Skip to main content
Beantwoord

LG OLED55B7 hdmi problemen

  • December 14, 2019
  • 23 reacties
  • 458 keer bekeken

fooc
Deelnemer

Sinds een aantal maanden geeft mijn 55B7 storingen op de hdmi poort waar de kpn arris decoder o.a. aan zit gesloten. Het beeld valt weg en begint te flikkeren en storen, ook de menu's e.d. dus het is een connectie probleem tussen de tv en arris. Na een power cycle van de Arris of het loskoppelen van de hdmi kabel gaat het weer een dagje goed.

Het volgende heb ik getest of is er gebeurt:
-3 verschillende Arris decoders gebruikt (ook ander type)
-verschillende hdmi poorten
-verschillende hdmi kabels
-Lg heeft complete moederbord vervangen
-gespeeld met Arris instellingen (720p bijv)

[Video: http://fooc.nl/plaatjes/20191108_045010000_iOS.MOV]

Beste antwoord door PeterG

Heb je de mogelijkheid om op zo’n moment de tv ontvanger in een andere tv te proberen. Zonder deze uit te zetten als het kan. Bv een kleine 'portable’ met hdmi (uiteraard).

Overigens gaat mijn verdenking wel héél sterk (zeg maar 98 % ) naar het televisietoestel ondanks de vervanging van het moederbord. Maar… is de hdmi-kaart in de tv wel eens vervangen???

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

23 reacties

fooc
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 14, 2019

Ik heb overigens geen 4k decoder…...


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • December 14, 2019

De stekker van de tv zit goed in het stopcontact? Al eens een ander stopcontact geprobeerd? 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 14, 2019

Ik vermoed zomaar dat die Arris 'rammelt'. Hopelijk kan een moderator, die hier nog komt gewoon een ruiling in gang zetten. Als het daarná nog weer gebeurt… onwaarschijnlijk dat het 2 X op één adres hetzelfde probleem is in de decoder.

Staan je gegevens al in het forumprofiel voor de moderator?


fooc
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 14, 2019

De stekker van de tv zit goed in het stopcontact? Al eens een ander stopcontact geprobeerd? 

 

Nog niet gedaan.


fooc
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 14, 2019

Ik vermoed zomaar dat die Arris 'rammelt'. Hopelijk kan een moderator, die hier nog komt gewoon een ruiling in gang zetten. Als het daarná nog weer gebeurt… onwaarschijnlijk dat het 2 X op één adres hetzelfde probleem is in de decoder.

Staan je gegevens al in het forumprofiel voor de moderator?

Ik heb al 3 verschillende arris decoders gebruikt.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 14, 2019

Ik heb al 3 verschillende arris decoders gebruikt.

Dan lijkt het me zéér onwaarschijnlijk dat het daaraan ligt.

Andere apparaten met HDMI werken wel? Bluraydiscspeler o.a.

Al eens een nieuwe HDMI 1.4 High Speed kabel gebruikt?

Wat is je bandbreedte.
Meetbare (laptop via utp; geen ander internetgebruik, tv decoder(s) standby) en
Maximaal beschikbaar op je adres.

P.S. Je videolink in het startbericht resulteert hier alleen in lopend balkje.


Dennis Overbeek
Wijsgeer

 

P.S. Je videolink in het startbericht resulteert hier alleen in lopend balkje.

Ik heb het zelf wel gezien @PeterG, het beeld flikkert echt als een bezetene. Maar @fooc heeft het met 3 verschillende Arris getest, dan zou ik denken dat het toch aan de TV kan liggen. :thinking: Hij sprak eerder in deze topic dat er een nieuwe moederbord in de LG zit, kan er misschien een kleine montagefout zijn gemaakt in het installeren van de moederbord?


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 14, 2019

het beeld flikkert echt als een bezetene.

In ieder geval niet uitvoer instellen op 1080p25…
Bij voorkeur op 1080i (dat is 1080i50). Anders op 1080p50. Zelf gebruik ik nooit auto. Heb ze overigens allemaal op 1080i staan.


fooc
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 15, 2019

 

P.S. Je videolink in het startbericht resulteert hier alleen in lopend balkje.

Ik heb het zelf wel gezien @PeterG, het beeld flikkert echt als een bezetene. Maar @fooc heeft het met 3 verschillende Arris getest, dan zou ik denken dat het toch aan de TV kan liggen. :thinking: Hij sprak eerder in deze topic dat er een nieuwe moederbord in de LG zit, kan er misschien een kleine montagefout zijn gemaakt in het installeren van de moederbord?

De storing in het beeld was ook de reden voor vervanging van moederbord maar lost helaas niets op. Gaat soms ook een week goed, heel vreemd.


fooc
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 15, 2019

Ik heb al 3 verschillende arris decoders gebruikt.

Dan lijkt het me zéér onwaarschijnlijk dat het daaraan ligt.

Andere apparaten met HDMI werken wel? Bluraydiscspeler o.a.

Al eens een nieuwe HDMI 1.4 High Speed kabel gebruikt?

