Skip to main content

Hallo,

Sinds enige tijd valt het tv signaal weg, eerst was dit 2 maal per avond, nu is het niet meer bij te houden. Ontvanger HDMI kastje HMB 2260 opnieuw opgestart, diverse keren kabels losgemaakt en opnieuw aangesloten. Wat is de oorzaak, ontvanger te oud misschien, dan ontvang ik graag een nieuwe. Ik zie uw antwoord van harte tegemoet.

Met vriendelijke groet, Jan

Hallo @Champagne wat voor melding krijg je op je tv-toestel te zien: geen signaal?

Als het geen signaal is, ligt het niet aan de tv-decoder, maar aan de verbinding tussen de tv-decoder en je tv-toestel. Probeer de HDMI-kabel eens in een andere HDMI-poort en probeer eens een andere HDMI-kabel.

Heb je de tv-decoder al eens een ‘frisse start’ gegeven, dat is dus niet alleen even aan-uitzetten, maar binnen het menu  bij instellingen op frisse start klikken en de tv-decoder krijgt een complete reset.

Ook al eens foutmeldingen te zien geweest?

Is de tv-decoder rechtstreeks bekabeld op het modem aangesloten of anderszins?

 

 


Hoe is de KPN tv decoder (Arcadyan HMB 2260) verbonden met de Experiabox?

Zit er een DVS (draagloze netwerk verbinding) of een switch tussen?

 

Haal hem ook eens 2 minuten van de spanning (volksmond stroom) met de schakelaar achterop.

En zet hem (na 2 minuten) weer aan en laat hem opstarten. 

 

P.S.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Dus een nieuwe sturen, dat kan ik niet.😉😊


Hartelijk dank voor de 2 reacties, heb deze uitgevoerd. Hopelijk nu beter en weer wat bij geleerd ook.


Hoi @Champagne. Wat goed om te lezen dat een reset het probleem inmiddels heeft verholpen. Als het probleem toch weer terugkomt weet je ons te vinden! 😊