Skip to main content

Ik loop de laatste tijd steeds vaker tegen het probleem aan dat mijn 2 tv Onvangers niet reageren op de afstandbediening. Op de tv zie je wel de zender keuze verschijnen, maar hij schakelde niet over naar die zender. En krijg ook steeds vaker de melding dat de programma gids niet beschikbaar is. Ik heb van alles al geprobeerd. Opnieuw opstarten. 

Hallo @Jw smedinga ,

Welk modem heb je?En welke tv ontvangers?


Hoi @Jw smedinga, je geeft aan al veel geprobeerd te hebben, waaronder opnieuw opstarten, dat hielp dus niet. Ook de ontvanger gereset? En ook de stappen om problemen met de afstandsbediening op te lossen?


Ja ik heb alles al gedaan wat ik door de jaren heen jammer genoeg al heb geleerd. Alles op nieuw opstarten. Ben er ook achter gekomen dat mijn modem de laatste tijd vaak in de nacht even geen verbinding heeft met de centrale van de kpn


Hallo @Jw smedinga ,

Welke ontvangers heb je dan?


De modem is de Experia box v10 maar wat de tv ontvangers zijn weet ik zo niet. Maar zijn alle 2 even oud en van het zelfde merk. Maar ze hebben altijd goed gewerkt, en het probleem doet zich bij alle 2 de tv ontvangers voor. Dus het moet ergens iets software matig zijn. 


 

 

Weet je welke van deze je hebt? @Jw smedinga 


De HMB 2260


Die is prima.Hoe zijn de ontvangers aangesloten op de modem?Via een kabel of DVS?


Batterijen van de AB goed? 


Ik kruip graag eens in jouw verbinding of ik daar in iets kan ontdekken. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien, hoor ik van je als je dat gedaan hebt. 


Alles is is aangesloten met cat 6 F/FTP kabels 


Die kabels zijn prima.Kan je het modem en de tv ontvangers een reset geven?

De experia box reset je door een pinnetje(pen,sate prikker etc) in het reset gaatje te stoppen dan te wachten tot power rood wordt.

De tv ontvanger reset je zo. (is een link van XS4ALL maar het werkt precies hetzelfde)


Alles wat je maar kan bedenken om te resetten heb ik gedaan. Zoiezo 6x kabels los gehad, door gemeten, nergens een probleem. Alles weer aan gesloten. 


misschien zijn ze kapot. @Bart_Z moet maar beslissen of ze omgeruild moeten worden.Maar een hetzelfde probleem met 2 ontvangers is wel raar natuurlijk.


@Jw smedinga, zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik eens kijken wat ik voor je kan betekenen.Â