Skip to main content

Goededag,

 

Sinds ik itv+ heb geïnstalleerd bij mijn ouders geven zij aan dat L1 radio weg is. De zender zit er op maar dit is puur het geluid van de L1 tv uitzending zonder beeld en niet de radio uitzending van L1. Bij de vorige interactieve ontvanger zonder tv+ was dit niet het geval. Hier lijkt iets niet helemaal goed te lopen. Kan iemand hier opheldering over geven? 

Ah. Had ik hier ook met radio Noord Holland. Daar stond het tv geluid op. Ook het TV+ platform. 

Ik begrijp dat het tv kanaal L1 wel goed werkt?

De moderator die hier komt zal gaan doorgeven dat op het radio kanaal (L1 op 891) het verkeerde geluid zit.

Ikzelf deed en doe het met radio NH ook via dab+ en internet. 

De regionale radio zender kunnen ze ook nog via de FM (ether) krijgen. 

Totdat het via de TV+ gefixt is.

Telefoon koppelen met de Chromecast in de TV+ en dan www.radio.nl gebruiken is ook een mogelijkheid. 

En de app MyTuner (downloaden uit Play Store) kan ook. Daar doet L1 radio het ook.

Zet dan wel de screensaver op 2 uur. Tandwiel- apparaat- apparaat instellingen- screensaver. 


Dag Peter,

 

Ik heb nu de oude ontvanger weer geïnstalleerd en deze werkt gelukkig nog (ondanks dat dit niet de bedoeling is). Het probleem is voor nu dus verholpen. Ik hoop dat het probleem snel opgelost wordt zodat de nieuwe ontvanger weer in gebruik genomen kan worden. Ik begreep al van meerdere (Limburgse) klanten dat dit een probleem is.


Hoi @dirkvdh . Welkom op het forum.

Je moet me even helpen want ik ben niet bekend met deze zender.  (ik woon zelf in het hoge noorden).  Op welk zendernummer zit die?  En als ik je verhaal goed begrijp krijg je op de ‘oude’ tuner  beelden vanuit de studio erbij? En op TV+ hoor je alleen geluid?  

 


Hoi @Erwin_ 

Het radio kanaal van L1, regionale omroep Limburg, zit op 891 (had ik express al gemeld...).

Maar in plaats van het geluid van de radio zit daar het geluid van het tv kanaal via de TV+ decoder.

Het tv kanaal is wel in orde (508). Daar zit gewoon beeld en geluid van het tv kanaal.

 

Ik had hetzelfde met RADIO Noord Holland. Dat is nu wel in orde.


Het probleem is inmiddels opgelost met dank aan de tv afdeling :)