Skip to main content

om 19.20 uur bleef het beeld hangen van de interactieve tv. er kwam een foutmelding. Alles afgehandeld volgens de herstelprocedure, maar geen effect. Ook gekeken of er storingen in de buurt waren. Deze waren er niet.

Om 19.40 uur naar de klantenservice gebeld a €1 per minuut. Er werd versteld dat het minimaal 15 minuten zou duren. Tja wat doe je, je wil tv kijken dus blijf je aan de lijn. Om 20.00 uur wordt verteld dat het nog minimaal 15 minuten duurt. Je wordt ongeduldig, maar blijft hangen. Na 35 minuten heb ik de verbinding verbroken. En 5 minuten daarna krijg ik de melding dat er een storing in de buurt is.

Al met al wil ik in gesprek met Kpn komen, want voel me beduveld dat ik dadelijk €35 moet betalen hiervoor, terwijl zij een hele slechte hulplijn hebben en vervolgens pas 1 uur en 20 minuten na de storing, deze doorgeven.

Hallo @Math150 

Bel de volgende keer rechtstreeks met KPN via 0800-0402. Dat is een gratis nummer.

Je hebt waarschijnlijk via een zoekmachine gezocht en bent terechtgekomen bij een dure nummerinformatie 'service’, die €1,00 per minuut rekent voor het doorschakelen naar KPN.


@Math150 mij is hetzelfde overkomen en ik deel je mening.

@RBxx dat kan wel zijn, maar ik heb KPN gebeld, het zogeheten gratis nummer en werd automatisch doorverbonden. Als dat bij jullie bekend is, kun je er ook iets aan doen.


Mpmvkooten

 

Bij mij werd het ook automatisch doorgezet. 

Ik ga wel verhaal halen bij kpn. Zeker omdat blijkt dat de storing pas na een uur en 20 minuten gemeld werd. Dan had ik het wachten aan de telefoon kunnen voorkomen.

 


 

@RBxx dat kan wel zijn, maar ik heb KPN gebeld, het zogeheten gratis nummer en werd automatisch doorverbonden. Als dat bij jullie bekend is, kun je er ook iets aan doen.

Sorry maar dan heb je toch echt een ander nummer gebeld dan 0800 0402, dat nummer is namelijk  volledig gratis. De belkosten worden bij een 0800-gesprek namelijk verlegd van de beller naar de gebelde, in dit geval dus KPN. Zie voor meer info de website van de ACM: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-aanvragen-overdragen-en-opzeggen/informatienummers/gratis-informatienummers-0800

 

KPN schakelt dit nummer niet door naar een betaaldienst.


Mogelijk zijn jullie het slachtoffer van misleiding, maar in dit geval zeker niet door KPN.
Het nummer 0800-0402 is gratis. Maar hoe hebben jullie dit nummer benaderd?

Heb je zelf het nummer ingetoetst op de telefoon of ben je via een zoekmachine terecht gekomen op een website met een grote groene knop met   BEL KPN   erop, waar je op moest klikken?

Er zijn bedrijven die ge(mis)bruik maken van het feit dat het nummer 0800-0402 lastig te vinden is op de KPN website. Zolang ze zich aan de regels houden van de ACM (o.a. belkosten duidelijk vermelden) is deze dienstverlening toegestaan. Zo niet, dan kan je een klacht indienen bij de ACM.

Meld beldiensten die zich niet aan de regels houden | ACM ConsuWijzer


@RBxx Bedankt voor de reacties.  Helaas koop ik hier niets voor. Ik zoek toch de oorzaak bij het veel duidelijker weergeven van het telefoonnummer. En wat is kpn slecht bereikbaar! Daarnaast wordt te weinig aangegeven hoe lang de wachttijd is. (Lees mijn eerste bericht)

Ik zal de kosten moeten betalen vrees ik. Maar voor mijn gevoel heeft kpn hier ook steken laten vallen. Zouden zij ook willen leren?


Hoi @Math150 mogelijk gaat KPN er toch van leren. In het onderstaande topic vertelt een KPN moderator over een mogelijke aanpassing van de website pagina kpn.com/service. Daarop staan de directe contact mogelijkheden nu nog ‘verstopt’ achter meerdere muisklikken. Maar er is ook een optionele pagina aanwezig, die de opties direct aanbiedt. Hopelijk wordt dat de standaard.

