Skip to main content

De app werkt meestal prima en altijd goed met NPo1, 2,3

maar grote delen van de dag kan ik geen commerciële zenders openen zoals babytv of rtl. De volgende ochtend of na een power cycle (stekker uit!/in) werken ze wel.

niet werken is in dit geval zwart scherm ipv de stream.

 

ik zou er bijna de tuner weer voor aansluiten 😟

Ik ga het even in de gaten houden! Heb de laatste dagen weinig tv gekeken. Maar het lijkt zich vaak voor te doen op prime time. Dus vanaf een uur of half 8 's avonds en daarna. De tv is niet van het stroom af geweest, dus hij stond in standby. Ik had dan inderdaad geen beeld en geluid op elke zender na het voor de eerste keer opstarten van de app, de app/tv uitschakelen had dan geen effect. Dus het leek mij erop dat de app geen verbinding kon maken met de stream, maar dat is natuurlijk een gok en niet te zien vanaf mijn kant.

 

Je hoort het als ik een datum + tijdstip heb!

Bedankt voor de uitleg en ik zie datum + tijdstip graag verschijnen!

 

In mijn geval staat de tv bij de eerste opstart van de app op standby. Dan krijg ik in de laatste versie die onhandige pagina te zien waarop nutteloze informatie wordt getoond. Dan navigeer ik naar links en kies de tv-gids. Elke zender die daar gekozen wordt geeft dan in 95% van de gevallen geen kijk en luisterplezier. TV uitschakelen en na even wachten opnieuw inschakelen, mijn LG gaat na het uitschakelen niet meteen weer aan, en weer van het onhandige tussenscherm naar het zenderoverzicht. Daar dan een zender kiezen geeft in 95% van de gevallen wel kijk en luisterplezier.

Zoals hierboven ook al werd opgemerkt kan de app niet afgesloten worden maar blijft, ook na het kiezen van "afsluiten” vrolijk verder up-and-running.

Jammer dat dit nog steeds speelt, ik heb nog de volgende uitleg ontvangen van de iTV mensen: ‘De ervaring kan veranderd zijn omdat klanten met de oude software meteen altijd NPO1 live te zien kregen en met de nieuwe release niet meer NPO1 live als eerste te zien krijgen maar het nieuwe startmenu waarna ze zelf kiezen wat ze als eerste te zien krijgen. Stroomloos maken van de LG herstelt dit dan.’ Dit klikt wel als een omschrijving wat je nu te zien krijgt, echter blijft de situatie bij jou ongewijzigd na het herstarten van de tv. Zou je nog eenmaal de app willen verwijderen en daarna opnieuw installeren? Als dat geen sjoege geeft, wil ik jouw situatie even op individueel niveau laten onderzoeken. Zou je in dat geval ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Na verwijderen en opnieuw installeren van de app is er niets veranderd. Nog altijd geen beeld en geluid na een eerste opstart. De problemen zijn niet gerelateerd aan de veranderde ervaring met het nieuwe startscherm maar treden op na het selecteren van de zender in het “Nu op TV” scherm of na het kiezen van een zender op de “Gids” pagina.

Zoals misschien al uit mijn eerdere reactie is op te maken, ben ik fel tegenstander van het nieuwe startscherm. Even een voorbeeld. Stel ik wil kijken naar een bepaalde zender en niet naar een zender die anderen misschien interessant vinden. De benodigde handelingen om daar te komen zijn dan:

  • Navigeren naar menu aan de linkerkant
  • Naar beneden “Nu op TV”
  • Deze optie selecteren
  • Zender aanwijzen, of zendernummer gebruiken
  • Zender selecteren

En dan kom je erachter dat er geen beeld/geluid verschijnt en kun je weer bij het begin beginnen.

Misschien zijn er klanten die de geboden informatie op het startscherm nuttig vinden, ik wil echter gewoon een zender van mijn keuze bekijken en wil daar met zo min mogelijk handelingen toegang toe krijgen. Daar is het startscherm gezien het bovenstaande een grote storende factor. Als suggestie zou het startscherm een instelling kunnen zijn die je aan of uit kunt zetten. Dwing deze onhandige tussenstap echter niet aan iedereen op.


