelf, zij hebben de keus gemaakt geen Dolby geluid meer mee te sturen bij deze twee kanalen.

Ik wist wel dat ik niet gek was… beeld is inderdaad weer in orde. Bedankt voor de feedback! Overigens… als ik op de Info]-knop van mijn receiver druk, krijg ik wel te zien dat er Dolby-input vanuit de VIP5202 is  

 

@PeterG , ik had jouw topic niet gezien, maar fijn dat het opgelost is. Niet dat er vaak iets te zien is… maar als je er even langs zapt als er verder weinig op is… is het wel storend dat het SD is terwijl he HD hoort te zijn. 


@CreativeS  schrijft: PeterG, ik had jouw topic niet gezien (...)

En ik het jouwe niet:sunglasses: . Deze is helemaal door de cracks geslipt…. 

 is het wel storend dat het SD is terwijl he HD hoort te zijn. 

Inderdaad. Ik was eergisteren dan ook even uitgeweken. Naar de app in de Samsung televisie. Daar was (en is) het wel HD.


@CreativeS  schrijft: PeterG, ik had jouw topic niet gezien (...)

En ik het jouwe niet:sunglasses: . Deze is helemaal door de cracks geslipt…. 

 

Zei hij subtiel… :rofl: