Skip to main content

Hoi,

ik heb sinds een paar uur de tv plus box maar het valt mij op na het testen van de eerste 25 zenders en ESPN dat alleen de zenders met stereo geluid lipsync problemen hebben bij mij. De kanalen met dolby 5.1 hebben geen enkel probleem met de lipsync. Is dit bekend? Soundbar speelt geen issue.

 

 

Ik heb dit probleem vooral op kanaal 225 (ViaPlay extra (alleen op za. en zo. F1) veel last van.

Verder valt het, na de laatste update, mee bij ons. 


Hi @pietheingrun

We hebben hier meer meldingen over ontvangen dus we hebben het iTV team op de hoogte gesteld. 

Ik zie ook dat je in een ander topic hebt aangegeven

dat als je de tv en de tv+  box de geluidsinstellingen allebei op doorloop/passthrough zet je geen lipsync problemen meer hoeft te hebben. Om alles op doorloop te zetten moet je wellicht CEC wel aanzetten.

Dus fijn dat je een oplossing hebt gevonden. 🙂 Ik zet hem hier ook even neer voor eventuele toekomstige meelezers.


Ik heb dit probleem vooral op kanaal 225 (ViaPlay extra (alleen op za. en zo. F1) veel last van.

Verder valt het, na de laatste update, mee bij ons. 

Hoe heb jij je geluid ingesteld op tv en box dan? Op passthrough?


Ik heb dit probleem vooral op kanaal 225 (ViaPlay extra (alleen op za. en zo. F1) veel last van.

Verder valt het, na de laatste update, mee bij ons. 

Hoe heb jij je geluid ingesteld op tv en box dan? Op passthrough?

 

Beide boxen staan op automatisch.

ViaPlay gaat er eind november toch uit, dus daar lig ik niet zo wakker van. 

 


Wat is de reden van dit topic?

Lipsync is bekend namelijk. Je volgt dit forum toch?

Wat hebben we aan 20 topics hierover?


Op passthrough zou je geen problemen moeten hebben op viaplay . En op de stereo only kanalen heb je waarschijnlijk dan ook problemen. Als je alleen 1 tm 10 kijkt is dat geen probleem natuurlijk want deze ondersteunen ook 5.1 


@PeterG ik heb een topic aangemaakt omdat je denk ik helemaal geen lipsync problemen hoeft te hebben, mits juiste instellingen.


Okee.

Hoort hier dan nog het woordje geen tussen?

Uit bovenstaande reactie. 

En op de stereo only kanalen heb je waarschijnlijk dan ook geen (?) problemen.


Nee ik reageerde op Joop.. die gaf aan alleen op viaplay problemen te hebben. Maar dan kijkt hij naast viaplay waarschijnlijk geen andere stereo only kanalen, want daarop zal hij met instelling op “automatisch” ook problemen hebben.

 


via play,

updatje, hier werd film gefilmd over de jacht op de moordenaar van marianne vaastra.

zou door via play worden uitgezonden.medio komend voorjaar

dus niet nu ws npo, want viaplay heeft betalings problemen.

zou een abbo niet adviseren🤔


@pietheingrun 

Zie hier, aangemaakt om te voorkomen dat dit topic te ver “off topic” gaat.

 

@erikje2014 

Dit topic gaat niet over ViaPlay.

Maar over Lipsinc.