Skip to main content
Vraag

LG tv moet eerst op juiste HDMI ingang gezet worden met LG afstandsbediening

• February 18, 2025
  • 3 reacties
  • 793 keer bekeken

Ik kan de kpn afstandsbediening wel koppelen aan mijn tv en die werkt dan goed.

maar

Ik moet eerst met de originele LG afstandsbediening het HDMI kanaal kiezen voordat de KPN afstandsbediening werkt en dat elke keer dat ik de tv opstart.

Ik werk met wifi, dus niet bekabeld internet.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 18, 2025
  1. Zet de tv aan en druk op de knop [Instellingen] op de afstandsbediening. Selecteer in [Instellingen] de optie [Alle instellingen].
  2. Selecteer in [Algemeen] [Apparaten].
  3. Selecteer [HDMI-instellingen].
  4. Zet de [SIMPLINK (HDMI-CEC)] op ON.

Dan moet het opgelost zijn?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • February 21, 2025
  1. Zet de tv aan en druk op de knop [Instellingen] op de afstandsbediening. Selecteer in [Instellingen] de optie [Alle instellingen].
  2. Selecteer in [Algemeen] [Apparaten].
  3. Selecteer [HDMI-instellingen].
  4. Zet de [SIMPLINK (HDMI-CEC)] op ON.

Dan moet het opgelost zijn?

Dat lijkt me inderdaad een goed startpunt om te testen ​@Zieger driezen, is het nog gelukt?

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 21, 2025

HDMI CEC (SimpLink bij LG) is inderdaad een fijne optie, als dat werkt. Dan gaat de televisie ook vanzelf aan en uit als je de ontvanger aan of uit zet. Als je de TV+ Box (DIW7022) hebt, dan moet je HDMI CEC wel ook aanzetten in die ontvanger. Die optie zit raar genoeg verstopt in de beeldinstellingen.

Als dat toch niet werkt, dan kun je op je LG televisie waarschijnlijk wel instellen dat-ie niet met het LG webOS startscherm begint.

Ik kan de kpn afstandsbediening wel koppelen aan mijn tv en die werkt dan goed.

Weet je dat die KPN afstandsbediening ook een “bron” knopje heeft? Werkt die dan niet?

Na drukken van dat knopje werken (in ieder geval bij de TV+ afstandsbediening) de pijltjes en OK ook tijdelijk om een keuze te kunnen maken in het menu van je televisie. En bij sommige televisies kun je ook meerdere keren op dat “bron” knopje drukken om de juiste HDMI-ingang te kiezen. (Lampje op de afstandsbediening brandt dan rood in plaats van groen, om aan te geven dat de opdracht via infrarood naar de televisie gaat.) Maar nogmaals: HDMI CEC is het makkelijkst.