Skip to main content
Bij mijn DVS 1200 (2x) blijven de lampjes rood branden. Set losgekoppeld en beide conform handleiding (foutcode 143) eerst 2 tot 5 seconden reset knop ingedrukt. Geen resultaat. Daarna beide 10 seconde reset knop ingedrukt. Geen resultaat. Heb ook stap 5 software update geprobeerd. Geen resultaat want beide DVS 1200 zijn al voorzien van nieuwste software. Blijkt als ik een service monteur wil laten komen dat ik dan € 50 moet betalen?? Wat moet ik nou? Heeft jaren goed gewerkt en nu dit?



Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
Hi Eden, welkom hier.



Als het al een tijd goed heeft gewerkt zou er toch een oorzaak te vinden moeten zijn. Zijn de adapters rechtstreeks in een stopcontact geplaatst? Dus niet in een verlengsnoer. Zijn er onlangs nieuwe apparaten aangesloten op je netwerk? Lichtdimmers bijvoorbeeld?



Zou je ook deze stappen willen uitvoeren? Ben benieuwd of dit helpt.



Dan mag je alle draadloze adapters (bij de Experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer.
@Alex_P had ik al gedaan, en nogmaals uitgevoerd. Zonder resultaat. Ze blijven bij alles wat ik probeer beide rood kleuren.
Dat maakt het een stuk lastiger.



Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Eden, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.