Skip to main content

De app werkt meestal prima en altijd goed met NPo1, 2,3

maar grote delen van de dag kan ik geen commerciële zenders openen zoals babytv of rtl. De volgende ochtend of na een power cycle (stekker uit!/in) werken ze wel.

niet werken is in dit geval zwart scherm ipv de stream.

 

ik zou er bijna de tuner weer voor aansluiten 😟

Hi @Vb, dit lijkt me inderdaad nogal frustrerend :slight_frown:

Zou je de app eens willen verwijderen en daarna opnieuw installeren? Hoor graag of dat een verschil maakt!


helaas maakt dat geen verschil. Dit heb ik al meerdere malen geprobeerd. Na een powercycle gaat het meestal 3-7 dagen goed, daarna begint het weer. 


Jammer dat het probleem toch telkens weer terug komt.

Je geeft aan dat het met NPO1/2/3 altijd goed gaat en benoemt daarna enkele specifieke zenders die je niet kunt openen. Gaat het dan alleen om die zenders en doen andere commerciële zenders het nog wel? Of kan je helemaal niets bekijken behalve NPO?

 


ik kan alleen nog de npo kijken, de rest niet. 


Duidelijk @Vb, ik heb de situatie voorgelegd aan de beheerders van de app, ik hoop dat ze weten waar dit door komt en hoe we dit op kunnen lossen!


Hi @Vb, het blijkt dat dit probleem vaker wordt gemeld, en dan alleen bij LG tv's. Ze zijn druk bezig met een onderzoek naar de oorzaak en hebben daarvoor zo veel mogelijk informatie nodig.

Zou je daarom de volgende vragen willen beantwoorden?

-Gebeurt dit vooral in de weekenden en/of wellicht vooral ochtenden?

-Bij jou helpt het dus élke keer, herstart TV en het werkt weer voor een paar dagen? In standby zetten helpt dus niet?

-Van ‘powercycle’ zouden we graag specifieker willen weten hoe je dit doet:

               -Stroom eraf?

               -Via menu/instellingen herstart TV?

               -aan/uitknop ingedrukt houden oid?
               -of wellicht anders…. Klinkt als een simpele handeling, maar exacte uitvoering is wenselijk!

-Gebeurt het alleen als de app een tijdje niet is gebruikt? Of ook gedurende kijken en dan zappen? B.v. NPO3 stond al uren live te streamen en toen ging ik naar RTL4 en bam, geen geluid en geen beeld.

-Heb je een voorbeeld qua datum en tijdstip waarop dit gebeurde?

Zou je ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

 

 


- vooral ochtenden voor zover ik heb gemerkt

- powercycle werkt altijd en daarna voor 3-7 dagen

- powercycle is stekker eruit, alle andere opties om opnieuw op te starten werken niet als oplossing, mede daarom is het echt vervelend.

- gebeurt nooit tijdens gebruik altijd als je de tv aan zet om iets te gaan kijken, niet tijdens zappen.

- ook terug kijken werkt dan niet

 

 


welke profiel info wil je ingevuld zien? 


Dank!

In ieder geval je postcode, huisnummer en achternaam :slight_smile: Niemand behalve jij en de moderators kunnen die gegevens zien!


done


Nogmaals dank! Ik heb alles doorgestuurd zodat ze jouw situatie kunnen onderzoeken :slight_smile:


Weer een stapje verder! Het lijkt er op dat het iets te maken heeft met een update van LG software.

Ze vragen nu nog het volgende:

-Welk modelnummer heeft de LG tv?

-Huidige firmwareversie van de LG?

-Enig idee wanneer deze firmware versie is geïnstalleerd? (wellicht is dat te zien in de instellingen menu van LG webOS) Anders willen we graag weten of automatische updates voor webOS aanstaat, of gebruiker dat handmatig moet accorderen als het wordt gevraagd.

-Enig idee wanneer het issue is ontstaan en kan dat wellicht samen hebben gevallen met de FW/SW update van de LG?


wat ik wel weet is dat het sinds deze post niet meer mis gaat. ik zat te wachten op de volgende keer maar die kwam maar niet. layen we het inderdaad maar op een firmware fix gooien, er zijn er meerdere geweest. 


Heel fijn dat het inmiddels naar behoren werkt @Vb en bedankt dat je het nog even laat weten :blush: Ik hoop dat toekomstige firmware updates niet opnieuw roet in het eten zullen gooien!


Ik heb precies hetzelfde probleem als hier beschreven. Ik ben tot op heden helemaal niet tevreden over de smart tv app


Op mijn LG GX6, WebOS 5.2.1-290906, zie ik na het starten van de app wel het zenderoverzicht maar krijg ik geen audio van het standaard geselecteerde NPO1 kanaal. Een restart van de tv verhelpt dit meestal. Als ik dan NPO1 kies, is het niet mogelijk om meteen een andere zender via het kanaalnummer, nummer-toetsen,  te kiezen. De gekozen zender blijft dan op zwart met de groene “wacht” cirkel zichtbaar.

Kanaal voor kanaal vooruit lukt wel, als NPO1 audio geeft, als het overschakelen maar langzaam gebeurt. Na het bereiken van het vierde kanaal (RTL-4) kan dan vrijelijk een ander kanaal met de numerieke toetsen gekozen worden.

