Skip to main content
Na maanden van ergenis over bijna dagelijkse storingen op de TV, regelmatig contact met KPN en het tot 2 keer toe wisselen van 'kastje' zijn wij er deze week achter gekomen dat storing 1:1 veroorzaakt wordt door de led verlichting in de badkamer (zonder dimmer). Onze TV's zijn met door KPN geleverde power pluggen verbonden met de Expedia box. Bij gebruik van een vaste netwerkkabel (wat bij ons geen optie) is, treedt het probleem niet op. Hoe nu verder? Zijn er minder storingsgevoelige power pluggen beschikbaar?



admin: eigen topic aangemaakt

Het punt is dat het niet aan de powerline adapters ligt maar aan de LED-verlichting die voor 'netvervuiling' zorgt. Zie bijvoorbeeld deze toelichting (maar er staan allerlei artikelen op het internet over dit onderwerp). Dus waarschijnlijk beter om te focussen op de verlichting dan op de adapters.
Hoi Bram! Ik heb helaas ook geen pasklaar antwoord. Als die leds voor voldoende vervuiling zorgen kun je die adapters aansluiten waar je wilt maar blijf je problemen houden. Uiteraard kun je experimenteren met andere stopcontacten maar ik vermoed dat je dat al wel geprobeerd heb. Ik sluit me aan bij het advies van @joss1965
Het lichtnet is helemaal nooit bedoeld en eigenijk niet geschikt voor data-transport. De electriciteitsbedrijven wilden daarover ook internet gaan leveren (jaren geleden) maar hebben dat nooit goed gekregen. Die powerline adapters zijn feitelijk een kunstgreep.

Er is altijd een kabelroute te vinden van Experiabox naar ontvangers lijkt mij. Éénmaal wat werk, jarenlang ongestoord plezier van.



Of betere led-verlichting voor de badkamer. Er is goede te krijgen maar dat is uiteraard wel aan de prijs.

Zelfde probleem hier, zo gauw we het (LED) licht aandoen zakt de toch al lage interternetsnelheid dramatisch en kunnen we geen tv meer kijken. Het huisje op de poweradapter begint dan rood te knipperen.

We zitten nu elke avond in het donker bij kaarslicht als we tv willen kijken.

Vooruitgang noemen ze dat. 


Die vooruitgang moet je zo af en toe ff helpen hé... in dit geval met een kabel...