Skip to main content

Sinds vandaag 04/06/2020 werkt BBC 1 en 2 Live Pause niet meer.Kan volgens mij niet de bedoeling van BBC zijn om dit te beperken.

Graag zou ik en vele mensen deze functie gauw weer terug zien.

Beste @Berry V 

Het klopt dat er géén Terugkijken / Begin Gemist / live pauzeren meer hebben voor BBC 1 en 2. Dit is het gevolg van een nieuwe overeenkomst met de BBC die is ingegaan. Je kunt nog wel programma's opnemen.

Terugkijken / Begin Gemist / live pauzeren is nog wél beschikbaar voor BBC First. 


Beste @Berry V 

Dit is een langlopende zaak. Heel fijn dat dit in een nieuwe thread komt voor dit onderwerp. Zie geschiedenis in “Begin gemist / Terugkijken BBC1 en 2.” (moderator @Paul_ ) Dat was wat verwarrend. By-the-way dit thread is nog steeds niet goed ingedeeld; het hoort - denk ik - niet bij “Interactieve TV” omdat het een basis gebruikers functie is. Dat is juist de verwarming.

In oktober 2019 heeft BBC Studios bevestigd dat er geen beperking is voor Live Pause (BBC1 en 2, BBC World). Na enkele weken was Live Pause hersteld. Waarom KPN heeft dit weer uitgehaald is nog duister; bij XS4ALL is men niet op de hoogte van een nieuwe overeenkomst (of mis ik een bericht - volgens de voorwaarden voor XS4ALL TV moet men eerst de gebruikers op de hoogte stellen van een wijziging in hun TV dienst). Live Pause werkt nog steeds op XS4ALL WebTV dus dit is inconsistent.

Hieronder de tekst van mijn recente schrijven aan BBC Studios. Nog geen reactie (maar zie de andere thread).

Met vriendelijke groeten

Kit Miles

 

24 June 2020

for the attention of BBC Studios Benelux / Distribution Dear Sirs,

In October 2019 I submitted a question to BBC Studios Benelux about the availability of the Live Pause facility when viewing BBC programmes via the Dutch operators KPN and XS4ALL. I received a very clear answer on 22nd October 2019 stating that this simple “pause" was not restricted whereas other features as in interactive TV (Red Button and iPlayer functions) were restricted such that catch up, start-over and re-watch services could not be made available to Dutch viewers due licensing / rights restrictions. I attach a copy of the previous correspondence.

The scope of this current request for clarification is just about the simple “pause” facility as implemented by most Dutch TV operators so that viewers can halt a channel and later restart it from the same place.

After the October 2019 answer had been communicated to KPN I understood that consultation between KPN and BBC staff took place and the issue was resolved. I heard that there were some issues of terminology that had lead to a misunderstanding (lost in translation?) and an over-cautious interpretation of the contractual obligations. In March 2020 the Live Pause was reinstated for KPN and XS4ALL viewers. I thought that the issue was closed.

Recently, the Live Pause facility was unexpectedly removed from the KPN / XS4ALL TV service for BBC1 & 2 and BBC World channels. I have been told by KPN support staff that this is due to BBC restrictions. Unfortunately no further details are available. It seems inconsistent: there are observations that other providers and KPN / XS4ALL TV internet streaming in Holland still allow Live Pause on these BBC channels. The motivation to re-introduce this usability restriction is puzzling.

My apologies for having to repeat the request. Are there any contractual conditions recently put into place that restrict local operators such as KPN / XS4ALL from implementing Live Pause on BBC channels? If not, then a simple response “No Change to Conditions” is sufficient. As I am a user then obviously the detail of the commercial contractual terms for operators is not my concern. Hence a reaction addressed directly to your contactual partners to clarify the situation may be more appropriate.

My interest is in TV usability and being able to “take a break” without missing a key Newsnight interview, a Question Time hot item from Glasgow or a Liverpool goal on Match of the Day.

Your attention to this small - yet practical - feature is much appreciated,

Yours sincerely,

 


Beste @kitm 

Ik ben benieuwd wat BBC gaat zeggen. 😉


Beste Dennis Schreve  @Berry V en @Paul_ 

Net in mijn email box 16:41 vandaag:

 

 

Dear Mr Miles,

 

Thank you for your message to BBC Studios.

 

We can confirm that this function is not available outside of the UK.

 

Thank you again for getting in touch.

 

Best wishes,

 

Audience Feedback Team

BBC Studios

 

Werkt het nog bij Ziggo? 

