Vervelend! Misschien is je afstandsbediening nog gekoppeld aan je Samsung? Wellicht dat een reset van de afstandsbediening helpt? Hoe? Dat vindt je hier. Succes!
Ach excuus, weer te snel gelezen. Reset had je al wel gedaan.
Misschien heb je het al geprobeerd:
Eerst je afstandsbediening resetten door rode en blauwe knop 5 seconden ingedrukt te houden, vervolgens druk je op OK.
Daarna je afstandsbediening aan de TV koppelen door Bron+OK. Druk vervolgens op "2" (dat is de snelcode van LG) en dan op OK.
Werkt dit niet dan kan je dit ook in de instellingen van de TV box instellen:
https://www.kpn.com/service/televisie/afstandsbediening/instellen/tvplus-l8#white-67-33-afstandsbediening-afstemmen-model-l8-stepper/ik-heb-een-nieuwe-tv-en-wil-die-bedienen-met-de-kpn-afstandsbediening/mijn-tv-bedienen-met-de-kpn-afstandsbediening
Weet je waar de infraroodontvanger in je televisie zit, en is die zichtbaar voor de KPN afstandsbediening? (Niet je soundbar ervoor staan bijvoorbeeld?)
De KPN afstandsbediening gebruikt infrarood voor het bedienen van je televisie. De Magic Remote van je LG televisie gebruikt bluetooth, dus het feit dat die (hopelijk) wel werkt zegt niet zoveel.
Aangezien het om een KPN TV+ Box gaat: als infrarood niet kan met je nieuwe LG, dan is de televisie wel in te schakelen via HDMI CEC (dat is hoe dan ook handig) en het geluid te bedienen op de TV+ Box zelf, waarbij het geluid van je televisie/soundbar dan op een vast volume moet staan. Maar dat laatste is niet ideaal.
Trouwens, misschien is het volume van je soundbar te bedienen via de uitleg op kpn.com/hc? (En de televisie dan via HDMI CEC.)
Bedankt voor de reacties ik ga deze week even het een en ander uitproberen
Heb 1 ding opgelost, ik moest HDMI CEC in de TV+ Box nog aanzetten: Apparaatinstellingen, Apparaat » Apparaatvoorkeuren » Weergave en geluid » HDMI CEC » CEC activeren (toestaan dat de TV en KPN TV+ Box elkaar bedienen)
Ik had het alleen aan staan in de LG tv.
nu kan ik met 1 knop de tv en kpnbox tegelijkertijd aan en uit zetten dus dat werkt nu.
nu nog uitzoeken hoe ik het geluid harder en zachter kan zetten.
Alleen als het je niet lukt om de LG (via infrarood) met de KPN afstandsbediening te bedienen:
geluid te bedienen op de TV+ Box zelf
Voor de volledigheid: die link gaat naar het kopje “Uit” in dat Kennisbankartikel, maar dat kun je eigenlijk niet goed zien in dit forum. Ofwel: nu HDMI CEC werkt voor het aan/uitzetten en hopelijk ook voor het automatisch kiezen van de juiste HDMI-ingang, kun je Bedien je tv met de KPN afstandsbediening op Uit zetten. Het volume wordt dan op de TV+ Box geregeld, maar daarmee werken aan/uit en bron ook niet meer. (Maar nogmaals: ik vind dat niet ideaal, dus hopelijk lukt het op een andere manier.)
Hoi @Nickvt, welkom op onze community! Ik zie al een hoop goede tips! Kom je er een beetje uit zo? We hebben hier een handig artikel over
Hoi Thomas nou ik heb hem op automatisch gezet maar ik kan de tv geluid nog niet bedienen met de kpn afstandsbediening, ook al de infrarood codes gereset maar werkt ook niet, automatisch staat die code op 244 en heb de andere 7 codes ook geprobeerd maar nog zonder succes.
En dit?
Weet je waar de infraroodontvanger in je televisie zit, en is die zichtbaar voor de KPN afstandsbediening? (Niet je soundbar ervoor staan bijvoorbeeld?)
Dankje, heb t gevonden, er zit niks voor maar de kpn afstandsbediening reageert pas als ik 1 meter bij de tv vandaan sta, zelfde doet hij ook met de LG afstandsbediening de aan/uit knop reageert ook pas dichtbij de tv, moet even kijken hoe dit komt
de kpn afstandsbediening reageert pas als ik 1 meter bij de tv vandaan sta
Zit er misschien nog een plakkertje (beschermfolie) op de infraroodontvanger dat eraf moet? Of een felle lamp of infraroodverwarming (of zonlicht) die erin schijnt en de ontvangst verstoort?
zelfde doet hij ook met de LG afstandsbediening de aan/uit knop reageert ook pas dichtbij de tv
Werkt de LG afstandsbediening (of sommige knopjes op dat ding) ook met infraroodlicht dan? Ik dacht dat die (in ieder geval deels voor de LG Magic Remote) bluetooth radiosignalen gebruikt. Die gebruikt dan dus niet (of niet alleen) de infraroodontvanger.
Je kunt met een telefooncamera vaak wel zien of een afstandsbediening een onzichtbaar lichtsignaal uitzendt.