Ik wil mijn LG 43 UR78003lK tv met de KPN afstandsbediening op laten starten in HDMI 3 input. Hoe doe ik dit?
HalloÂ
Â
Zit er in de LG geen optie in het menu van de TV zelf waar je kan instellen dat hij daar altijd mee opstart of gebruik je ook andere HDMI ingangen voor andere apparatuur?
Â
Als je een TV ontvanger van KPN hebt die CEC ondersteunt dan kan je daarmee de TV automatisch laten schakelen naar de HDMI ingang waarop de TV ontvanger zit.
Die functie zit alleen in de nieuwere KPN TV ontvangers, de Arris VIP 5202 (zet de TV aan op de juiste HDMI ingang) en de DIW 7022 TV+ ontvanger (zet de TV aan op de juiste HDMI ingang en zet de TV uit als de TV+ ontvanger wordt uitgezet).
Â
Als je de KPN TV+ ontvanger hebt dan kan je CEC aanzetten onder Beeldinstellingen, zie:
Ook op je LG TV zal je dat aan moeten zetten, dat heet daar Symplink, even in de LG handleiding kijken waar je die instelling kan vinden.
Je moet dan ook de bijgeleverde HDMI kabel of een gelijkwaardige/betere gebruiken, met oudere HDMI kabels werkt die functie niet.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.