Ik zal in ieder geval een reactie sturen aan BBC Studios. Ik snap de redenering helemaal niet. Vanaf nu zal ik alle interessante programs opnemen…..

Cheers,

 

 


Ik heb exact dezelfde terugkoppeling gehad.

 

Bovenstaande zou betekenen dat ook bij andere providers zoals Ziggo en T-Mobile het pauzeren van live uitzendingen niet meer mogelijk zou moeten zijn.


Kort en krachtig. Een volledige uitleg over de redenering zul je denk ik niet krijgen(?), maar duidelijk is het wel. Bedankt voor het delen.


Kort en krachtig. Een volledige uitleg over de redenering zul je denk ik niet krijgen(?), maar duidelijk is het wel. Bedankt voor het delen.

Ik heb nog wel een vervolgvraag openstaan.

 


Ik kan BBC 1 en 2 nog steeds pauzeren. Heeft tot nu toe altijd gewerkt. Maar ik verwacht na de omzetting naar het nieuwe platform/menu dat het ook hier over en uit is daarmee.

En ook via de app in de Samsung televisie kan ik BBC pauzeren. En die zit toch al op het nieuwe platform?

Workaround:

Via de decoder: een opname kun je pauzeren. Ook terwijl deze al loopt. Je kunt dus vrijwel live kijken via opname die wel is te pauzeren.


Ik kan BBC 1 en 2 nog steeds pauzeren. Heeft tot nu toe altijd gewerkt. Maar ik verwacht na de omzetting naar het nieuwe platform/menu dat het ook hier over en uit is daarmee.

Op het nieuwe platform/menu kan ik met de HMB2260 BBC One, Two en World ook nog steeds pauzeren. Alleen op onze ZXV8001 is dat niet meer mogelijk. Dat is mede ook precies waarom ik nog altijd denk dat dit eigenlijk gewoon nog mogelijk zou moeten zijn, zelfs na de antwoorden van BBC Studios.


Dit is gewoon belachelijk dat we BBC niet kunnen pauzeren. Doe het goed of haal het er helemaal af, hier heeft echt helemaal niemand iets aan. Het is en worst achter glas als je het mij vraagt. Minus 250 punten.


Helaas geeft BBC Studios geen verdere uitleg.

Het blijft dus een raadsel waarom Ziggo het pauzeren van BBC One, Two en World wel kan aanbieden terwijl BBC Studios zegt dat die functie niet beschikbaar is buiten de UK.

Overigens is bij KPN het pauzeren van BBC One, Two en World ook nog gewoon mogelijk op de HD ontvangers en in de iTV app. Het lijkt er op dat alleen de 4K ontvangers of misschien zelfs wel alleen de ZTE ZXV8001 "getroffen" zijn/is.


We hebben het altijd kunnen pauzeren. Zo ver ik weet ook toen we een nieuwe modem kregen, maar nu werkt het ineens niet meer. Heel vreemd. Ik denk net als één van mijn voorgangers hier dat het te maken heeft met de nieuwe menu interface. Het kan wél opgelost worden, want het werkte altijd al. De vraag is… wil KPN het? Niet kunnen pauzeren werkt volgens mij voor niemand. Bespaar dan je geld dat nu aan BBC gegeven wordt en haal die hele BBC eraf of los het probleem daadwerkelijk op. Het laatste heeft mijn persoonlijke voorkeur.


We hebben het altijd kunnen pauzeren. Zo ver ik weet ook toen we een nieuwe modem kregen, maar nu werkt het ineens niet meer. Heel vreemd.

Welk type TV ontvanger heb je?


HMB2260


We hebben het altijd kunnen pauzeren. Zo ver ik weet ook toen we een nieuwe modem kregen, maar nu werkt het ineens niet meer. Heel vreemd. Ik denk net als één van mijn voorgangers hier dat het te maken heeft met de nieuwe menu interface. Het kan wél opgelost worden, want het werkte altijd al. De vraag is… wil KPN het? Niet kunnen pauzeren werkt volgens mij voor niemand. Bespaar dan je geld dat nu aan BBC gegeven wordt en haal die hele BBC eraf of los het probleem daadwerkelijk op. Het laatste heeft mijn persoonlijke voorkeur.

Een nieuw modem, en het nieuwe menu hebben niets te maken met het niet kunnen pauzeren van BBC. 


is “Live pauzeren” niet gewoon een functie van de ontvanger zelf en niet afhankelijk van de zender? 

Bij mijn ontvanger (van een andere provider dan KPN) kan ik elke zender op pauze zetten en de ontvanger heeft een interne buffer om dat twee uur vol te houden. Mijn TV kan het ook als ik er een USB stick instop.