Wat is je bandbreedte.
Meetbare (laptop via utp; geen ander internetgebruik, tv decoder(s) standby) en
Maximaal beschikbaar op je adres.

P.S. Je videolink in het startbericht resulteert hier alleen in lopend balkje.

 

Andere apparaten lijken goed te gaan maar worden amper gebruikt, nintendo switch en chromecast. Kabels zijn geen nieuwe maar werkten altijd, misschien toch eens nieuwe proberen?

Bandbreedte heeft imo niet veel ermee te maken, alles geeft storing, ook de interne menu's en standbij beeld.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • December 15, 2019

Heb je de mogelijkheid om op zo’n moment de tv ontvanger in een andere tv te proberen. Zonder deze uit te zetten als het kan. Bv een kleine 'portable’ met hdmi (uiteraard).

Overigens gaat mijn verdenking wel héél sterk (zeg maar 98 % ) naar het televisietoestel ondanks de vervanging van het moederbord. Maar… is de hdmi-kaart in de tv wel eens vervangen???


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • December 15, 2019

Volgens mij moet gewoon heel die tv vervangen worden...


Dennis Overbeek
Wijsgeer

Volgens mij moet gewoon heel die tv vervangen worden...

Ik ben er ook bang voor. @fooc heb je het nog op een andere TV in huis, en heb je het daar ook op getest?


fooc
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 15, 2019

Heb je de mogelijkheid om op zo’n moment de tv ontvanger in een andere tv te proberen. Zonder deze uit te zetten als het kan. Bv een kleine 'portable’ met hdmi (uiteraard).

Overigens gaat mijn verdenking wel héél sterk (zeg maar 98 %) naar het televisietoestel ondanks de vervanging van het moederbord. Maar… is de hdmi-kaart in de tv wel eens vervangen???

Zelfde decoder werkt prima op de tv boven, HDMI kaart zit volgens mij op het moederbord.


fooc
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 15, 2019

Volgens mij moet gewoon heel die tv vervangen worden...

Ik ben er ook bang voor. @fooc heb je het nog op een andere TV in huis, en heb je het daar ook op getest?

Op andere tv gaat het gewoon goed.

als ik in Arris even switch naar andere resolutie gaat het probleem even weg


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 15, 2019

Heb je de mogelijkheid om op zo’n moment de tv ontvanger in een andere tv te proberen. Zonder deze uit te zetten als het kan. Bv een kleine 'portable’ met hdmi (uiteraard).

Overigens gaat mijn verdenking wel héél sterk (zeg maar 98 😵 naar het televisietoestel ondanks de vervanging van het moederbord. Maar… is de hdmi-kaart in de tv wel eens vervangen???

Zelfde decoder werkt prima op de tv boven, HDMI kaart zit volgens mij op het moederbord.

Het gaat er nu wel errug slecht uitzien voor die LG televisie…


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste @fooc, welkom! Ik zie dat er al behoorlijk wat getest en geprobeerd is, heel goed! Om heel eerlijk te zijn: als ik dit lees, dan denk ik ook dat het aan de tv ligt. Helemaal als de ontvangers het op de andere tv wel goed doen :-(.


  • Nieuwkomer
  • January 23, 2020

Hier precies hetzelfde probleem. Met de vorige ontvanger niks aan de hand. Nu met de arris steeds storingen en de ontvanger eruit gooien. Heb ook een lg van slechts 2 jaar oud. Op andere tv geen probleem dus het ligt duidelijk bij lg. 


  • Deelnemer
  • January 24, 2020

Hier precies hetzelfde probleem. Met de vorige ontvanger niks aan de hand. Nu met de arris steeds storingen en de ontvanger eruit gooien. Heb ook een lg van slechts 2 jaar oud. Op andere tv geen probleem dus het ligt duidelijk bij lg. 

Van de week riep een medewerker van de KPN dat het soms aan beeldversnellers of verbeteraars van nieuwe televisies kan liggen. Waar staan de beeldscherminstellingen van de Arris op? Als deze op automatisch staan, probeer deze dan eens op 1080pi50hz. Bij mij was dat de gouden greep, ook bij een LG van 2 jaar oud! Succes 


  • Nieuwkomer
  • January 24, 2020

Zal het eens proberen, bedankt voor de tip:thumbsup_tone3:


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha @Patrickvr en @MartinLuik, welkom en goede tips zijn dit! Ik ben benieuwd of het iets goeds heeft opgeleverd :-).


  • Nieuwkomer
  • January 26, 2020

Helaas, ik ga het nu proberen met het oude type ontvanger. Als die tenminste geleverd kan worden. Anders zit ik een jaar vast aan deze ellende.


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik kreeg laatst van een collega de tip om bij Samsung televisies ‘Auto Motion Plus’ uit te zetten als je haperingen ervaart. Bij LG heet dit TruMotion. Misschien kan je daar nog eens naar kijken, @Patrickvr. Ik weet niet of dit met elkaar te maken heeft, maar het lijkt me de moeite waard om het eens te proberen.