Telefoonnummer klantenservice KPN | KPN Community


Ik begrijp die antwoorden van @RBxx en @NHendriks niet.

Misschien vinden zij het ook ernstig dat KPN nog steeds niets heeft gedaan aan het feit dat door hun gebrekkige adresinformatie naar klanten toe, mensen in de gelegenheid worden gesteld om op slinkse wijze geld te incaseren. 

Maar in de vraag van Math staat toch echt:

Om 19.40 uur naar de klantenservice gebeld a €1 per minuut. Er werd versteld dat het minimaal 15 minuten zou duren. Tja wat doe je, je wil tv kijken dus blijf je aan de lijn. Om 20.00 uur wordt verteld dat het nog minimaal 15 minuten duurt. Je wordt ongeduldig, maar blijft hangen. Na 35 minuten heb ik de verbinding verbroken. En 5 minuten daarna krijg ik de melding dat er een storing in de buurt is.

Hij heeft 35 minuten zitten wachten, betaald of gratis, kan men dat niet efficienter oplossen? Als er een storing in een buurt is, gaan er wel meer bellen rinkelen. Worden dan alle klanten in de wacht gezet. 


@CorL : KPN kan 24/7 gebeld worden via 0800-0402 voor problemen en storingen.
Maar de personele bezetting op een zondagavond is natuurlijk niet te vergelijken met die op een doordeweekse dag. Als er dan ook nog een (grote) storing optreedt, kunnen de wachttijden oplopen.


@CorL : KPN kan 24/7 gebeld worden via 0800-0402 voor problemen en storingen.
Maar de personele bezetting op een zondagavond is natuurlijk niet te vergelijken met die op een doordeweekse dag. Als er dan ook nog een (grote) storing optreedt, kunnen de wachttijden oplopen.

Ja blijkbaar, we zijn het dus eens dat het fijn zou zijn als KPN een adequate manier heeft om iedere beller op de hoogte te brengen van een netwerkstoring,en niet iedereen dan maar op die zondagavond in de wacht zet.   

Het is niet onze taak en dit kunnen wij zelfs bedenken. 

 


Ik begrijp die antwoorden van @RBxx en @NHendriks niet.

Misschien vinden zij het ook ernstig dat KPN nog steeds niets heeft gedaan aan het feit dat door hun gebrekkige adresinformatie naar klanten toe, mensen in de gelegenheid worden gesteld om op slinkse wijze geld te incaseren. 

Maar in de vraag van Math staat toch echt:

Om 19.40 uur naar de klantenservice gebeld a €1 per minuut. Er werd versteld dat het minimaal 15 minuten zou duren. Tja wat doe je, je wil tv kijken dus blijf je aan de lijn. Om 20.00 uur wordt verteld dat het nog minimaal 15 minuten duurt. Je wordt ongeduldig, maar blijft hangen. Na 35 minuten heb ik de verbinding verbroken. En 5 minuten daarna krijg ik de melding dat er een storing in de buurt is.

Hij heeft 35 minuten zitten wachten, betaald of gratis, kan men dat niet efficienter oplossen? Als er een storing in een buurt is, gaan er wel meer bellen rinkelen. Worden dan alle klanten in de wacht gezet. 

 

Ik heb 50 minuten in de wacht gestaan. De volledige foutenanalyse van kpn opgevolgd. Eigen ethernetkabel tussen modem en tv-ontvanger aangesloten, om kabelfout uit te sluiten. Altijd foutmelding STB-NMC-400. Modem en tv-vanger zeker ca. 6 keer rebootet. Om moe van te worden. Volgens KPN geen centrale storing in Margraten (zuid-Limburg) Zo gezegd, dan maar bellen en wachten en wachten..... niemand meldt zich.... EN OP EEN KEER... de magische invloed van Hans Klok in zomergasten begint de tv normaal te doen. KPN KPN, DAT IS EEN GETUIGNIS VAN ARMOE.... En daarvoor betaal ik. :rage::rage: ik ben boos!!!!!!!!!!!