Skip to main content

Lg soundbar happert met afspelen radio zonder de tv aan te zetten

Hoi ​@Saar2018. Welkom op de community! Begrijp ik goed dat je een LG soundbar gebruikt om radio te luisteren, zonder dat de tv aanstaat? En dat het geluid dan soms hapert? Kun je misschien iets meer vertellen over hoe je de radio precies afspeelt? Gebruik je bijvoorbeeld een KPN TV-ontvanger, een andere app of een Bluetooth-verbinding? En is de soundbar verbonden via HDMI(ARC), optisch, of iets anders?

Met wat extra informatie kunnen we beter met jou meedenken.

Hallo ik heb de lg sounbar aangesloten met een optische kabel om radio te luisteren zonder dat de tv aan hoef te staan. Ik heb de kpn box gereset naar fabrieks instellingen en heb 3 kwartier aan de telefoon gezeten met een kpn medewerker en die wist het ook niet meer. Nu heb ik het ook geprobeerd met een hdmi kabel en dan geen last, alleen zit er maar 1 aansluiting op het kastje en die gaat naar de tv dus om het iedere keer om te wisselen is ook zo wat

Lg sounbar gaat zachter en dan weer terug naar het volume waar ik hem.op gezet heb.Nu heb ik vanmorgen weer tv box gereset en alles opnieuw aangesloten sounbar via optische kabel naar tv box en hdmi kabel van de tv box naar de tv. Als ik de tv aanzet doet hij het goed maar zodra ik de tv uitzet gaat de volume zachter en weer harder en weer zachter en harder wordt er gek van. Ik wil gewoon radio luisteren via de tv box naar soundbar zonder de tv aan te zetten HELLLLLP

Zou je de optische kabel eens kunnen testen via de tv indien deze een optische aansluiting heeft? Aangezien het via HDMI wel goed lijkt te gaan, kan het zijn dat je optische kabel of aansluiting vies/beschadigd is.

Waar heb je de optische kabel gekocht?

Is een nieuwe optische kabel bij mediamarkt vandaan dus dat lijkt mij niet het geval 

Is een nieuwe optische kabel bij mediamarkt vandaan dus dat lijkt mij niet het geval 

Nee, maar zo test/check je ook de aansluitingen.

In de DIW7022 zit de optische aansluiting zó dicht bij die van de stroomvoorziening dat het stekkertje een beetje scheef kan zitten. Niet elke optische plug werkt daarom goed icm met de TV+ ontvanger.

Ja oké maar waarom doet hij het dan wel goed als de tv aanstaat zonder geluid? De sounbar en tv zijn niet met elkaar verbonden

Dat is typisch inderdaad. Als de tv stand-by staat gaat hier optisch (naar de versterker) gewoon door.

Vandaag weer eens wat anders getest zodra de hdmi kabel die naar de tv gaat uit de kpnbox verwijderd heb doet de optische kabel het wel goed een heel vreemd verhaal dus ergens heb ik een probleem maar waar zou dit in kunnen zitten

Heb je 'toevallig’ de tv ontvanger in de HDMI ARC aansluiting van je tv? Bij een LG televisie is dat HDMI 1 of 2. Gebruik dan HDMI 3 bijvoorbeeld.

En werkt het ook goed als je de tv stroomloos maakt? (stekker uit stopcontact)

Dat maakt allemaal niet uit ja als de tv stroom loos is wel natuurlijk maar kwa hdmi niets ook niet in 1 2 of 3 vreemd he

Heb je de sounbar naast optisch met de ontvanger ook met HDMI ARC aangesloten op de televisie zelf? Zo niet (of ook wel) zou je eens kunnen testen door HDMI CEC (SimpLinc) in de tv eens uit te zetten. Kijken of dat effect heeft. 🤞

Heb nu een hele vreemde oplossing gevonden.

Een hdmi splitter gekocht die verbonden met de kpn box, en vanaf de splitter naar de tv en de soundbar gewoon optische verbinding naar kpn box probleem opgelost  nu werk alles en valt hij niet meer of happert. Zodra ik de tv rechtstreeks op de kpnbox verbind heb ik het probleem weer snap er echt helemaal niet van maar het werkt nu dus afblijven 😂

Reageer