Skip to main content

Ook hier de laatste paar dagen last van deze foutmelding op bepaalde zenders. Komt voor op beide TV ontvangers die we hier in huis hebben.  De TV ontvangers zijn direct aangesloten op de Experiabox 10A met goede Cat 5e kabels. Hiervoor nog nooit last van deze foutcode gehad.

Door van zender te veranderen en terug te gaan naar de vorige zender is het probleem op dat moment opgelost maar dit hoort natuurlijk niet zo.

Hoor graag waar dit eventueel aan kan liggen.

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

@iscorpio zit er misschien nog een switch tussen?


@iscorpio zit er misschien nog een switch tussen?

Zoals ik al schreef zijn de TV ontvangers direct aangesloten op de Experia Box V10A. Dus geen switch ertussen.


Zie ondertussen 4 topics (deze meegeteld) binnen een paar dagen die over deze foutmelding gaan. Zou er dan toch iets fout zitten aan de kant van KPN?

 


Hoi @iscorpio . Erg vervelend dat dit zomaar gebeurt. Ik heb er (nog) geen verklaring voor. Kun je beschrijven wat er nog meer in jouw netwerk zit? Misschien dat dáár iets de boel verstoort. Alle info is welkom. 

 



Op de Experiabox V10A zijn direct aangesloten 2x een TV ontvanger en een Google WiFi Mesh systeem (eigen router achter Experiabox). Dit gaat al jaren goed en nooit problemen gehad en ook hieraan niks veranderd v.w.b. hardware.

Sinds de laatste tijd af en toe deze foutmelding zoals anderen die nu ook ineens zien.


Zoals je in de gelinkte topics kunt lezen is de grote gemene deler bij deze foutcode vaak het vermoeden dat dit in het  thuisnetwerk zit. Het vervelende is dat het niet een héle specifieke code is maar meer een melding die je krijgt als er op lokaal netwerk niveau iets loopt te storen.  (sóms komt het ook voor dat het vanuit ons eigen netwerk komt, maar in de regel stroomt het forum  helemaal vol met meldingen omdat het duizenden klanten betreft. Dat lijkt me vooralsnog hier niet aan de orde)

Mijn tip is om je tuner(s) eens als enige aan te sluiten op de experiabox. Dus zo sober mogelijk. Als het dan wegblijft weten we dat er ergens iets de boel verstoort.