Skip to main content

Hoi

net de tv plus box geïnstalleerd, prachtig beeld.

op 1 tm 10 heb ik, zolang het geluid op stereo staat, geen lipsync problemen. Op dolby heb ik wel problemen. 
op rtv noord heb ik echter helaas wel lipsync problemen, ook op stereo, bij pauzeren is het probleem weg.

mij gebruik een Sonos beam soundbar. Alles is juist ingesteld op mijn Samsung tv.

 

Ps alles staat goed ingesteld op de tv, op de oude arris had ik geen lipsync problemen.


Correctie, het geluid staat toch op dolby bij 1 tm 10, dit gaat goed. Echter als ik schakel naar rtv noord gaat het geluid naar stereo en krijg ik lipsync problemen.

 Kun je op het tv kastje het geluid ook wijzigen naar stereo ?  Of kan dat alleen op de tv ?


Ps op ESPN ook lipsync problemen

 conclusie: als ik van dolby kanalen zap naar stereo kanalen beginnen de lipsync problemen 


Hi @pietheingrun! We hebben vandaag een update gedaan waarin ook verbeteringen voor geluid zijn meegenomen. Zijn daarmee de problemen verholpen? Hierin is namelijk meegenomen dat het geluid in de basis eerst op stereo komt te staan. Als dit na de update niet het geval is, doe dan eerst nog een reset van de TV+ Box.

Helpt dit niet, zou je dan het volgende willen nakijken:

  • kijk of de Sonos en TV+ ontvanger op hetzelfde type HDMI poort zijn aangesloten. Sommige tv's hebben meerdere HDMI poorten die geen 4K 120Hz ondersteunen en HDMI poorten die dat wel hebben. Door de soundbar en TV+ ontvanger op verschillende typen poorten aan te sluiten kan dit problemen geven.
  • gebruik Audio vertraging. Deze staat in het menu onder Geluid.

Ik hoor graag van je 🙂


Ik heb het al anders opgelost, zie andere topics, door alle geluid instellingen op doorloop/passthrough te zetten. Nu geen lipsync problemen meer. 
zie mijn reacties in 

 


@pietheingrun ik was al aan het meelezen. Super om te horen!