Skip to main content

Ook ik heb sinds de wisseling van de nieuwe tv-ontvanger heel veel last van het niet gelijk lopen van beeld en geluid (lipsync) . Graag met spoed oplossen via update  want ik blijf bezig met: steeds beeld 5 seconden bevriezen of de audiovertraging op ontvanger bijstellen, maar ga ik naar een andere zender dan gaat alles weer fout. Wat een drama is dit. Ik word doodmoe van het kijken naar het niet synchroon lopen van beeld en geluid. TOPPRIORITEIT!!!!!!

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Wat voor apparatuur gebruik je en hoe heb je het geluid ingesteld?


Welke KPN tv decoder heb je?

 

Hoe is de KPN tv decoder verbonden met de Experiabox of Box12) (dus wat zit er allemaal tussen de tv box en de KPN router / modem?).

 

P.S.

Het is een forum, geen chat. 


Ik heb onlangs een nieuwe kpn tv ontvanger gekregen DIW7022 HDMI 253953573-F01 Sagemcom.

Mijn TV is een Samsung 7 series 55cm 


Beeld moet soepel lopen.

Staat hij op Multicast en “beste beeldkwaliteit”?

 

Reset wil wel eens helpen.

Druk de kpn toets op de ab in (en ingerukt houden) totdat je een popup scherm krijft.

Kies voor opnieuw opstarten.

 

Lipsync, wordt nog aan gewerkt.

Bij geliudsinstellingen kan je een vertraging instellen.

Of kijk eens of hij op de stand Passtrought beter is.

Zelf heb ik in onze tv de instelling op Dolby gezet (Atmos kan het probleem geven).


Hoi @HenkHuijb, dat klinkt niet als ideaal tv kijken inderdaad! Joop heeft je zo te zien al een aantal tips gegeven om te proberen, heb je die stappen al kunnen doen? Wat wat het effect van elke stap?