Skip to main content
Ik heb een nieuwe tv lg gekocht maar deze kan de kanalen niet vinden



Admin: titel aangepast zodat je bericht beter is te vinden
Goedemiddag palmars dat hoeft niet u kunt de decoder gewoon op een HDMI aan sluiten de kanalen komen via de decoder dus u moet u tv op hdmi kanaal zetten. Veel kijk plezier ?via u afstand bediening op een van de hdmi poort zetten.
Hoi @Palmars, welkom op het forum! Leuk dat je hier je vraag stelt. Wat @cornelischristiaan30 zegt klopt als een bus. Je hoeft niet te gaan zoeken naar de zenders, dus die stap kan je overslaan. Het is inderdaad een kwestie van de tv-ontvanger aansluiten met een HDMI-kabel en dan de juiste bron/source (bijvoorbeeld HDMI 1) kiezen met de afstandsbediening.



Laat je weten of het is gelukt?
Is het inmiddels gelukt @Palmars? Als er nog vragen zijn dan ben je welkom!

Ik had een Sharp-TV met Scart-kabelaansluiting, maar mijn nieuwe LG-TV heeft geen Scart. Daarom HDMI-kabel gebruikt en nu krijg ik geen verbinding tussen KPN-kastje en TV


HDMI kabel OP HDMI 1 EN dan MET de afstand bediening source naar HDMI 1 gaan 


Ik heb gevonden waar je de HDMI-poort kan kiezen en toen ging het vanzelf. Bedankt nog


Ik  heb hetzelfde probleem. Uiteraard kan ik KPN kastje aansluiten op HDMI, tv gaat dan ook direct spelen en ik kan zenders wisselen. Maar: geen Gids, geen kanalen, geen KPN menu.

Ik kan wel de KPN app installeren, maar het kastje zit aan bekabeld internet en de app loopt via de TV over wifi, dus minder snel en stabiel. Bovendien betwijfel ik of ik via KPN app zelfde kwaliteit krijg. 

 


Je moet alles met de KPN AB of universele AB doen.

Je kan het niet met de AB van de TV doen.

Je kan wel de TV laten opstarten op het HDMI kanaal voor de KPN decoder.

Of je kan de app van KPN in het menu van de smart TV installeren, dan kan je in de app alles doen. (HD is dan iets minder, maar als het goed is heb je in die app wel alle kanalen). 


Hallo, net een Ls oled tv gekocht, maar aansluiten op zenderkiezer via HDMI kabel geeft als resultaat ...geen signaal😳

met kpn gebeld ; advies is een HDMI omvormer tussen scart en HDMI te plaatsen..

heeft iemand daar ervaring mee?  Kastje is van merk Arris, achterop staat als registratie code VIP.…

alvast dank

ps: via scart kabel werkt mijn oude Samsung tv wel, alleen LG heeft geen scart ingang


@Sigmund67 Heb je de tv ontvanger aangesloten op een HDMI poort van je TV druk dan eens op de source knop en kies de juiste HDMI aansluiting dan zou je gewoon beeld moeten krijgen


Hallo Jimmy, heb een HDMI kabel van Arris naar HDMI 1 van de Lg Oleg 48  gelegd

dan blijf ik de boodschap “ geen signaal” krijgen,,kpn suggereert om via een omvormer scart—HDMI dit probleem op te lossen


De suggestie van KPN zou niet de mijne zijn omdat  van  SCART naar HDMI  niet een mooie oplossing is, voor hetzelfde is de HDMI poort van de ARRIS defect, heeft je LG televisie nog meer HDMI poorten


De lg heeft 3 HDMI poorten,echter geen signaal..

de Arris hebben we nu 2 maanden in huis, samen met een nieuwe router.

mogelijk nog een defect in de HDMI kabel? Deze is circa  5 jaar oud ,weinig gebruikt.


KIES je wel, via de afst.bed. van de LG zelf, de juiste HDMI ingang?

Heb je een laptop? Geeft die wel beeld op de LG als je die via HDMI verbindt?


Selecteer met afstandsbediening van Lg de HDMI 

zal met laptop kijken wat er gebeurt

dank voor de suggestie!


Heb je de Arris ontvanger de hele tijd aangehad tijdens het aansluiten? Als je de ontvanger eerst met een scart aansluiting hebt gebruikt, dan is de kans groot dat bij de instellingen nog steeds de scart staat ingesteld.

Maak de Arris stroomloos, sluit dan de HDMI kabel aan en zet de Arris vervolgens weer aan de stroom.


Dank je, ga dat proberen, gisteren via WiFi naar Netflix kunnen kijken . De tv doet dat prima

groet


Heb je de mogelijkheid om de ontvanger met een andere tv met HDMI te verbinden. Mogelijk even toestel(letje) van buren/vrienden/kennissen lenen ofzo.

Als daar ook geen beeld op verschijnt…. dan is de HDMI uitgang stuk van de Arris en heb je dat nooit gemerkt omdat je tot nu de scart hebt gebruikt.

N.B.

In een LG televisie zit de KPN ITV app waarmee je ook TV kunt kijken. Aanmelden met ITV abonnementsnummer en pincode.


Klopt, op mijn Samsung werkt de HDMI ook niet

zal kpn om andere arris verzoeken


Allen

door de HDMI kabel afwisselend in de HDMI ingangen van de lg te stoppen pakte ie opeens een signaal🎪

kan nu dus -hopelijk zonder problemen-tv kijken

dank voor alle adviezen 


@Sigmund67  dat is goed nieuws houden zo :wink:


Helaas te vroeg gejuicht, na2 uur weer “geensignaal” melding

om moedeloos van te worden

overstappen naar Ziggo ?


overstappen naar Ziggo ?

T-mobile kan ook, maar nee alle gekheid op een stokje: Dat is wel drastisch. Gewoon even bellen met kpn (0800-0402) en zeggen dat je ontvanger op geen enkele tv beeld geeft via de HDMI. Dan heb je per omgaande een nieuwe in huis.

Nota Bene: die moet je éénmalig installeren met je ITV abonneenummer en pincode. Noteer die nummers dus alvast.

En de afstandsbediening houd je ook.