Skip to main content

Beste allemaal

Ik lees in meerdere artikelen dat er problemen zijn met de KPN TV box en een LG TV met WebOS.
Het gaat van ruim een jaar oud tot afgelopen maand. (ik ben overigens pas sinds een maand KPN klant)
Het probleem dat wanneer de kpn box vanuit “snelle modus” aangezet word er geen HDMI verbinding tot stand komt met de LG tv ongeacht welke HDMI kabel (€5 - €100) of poort je ook gebruikt.
Ook de KPN box een “frisse start” geven oftewel complete reset kun je ook 100x doen maar geeft geen resultaat. In ieder geval niet van lange duur.
Het antwoord “bel support van LG want het ligt aan je tv” vind ik ook wat kort door de bocht omdat ik met geen enkel ander apparaat problemen heb (chromecast, PS5, Nintendo Switch, en mijn Ziggo Box die ik voor KPN had.)

Ik lees ook nog iets over CEC instellingen en deep colour mode uitzetten wat dan weer voor sommige gebruikers even werkt maar ik wil geen 4 zappers moeten gebruiken anno 2023 om mijn spullen aan te zetten 🙂 dus CEC is wel fijn om aan te hebben staan. Deep color uitzetten hielp bij mij ook maar even.

Ik heb ook de tv al compleet gereset en dat hielp ook niet. tv draait op laatste firmware.
Wat werkt is de KPN box in eco mode zetten, wat vervolgens al je andere hardware die via HDMI en CEC aan moet laten gaan met 1 knop de vernieling in werkt. Of je haalt steeds de stekker uit de KPN box en start hem opnieuw op dat werkt altijd maar is natuurlijk helemaal geen oplossing.

Het is voor mij niet “direct” een onoverkomelijk probleem want ik heb mijn chromecast met Google TV nog die via dezelfde HDMI poort overigens wel super werkt. Alleen is de ITV app een stuk minder dan de TV box en sinds de laatste update is het beeld ook beter. Ik zou het wel fantastisch vinden als er ergens een slimmerik is bij KPN of op dit forum die voor alle mensen met dit issue een, liefst eerlijk, antwoord kan geven. Hierbij is “ja we kennen het probleem maar we krijgen het “nog” niet opgelost is dat ook een antwoord :-)

Uiteraard zou een oplossing helemaal fantastisch zijn of in ieder geval een hele goede workarround.
Lang verhaal lees ik net :-)

Alvast dank!

Groet M.

@Supernovasx heel bijzonder allemaal...hopelijk leest KPN ook mee en komt er een oplossing voor dit probleem met LG TV's zodat we niet met een workarround af te hoeven zoals jij of zoals ik die de box helemaal niet meer gebruik nu maar een alternatief als Google TV.

bedankt voor het meedenken in ieder geval.

groet Mario


Bij mij werken, gelukkig, de DIW7022 op beide LG tv's goed.

En op beide staat CEC aan op de decoder en op de tv (bij de OLED stond CEC standaard aan).


Bij eerste installatie had ik ook geen signaal op mijn LG. Open alle instellingen op je LG tv (tandwiel).
Selecteer ‘Beeld’ en vervolgens aanvullende instellingen en dan “HDMI ULTRA HD Deep Colour’ en zet dit uit voor het HDMI kanaal waar de box op is aangesloten. Als het goed is heb je dan wel signaal. Na volledige installatie en update van de box kan de Ultra HD Deep Colour instelling weer aan. 


Bij eerste installatie had ik ook geen signaal op mijn LG. Open alle instellingen op je LG tv (tandwiel).
Selecteer ‘Beeld’ en vervolgens aanvullende instellingen en dan “HDMI ULTRA HD Deep Colour’ en zet dit uit voor het HDMI kanaal waar de box op is aangesloten. Als het goed is heb je dan wel signaal. Na volledige installatie en update van de box kan de Ultra HD Deep Colour instelling weer aan. 

Bedankt voor je reactie Rudy, een paar updates geleden is dit probleem voor mij al volledig opgelost en werkt alles prima :-D


Reageer