Skip to main content

Wij hebben een nieuwe LG smart tv gekocht en wanneer ik deze instel dan wordt op de HDM1 poort de kpn decoder herkend. dit gebeurd volledig automatisch en kan verder niks instellen.
Wanneer ik dan vervolgens wel zappen dan doet de decoder niks. ik kan ook een menu oproepen van de decoder, waarin ik bv de keuze heb voor aan/uit menu en getallen kan selecteren. al deze opties doen vervolgens niks.
dit is een tv uit 2024 met laatste firmware, gaar KPN nog zorgen dat deze decoder wordt ondersteund zoals dit ook bij andere providers gedaan wordt of moet ik toch maar gaan overstappen? het gaat bij mij om de LG 50QNED85

Hallo ​@Jurg Van T Hof, welkom hier! In de basis is het de bedoeling dat je onze tv ontvanger bedient met onze afstandsbediening, niet die van je tv. Je kunt onze afstandsbediening vervolgens ook afstemmen op je tv zodat je daarmee de tv uit en aan kunt zetten en het geluid kunt bedienen, Meer over hoe dit, en andere zaken rondom de afstandsbediening, werkt bij de TV+ Box lees je hier:

Voor de oudere ontvangers lees je meer over afstemmen van de afstandsbediening op je tv op onze website.

Het is verder met sommige universele afstandsbedieningen mogelijk om de tv-ontvanger te bedienen. Dat gaat, voor de TV+ Box, het makkelijkst met een die via bluetooth werkt. Als de afstandsbediening van jouw tv ook bluetooth ondersteunt, dan zou je deze op die manier met de TV+ Box kunnen verbinden.

Maar, dit is wel iets wat wij niet actief ondersteunen. Dus mochten bepaalde functies niet (goed) werken, dan kunnen wij daar niets aan doen.

Reageer