Als na het opstarten NPO1 op het overzichtsscherm geluid geeft dan heb ik gevonden dat, als ik na het direct selecteren van NPO2 wacht tot ik bewegend beeld en geluid heb, het mogelijk is om met de nummer toetsen succesvol een willekeurig ander kanaal te kiezen. Ik moet dan dus niet NPO1 als eerste kiezen.

Hopelijk binnenkort weer eens een update waarin we niet zo zeer zitten te wachten op nieuwe functies maar een versie waarin een aantal van de bestaande problemen zijn opgelost.


Hi @RoberS en @fact, jammer dat jullie op het moment niet zo blij zijn met de app :slight_frown:

Ik heb navraag gedaan bij de beheerders van de app, er worden meer problemen gemeld met LG tv's en voor zover ik begrijp was er al contact geweest met LG waarbij dit aan is gekaart.

Hopelijk heb ik hier snel iets nieuws over te melden!


Bedankt voor de snelle reactie.

Hopelijk wordt de oplossing snel gevonden.


In versie 2.8.50 was het direct na de update volledig mis. Ook na meermalen de tv uit en weer aan-gezet te hebben was geen enkele zender beschikbaar. Daarna de app opnieuw geïnstalleerd en nu is het overschakelen stabieler. Nog steeds komt het echter voor dat na de eerste keer inschakelen van de tv er geen beeld en geluid van een gekozen zender wordt doorgegeven. Tv uit/aan lost dit in de meeste gevallen op.

Dramatisch is dat het opstartscherm nu extra handelingen vraagt om de zender waarin ik geïnteresseerd ben op het scherm te toveren. Ik wil absoluut niet weten wat interessante zenders zijn, wat er gisteren aan programma’s is langs gekomen en meer nutteloze informatie. Ik wil in de instellingen van de app kunnen meegeven dat ik na het opstarten van de applicatie direct naar een bepaalde zender wil zonder dat ik dat moet selecteren. Of misschien zou er een optie moeten zijn om de zender die bij het laatste uitschakelen het laatst getoond werd meteen te laten zien. In de instellingen kan ik nu alleen kwijt dat ik wel of geen kinderslot wil instellen, en zelfs dat gaat af en toe niet helemaal goed. Zeker als je de menukeuze “Instellingen” noemt is de mogelijkheid om precies één instelling te kunnen doen wel erg mager. 


Ai, jammer dat de update niet voor verbetering zorgt bij jou, althans niet op alle vlakken :slight_frown:

Ik stuur jouw omschrijving van je problemen van voor de update en van na de update nu weer door naar de ontwikkelaars, ze hebben gevraagd om duidelijke voorbeelden als klanten nog steeds problemen ervaren na de update en jouw uitleg is heel erg gedetailleerd, waarvoor dank!


Ik ervaar dezelfde issues met de app icm met een LG OLED48CX6LB. Met de vorige versie van de app kwam het regelmatig voor dat ik de loading cirkel te zien kreeg bij een zender ipv de stream. Maar met de nieuwe app heb ik nu dat ik zelfs na aan/uitzetten van de tv of opnieuw installeren van de app de loader te zien krijg ipv de stream. Echt geen idee hoe je dit verder kan troubleshooten want de app sluit bijv niet af als je via het menu afsluiten selecteert. Ook zijn er praktisch geen instellingen , dus cache legen oid wordt lastig. Ik wilde de decoder bijna afkoppelen maar dat doe ik maar niet want die is wel betrouwbaar :laughing:


Het wordt zo inderdaad een beetje lastig om nog iets te verzinnen om dit op te lossen @mkloe :grimacing: Ik geef jouw voorbeeld ook door!


Hi @fact en @mkloe, hoe is de situatie nu? Enige verbetering inmiddels?

De iTV mensen vragen het volgende: ‘Stond de tv voor het opstarten op standby, of was stroom eraf? Na het opstarten van de TV geen beeld en geluid op welke zender? Of was het een andere zender waarnaar als eerste wordt gezapt? Zou je een voorbeeld kunnen aanleveren waarop dit zich voordeed, dus datum en het tijdstip op de minuut? Dan kunnen we dit analyseren’

 

 


Ik ga het even in de gaten houden! Heb de laatste dagen weinig tv gekeken. Maar het lijkt zich vaak voor te doen op prime time. Dus vanaf een uur of half 8 's avonds en daarna. De tv is niet van het stroom af geweest, dus hij stond in standby. Ik had dan inderdaad geen beeld en geluid op elke zender na het voor de eerste keer opstarten van de app, de app/tv uitschakelen had dan geen effect. Dus het leek mij erop dat de app geen verbinding kon maken met de stream, maar dat is natuurlijk een gok en niet te zien vanaf mijn kant.

 

Je hoort het als ik een datum + tijdstip heb!


In mijn geval staat de tv bij de eerste opstart van de app op standby. Dan krijg ik in de laatste versie die onhandige pagina te zien waarop nutteloze informatie wordt getoond. Dan navigeer ik naar links en kies de tv-gids. Elke zender die daar gekozen wordt geeft dan in 95% van de gevallen geen kijk en luisterplezier. TV uitschakelen en na even wachten opnieuw inschakelen, mijn LG gaat na het uitschakelen niet meteen weer aan, en weer van het onhandige tussenscherm naar het zenderoverzicht. Daar dan een zender kiezen geeft in 95% van de gevallen wel kijk en luisterplezier.

Zoals hierboven ook al werd opgemerkt kan de app niet afgesloten worden maar blijft, ook na het kiezen van "afsluiten” vrolijk verder up-and-running.