Skip to main content
Beantwoord

live beeld hapert maar bij opnames en terugkijken niet

• January 22, 2021
  • 15 reacties
  • 260 keer bekeken

Sinds  vandaag de nieuwe experiabox (sagemcom box 12 zwart) in gebruik genomen. De oude (witte v10) was overleden. Nu hebben we ineens last van haperend en stilstaand beeld bij live tv kijken. Maar bij terugkijken van opnames of bij terug kijken geen enkele hapering. Rara hoe kan dat?. Zo tv kijken is een drama!

Beste antwoord door Reppie68

Dank je wel. Voor je hulp alvast. Er is door kpn een ticket aangemaakt. Volgende week belt er een techicus. Ben benieuwd wat het probleem is. Ik hoopte het al eerder op te lossen. Maar een kapotte ontvanger kan dat niet oplossen 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 22, 2021

Is de tv ontvanger direct met een kabel aangesloten op het modem?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2021

Ja. Ook al contact gehad met kpn service telefonisch. Niets kunnen vinden

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 22, 2021

En er zit geen switch tussen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2021

Die hebben we er ook tussen uit gehaald. Geen resultaat. Probleem blijft hetzelfde 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 22, 2021

Heb je zowel de ontvanger als het modem al gereset?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2021

Eerst de glasvezelaansluiting toen de experiabox en daarna de ontvanger gereset. Nog geen resultaat.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 22, 2021

Het is een hele lullige vraag hoor maar is met het verwisselen misschien het stekkertje beschadigd of niet goed vast geklikt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2021

Welke stekkertje? Van de kabel naar de tv ontvanger ?  Ik heb naast de “vaste” kabel “onder de grond” ook een losse kabel aangesloten tussen modem en ontvanger. Ook dat hielp niet. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 22, 2021

Hoe bestaat het joh dat het niet lukt:thinking: En je hebt de ontvanger echt terug gezet naar fabrieksinstellingen? Dus niet alleen van de stroom gehaald?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2021

Ja. Samen met man van kpn terug naar frisse start. De fabrieksinstellingen.
Kan die ontvanger niet gewoon kapot zijn? Hoe kan het nl dat terugkijken feilloos gaat maar live kijken niet. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 22, 2021

Welk type ontvanger is het?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2021

Een kleine zwarte. De Arris.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 22, 2021

Het is mij een raadsel waar het fout gaat. Morgen toch nog maar een keer bellen lijkt me. Ik ga er nu een nachtje over slapen:wink:

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • January 22, 2021

Dank je wel. Voor je hulp alvast. Er is door kpn een ticket aangemaakt. Volgende week belt er een techicus. Ben benieuwd wat het probleem is. Ik hoopte het al eerder op te lossen. Maar een kapotte ontvanger kan dat niet oplossen 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 31, 2021

Helaas nog steeds niet opgelost. KPN Monteur geweest. Alles doorgelopen. In huis geen probleem te vinden. Probleem zit bij de update van KPN. Hopelijk wordt dit binnen een paar dagen opgelost door KPN, zegt de monteur. 

Inmiddels 4 dagen later nog niet opgelost. 🤨

en nu?  Maar gewoon leven met haperend beeld?