Skip to main content

Ik heb precies hetzelfde ervaren. Ook de oude box weer teruggeplaatst maar dan krijg je een email van kpn dat ze de oude box terug willen. Dus dat maar gedaan. Dus zaterdag jl. nieuwe box weer aangesloten met nodige problemen. Lipsync is nog steeds niet in orde, wat ik ook doe met behulp van dit forum. (Dat is nog het enige wat top is). Aantal keren komt er een harde tik uit het geluid. Volume staat op 23 terwijl de oude situatie 14 voldoende was. Heb nog wel een gloednieuwe tv. Dus tot nu toe ook dus niet tevreden. 

 

Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Ik heb precies hetzelfde ervaren. Ook de oude box weer teruggeplaatst maar dan krijg je een email van kpn dat ze de oude box terug willen. Dus dat maar gedaan. Dus zaterdag jl. nieuwe box weer aangesloten met nodige problemen. Lipsync is nog steeds niet in orde, wat ik ook doe met behulp van dit forum. (Dat is nog het enige wat top is). Aantal keren komt er een harde tik uit het geluid. Volume staat op 23 terwijl de oude situatie 14 voldoende was. Heb nog wel een gloednieuwe tv. Dus tot nu toe ook dus niet tevreden. 

Zit er een soundbar achter? Of loopt het geluid rechtstreeks via de tv? Geluid via HDMI of s/pdif? 


Nee geen soundbar. Deze samsung heeft in vergelijking met vorige samsung veel beter geluid. 


Nee geen soundbar. Deze samsung heeft in vergelijking met vorige samsung veel beter geluid. 

Ik denk te lezen dat bij de meeste mensen problemen ontstaan met een spdif aansluiting... Hoe loopt bij jou het geluid? Als het via hdmi is, hen je al een andere hdmi kabel geprobeerd? Ik neem aan dat het geluid op automatisch staat in de tv+ box? 


Heb de hdmi kabel die meegeleverd is met de box en van geluid op automatisch heb ik geen verstand van. Ben 67 jaar en sommige dingen of opmerkingen waar men het over heeft gaan ver boven mn pet. Wil alleen tv kijken en geen films via Netflix of wat dan ook. 


Heb de hdmi kabel die meegeleverd is met de box en van geluid op automatisch heb ik geen verstand van. Ben 67 jaar en sommige dingen of opmerkingen waar men het over heeft gaan ver boven mn pet. Wil alleen tv kijken en geen films via Netflix of wat dan ook. 

Hoi Rene, 

Het is ook allemaal lastiger dan het moet zijn. Je kan het nog even proberen door de volgende knoppen in te drukken, hoewel ik denk dat het wel goed staat:

  • Druk op het huisje op de afstandsbediening en ga met de (grijze) pijltjes toetsen naar boven en dan helemaal naar rechts naar het meest rechtse van de 3 plaatjes (lijkt op een tandwiel) 
  • Druk op OK
  • Ga dan naar beneden met de pijltjes toetsen naar 'Apparaat' en druk op OK
  • Ga naar 'Apparaatvoorkeuren' en druk weer op OK
  • Ga naar 'Weergave en Geluid' en druk weer op OK
  • Ga naar de onderste optie 'Geavanceerde geluidsintellingen' en druk op OK
  • Zet S/PDIF uit als je geen extra kabel naast de HDMI hebt aangesloten.
  • Open het menu 'Indelingen selecteren' door erop te gaan staan en op OK te drukken. 
  • Check of de op automatisch staat. Maar je kan ook Stereo proberen als je het geluid via de tv zelf hebt lopen en geen surround set of soundbar aangesloten hebt.

Los van dat dit niet hoort, zou het wellicht wel iets kunnen oplossen. Succes! 

 

 


Ga het morgenochtend proberen. Ieder geval bedankt voor het meedenken. 


Hoi Raver,

heb S/PIDF uitgeschakeld want heb wat ik al zei geen soundbar. Maar merk nog geen verschil. Ik laat het wel zo staan want dat lijkt het in mij geval logisch. 


En het geluid op stereo zetten in plaats van automatisch? Zie laatste bullet….
Je kan S/PDIF uit laten staan ja als je dat niet gebruikt. Heb ik ook zo staan hier.


Geluid op gezet ipv automatisch 


Als stereo geen verschil maakt zou je ‘m nog terug kunnen zetten op automatisch. Wellicht bij updates van de box wel weer handig. Er gaat nog wel het een en ander aangepakt worden met het geluid en de instellingen. Als je alleen tv kijkt, zou je nog kunnen kijken naar de setting die het geluid kan synchroniseren. Ze hebben in 1 van de laatste updates een mogelijkheid ingebouwd om het geluid te vertragen. Dat zit in datzelfde 'Geavanceerde geluidsintellingen' menu, helemaal onderaan. Je kan daarmee proberen het geluid weer in sync te krijgen met de tv.

Dat is meer een workaround dan een fix, maar kan voor nu wat frustraties weghalen. Heeft uiteraard alleen zin als het op alle kanalen speelt, want het gaat dan op alle kanalen plaatsvinden…..


Dat laatste heb ik geprobeerd en staat nu al op 350. Bij de ene zender lijkt lipsync iets beter dan bij de andere. Maar het is bij lange nog niet wat het is. 


De lipsync staat inderdaad nog steeds op de bekende bevindingen lijst. Daar wordt dus wel aan gewerkt, maar momenteel is het nog even niet anders😓.


Lip sync nog steeds niet opgelost. Tevens heb ik dat steeds het geluid een seconde wordt onderbroken. Gaan deze klachten allemaal verholpen worden na de nieuwe update?


In de laatste update zitten er wel verbeteringen in, maar het kan inderdaad zijn dat het nog niet volledig opgelost is. Of dat met de volgende update zal zijn, weet ik niet, maar we werken er wel hard aan om ervoor te zorgen dat het voor iedereen naar tevredenheid werkt.


Lip sync kan men nog steeds niet in orde krijgen. Hoelang moeten we daar nog opwachten?


@Rene Las Ik heb daar op dit moment nog geen concrete informatie over maar dit is onder de aandacht bij het tv team. Ik kan nu dus nog geen concreet tijdskader benoemen maar het staat op de radar.


Het team ziet dat lip sync problemen toch wel grotendeels opgelost zijn. Maar, het blijft op de radar voor verdere verbetering.


Heb je hier nog wel last van, probeer een van de volgende dingen:

  • Experimenteer met de geluidsvertraging instellingen
  • Zet je geluid op stereo
  • Als je tv HDMI poorten heeft die een verschillend Hz hebben (60 of 120), zorg er dan voor dat zowel TV+ Box als je geluidsapparatuur op een poort met dezelfde waarde zijn aangesloten.
  • Zap naar een ander kanaal en weer terug
  • Herstart de TV+ Box

 

Houdt verder Product Updates en de bekende bevindingen in de gaten. Daar laten we het weten als er verdere verbeteringen rondom lip sync zijn.