Skip to main content

ik wilde een makkelijke opsomming maken van problemen met de kpn tv+ box.

evt makkelijk om alles kort hierbij aan te vullen

1- geluidsniveau tv+ veel telaag 

2- na update problemen geluidsniveu skyshowtime 

3- de box loopt vast na pauzeren van bv rtl4 . na een half uur weer opstarten werkt niets.

4 - na een onbepaalde tijd wordt het zappen erg traag, lijkt op een volgelopen intern geheugen.  oplossing herstart tv box

5- af en toe gaat de tv niet automatisch aan via de CEC functie. 

Hi @Steffen14, dank voor het delen van de feedback. Een aantal hiervan zijn bekend en daar zijn we mee bezig. Zie de bekende bevindingen

Er is ook onlangs een update voor de tv-ontvangers uitgekomen waardoor zappen sneller gaat. Zie de product update. Met de rest zijn we nog druk bezig, dus houd de product updates in de gaten voor toekomstige updates! 


update is 3dgn geleden geweest. helaas net niet zoals gewenst. geluid is gelijk getrokken maar naar het lage niveau. dat moest juist andersom om alle apparatuur gelijk te krijgen. 

dit heb ik aangeven met een gesprek met service plus.

ik had geen melding gehad van de update ,wist niet dat de update was geweest. had andere problemen gekregen. alles spanningvrij maken bleek de oplossing. 

waarschijnlijk zijn zo de hdmi cec problemen ook opgelost.

overige moet nog blijken.


Fijn dat met het spanningsloos maken een hoop is opgelost. Mocht de rest nog niet soepel werken, houd dan de product updates in de gaten. We blijven hem updaten dus hopelijk werkt alles snel naar wens! 


hopelijk wordt het geluidsverlaging snel verhoogd. op maximaal volume heb ik normaal geluid..

ps tip er zou ook een softwarematige db versterker ingebouwd kunnen worden zodat je zelf bv -2 -1 0 +1 +2. ik heb bv neutron daar kan ik de preamp zelf instellen.

ps bij vlc is het probleem duidelijker geworden.

vlc kan ik de digitale uitvoer (doorvoer)inschakelen( gewoon via hdmi) en dan wordt het volumen zoals het hoort . dus daar zit ergens het probleem

 

kan selecteren... 


helaas geen reactie hierop,

hopelijk wordt dit goed opgepakt


Hi @Steffen14! Je krijgt altijd reactie, alleen soms kan het even wat langer duren. 🙂

Ik bedenk me, heb je de Google Assistent toevallig actief? Zo ja, wil je daar dan eens aan vragen om het volume op 100 te zetten (zet het volume van je TV voor die tijd wel lager voor het geval het ineens erg hard gaat)? Ik ben benieuwd of het geluid dan beter is voor je. 

Je zegt daarnaast ook dit: 

vlc kan ik de digitale uitvoer (doorvoer)inschakelen( gewoon via hdmi) en dan wordt het volumen zoals het hoort . dus daar zit ergens het probleem

Is het daarmee dan niet opgelost, of gaat het via de tv-ontvanger dan nog steeds niet goed? Of bedoel je VLC Media Player? 


vlc wordt dan weer normaal niveau maar dat is dan alleen vlc... niet de rest.


Check. 

Ik bedenk me, heb je de Google Assistent toevallig actief? Zo ja, wil je daar dan eens aan vragen om het volume op 100 te zetten (zet het volume van je TV voor die tijd wel lager voor het geval het ineens erg hard gaat)? Ik ben benieuwd of het geluid dan beter is voor je. 

Dit bracht ook geen verbetering? 

Zo niet, heb je de Neutron waar je het eerder over had dan op de TV of de tv-ontvanger aangesloten? Als je geluidsapparatuur gebruikt, zou je de ontvanger dan eens rechtstreeks met een HDMI kabel op de TV aan willen sluiten? Hoe gaat het geluid dan? 


hallo, 

het is een geluidsprobleem vanuit kpn.

alles is al uitgezocht. 

ps ik heb de afstandbediening volume regeling al aangepast en dan de box volume gecontroeerd. die is vol volume.

ik laat alles via hdmi lopen zodat mijn Onkyo alles kan regelen als hdmi switch. via de tv is geen oplossing. die heeft geen goede geluidskwaliteit.

voor de test wel even gedaan effect hetzelfde.

neutron kan niet op de tv ontvanger worden gezet. deze accepteerd geen apps buiten de play store om. en neutron is niet geschikt voor android tv of google tv.

wat mij handig lijkt: laat de app programmeurs van kpn eens een blu ray of playstation ed. aansluiten en dan de audio uitvoer instellen en op elkaar afstemmen.

 

grt 

steffen


Als alles al uitgezocht en doorlopen is dan is het afwachten tot er een update is die dit voor je oplost. Houd daarvoor dus de Product Updates in de gaten. Toevallig is er net een update voor de TV+ Box gecommuniceerd dus wellicht heeft die de problemen bij jou ook opgelost. Zo niet, dan is het afwachten tot een volgende update. 


helaas dit probleem wordt niet snel opgepakt.

na de uodate geluid van de tv+ app zelfs weer zachter als die van bv mytuner.. moest het volume bij afapelen mytuner een kwart omlaag zetten voor vergelijkbaar geluid.

wel vreemd voor de laatste update was dit niet.


helaas dit probleem wordt niet snel opgepakt.

na de uodate geluid van de tv+ app zelfs weer zachter als die van bv mytuner.. moest het volume bij afapelen mytuner een kwart omlaag zetten voor vergelijkbaar geluid.

wel vreemd voor de laatste update was dit niet.

Klopt KPN noemt dit Firmware upgrade echter het is een fimware downgrade.

Zowel een verslechtering van geluid als beeld en heb ik het nog maar niet over de al bestaande issues moedeloos wordt je ervan.