Skip to main content

Sinds  vandaag de nieuwe experiabox (sagemcom box 12 zwart) in gebruik genomen. De oude (witte v10) was overleden. Nu hebben we ineens last van haperend en stilstaand beeld bij live tv kijken. Maar bij terugkijken van opnames of bij terug kijken geen enkele hapering. Rara hoe kan dat?. Zo tv kijken is een drama!

Is de tv ontvanger direct met een kabel aangesloten op het modem?


Ja. Ook al contact gehad met kpn service telefonisch. Niets kunnen vinden


En er zit geen switch tussen?


Die hebben we er ook tussen uit gehaald. Geen resultaat. Probleem blijft hetzelfde 


Heb je zowel de ontvanger als het modem al gereset?


Eerst de glasvezelaansluiting toen de experiabox en daarna de ontvanger gereset. Nog geen resultaat.


Het is een hele lullige vraag hoor maar is met het verwisselen misschien het stekkertje beschadigd of niet goed vast geklikt?


Welke stekkertje? Van de kabel naar de tv ontvanger ?  Ik heb naast de “vaste” kabel “onder de grond” ook een losse kabel aangesloten tussen modem en ontvanger. Ook dat hielp niet. 


Hoe bestaat het joh dat het niet lukt:thinking: En je hebt de ontvanger echt terug gezet naar fabrieksinstellingen? Dus niet alleen van de stroom gehaald?


Ja. Samen met man van kpn terug naar frisse start. De fabrieksinstellingen.
Kan die ontvanger niet gewoon kapot zijn? Hoe kan het nl dat terugkijken feilloos gaat maar live kijken niet. 


Welk type ontvanger is het?


Een kleine zwarte. De Arris.


Het is mij een raadsel waar het fout gaat. Morgen toch nog maar een keer bellen lijkt me. Ik ga er nu een nachtje over slapen:wink:


Dank je wel. Voor je hulp alvast. Er is door kpn een ticket aangemaakt. Volgende week belt er een techicus. Ben benieuwd wat het probleem is. Ik hoopte het al eerder op te lossen. Maar een kapotte ontvanger kan dat niet oplossen 


Helaas nog steeds niet opgelost. KPN Monteur geweest. Alles doorgelopen. In huis geen probleem te vinden. Probleem zit bij de update van KPN. Hopelijk wordt dit binnen een paar dagen opgelost door KPN, zegt de monteur. 

Inmiddels 4 dagen later nog niet opgelost. 🤨

en nu?  Maar gewoon leven met haperend beeld?