Ik ga het even in de gaten houden! Heb de laatste dagen weinig tv gekeken. Maar het lijkt zich vaak voor te doen op prime time. Dus vanaf een uur of half 8 's avonds en daarna. De tv is niet van het stroom af geweest, dus hij stond in standby. Ik had dan inderdaad geen beeld en geluid op elke zender na het voor de eerste keer opstarten van de app, de app/tv uitschakelen had dan geen effect. Dus het leek mij erop dat de app geen verbinding kon maken met de stream, maar dat is natuurlijk een gok en niet te zien vanaf mijn kant.

 

Je hoort het als ik een datum + tijdstip heb!

Bedankt voor de uitleg en ik zie datum + tijdstip graag verschijnen!

 

In mijn geval staat de tv bij de eerste opstart van de app op standby. Dan krijg ik in de laatste versie die onhandige pagina te zien waarop nutteloze informatie wordt getoond. Dan navigeer ik naar links en kies de tv-gids. Elke zender die daar gekozen wordt geeft dan in 95% van de gevallen geen kijk en luisterplezier. TV uitschakelen en na even wachten opnieuw inschakelen, mijn LG gaat na het uitschakelen niet meteen weer aan, en weer van het onhandige tussenscherm naar het zenderoverzicht. Daar dan een zender kiezen geeft in 95% van de gevallen wel kijk en luisterplezier.

Zoals hierboven ook al werd opgemerkt kan de app niet afgesloten worden maar blijft, ook na het kiezen van "afsluiten” vrolijk verder up-and-running.

Jammer dat dit nog steeds speelt, ik heb nog de volgende uitleg ontvangen van de iTV mensen: ‘De ervaring kan veranderd zijn omdat klanten met de oude software meteen altijd NPO1 live te zien kregen en met de nieuwe release niet meer NPO1 live als eerste te zien krijgen maar het nieuwe startmenu waarna ze zelf kiezen wat ze als eerste te zien krijgen. Stroomloos maken van de LG herstelt dit dan.’ Dit klikt wel als een omschrijving wat je nu te zien krijgt, echter blijft de situatie bij jou ongewijzigd na het herstarten van de tv. Zou je nog eenmaal de app willen verwijderen en daarna opnieuw installeren? Als dat geen sjoege geeft, wil ik jouw situatie even op individueel niveau laten onderzoeken. Zou je in dat geval ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Heb het weer! 4 mei om 19:47

Ik open de app. Op het homescherm selecteer ik iets, dan gaat hij naar de zender, en vervolgens blijf ik de groene loader zien en geen beeld/geluid. Hopelijk kunnen jullie er iets mee!


Dank beiden voor de verduidelijking en het voorbeeld, ik geef het weer door!


Dank beiden voor de verduidelijking en het voorbeeld, ik geef het weer door!

Voor wat meer keus: 6 mei 19:34. Nu na opstarten via "nu op tv", wederom geen beeld/geluid.


Dank, die stuur ik er nog even achteraan!


Sinds 7 sept ook probleem op oled48cx6lb TV: alleen NL 1 helaas. Herstart gedaan, modem herstart, instellingen gecontroleerd… maar TV vindt geen kanalen. Opnieuw gezocht levert 0 kanalen op.  Nog tips?   mvrgr Ton 


Bij kpn kijk je via de ​​​​app KPN ITV. Of de losse tv-ontvanger via hdmi aansluiting. 

Kanalen zoeken zal niks opleveren. Dat werkt niet als je bij kpn bent. 

CC @Ton Ammerlaan .


Sinds 7 sept ook probleem op oled48cx6lb TV: alleen NL 1 helaas. Herstart gedaan, modem herstart, instellingen gecontroleerd… maar TV vindt geen kanalen. Opnieuw gezocht levert 0 kanalen op.  Nog tips?   mvrgr Ton 

 

Op zo'n mooie tv kijk je toch via de KPN tv decoder.

Vooral als je glasvezel hebt en de HD glas kanalen in de originele stream op 661-670 kunt zien. (helaas nog steeds niet vanaf 1)

 

Stream:

ITV KPN app:                 5 Mb/s

HD KPN tv decoder:      7,5 Mb/s

HD glas 661-670:           12,5 Mb/s (originele stream)