 


is “Live pauzeren” niet gewoon een functie van de ontvanger zelf en niet afhankelijk van de zender? 

Nee, dat is gekoppeld aan de zender. KPN heeft geen rechten om live uitzendingen van BBC One, Two en World te pauzeren.

Volgens BBC Studios zouden ook Ziggo en alle andere providers buiten de UK dit contractueel niet mogen aanbieden.

 

HMB2260

Live pauzeren lijkt nu inderdaad ook niet meer mogelijk op de HMB2260. Een paar dagen geleden kon dat nog wel.

In de iTV app is live pauzeren nog wel mogelijk.


Dat is niet echt een oplossing. Zijn er tv ontvangers waarmee dit nog wel kan? Sinds de menu veranderingen zijn er nog wat andere problemen die opgelost dienen te worden. Komt dit ook op het lijstje van de code schrijvende heren en dames om dit op te lossen? Kortom: op welke wijze gaan jullie dit oplossen.


Dat is niet echt een oplossing. Zijn er tv ontvangers waarmee dit nog wel kan? Sinds de menu veranderingen zijn er nog wat andere problemen die opgelost dienen te worden. Komt dit ook op het lijstje van de code schrijvende heren en dames om dit op te lossen? Kortom: op welke wijze gaan jullie dit oplossen.

Volgens mij is het niet helemaal helder, dus ik zal het proberen te verduidelijken. Wij zijn in opdracht van BBC de functie ‘live pauzeren’ aan het uitschakelen. Het heeft dus helemaal niets te maken met het nieuwe menu, of “de code schrijvende heren en dames”. Op alle tv-ontvangers is/wordt dit uitgeschakeld. Er is dus geen oplossing die ik je kan bieden voor het niet kunnen ‘live pauzeren’ van BBC.


Het duurde even, maar dan is het bij deze helder. Ik had zojuist ook al gebeld om het euvel helder te krijgen. Er zijn dus nieuwe afspraken gemaakt met de BBC waarbij live pauzeren niet meer wordt toegestaan.

Ga ik terug naar mijn eerdere statement:  Bespaar dan je geld en die van ons en haal die hele BBC eraf want dat werkt in de praktijk helemaal niet meer. Of maak nieuwe afspraken met de BBC. Waarschijnlijk is voor de onderhandeling het ook beter om eerst die zenders er helemaal vanaf te halen. Wij willen gewoon een ‘normaal’ werkende tv zender. Niet pauzeren kan echt niet. 


Het duurde even, maar dan is het bij deze helder. Ik had zojuist ook al gebeld om het euvel helder te krijgen. Er zijn dus nieuwe afspraken gemaakt met de BBC waarbij live pauzeren niet meer wordt toegestaan.

Ga ik terug naar mijn eerdere statement:  Bespaar dan je geld en die van ons en haal die hele BBC eraf want dat werkt in de praktijk helemaal niet meer. Of maak nieuwe afspraken met de BBC. Waarschijnlijk is voor de onderhandeling het ook beter om eerst die zenders er helemaal vanaf te halen. Wij willen gewoon een ‘normaal’ werkende tv zender. Niet pauzeren kan echt niet. 

Hoewel ik persoonlijk niet echt veel naar die zenders kijk, denk ik dat vele vele klanten in opstand zouden komen als we de BBC-zenders zouden verwijderen eerlijk gezegd. @kitm zou daar vermoedelijk 1 van zijn.


Mijn Amerikaanse vrouw is er daar ook één van. Maar serieus, alléén real time kijken kan toch niet in deze tijd? Dat iedereen dan nu ook massaal in opstand komt.


Mijn advies: Dien een klacht in bij BBC Studios via deze pagina. Ook ik heb dat gedaan.


Geprobeerd. Voer je hier BBC First in of een andere optie? Met BBC First wordt echter doorverwezen naar een andere site met dit contactformulier https://www.bbcbenelux.com/contact


DolfB: Maar serieus, alléén real time kijken ...

Of opnemen van wat je wilt zien. Een opname kun je verder via de decoder al kijken terwijl deze loopt. Dan kun je bijna live kijken en pauzeren.

Ben je niet aan het opnemen, maar gaat de telefoon? Start de opname. Dan kun je later het programma verder kijken.

Opnemen en die pauzeren mag weer wel. BBC houdt hardnekkig vast aan afspraken uit de analoge tijd zag ik in een screenshot hier. Toen bestond live pauzeren nog niet (al kan ik het met diverse apparaten al ruim 20 jaar...)