Skip to main content

Sinds vandaag 04/06/2020 werkt BBC 1 en 2 Live Pause niet meer.Kan volgens mij niet de bedoeling van BBC zijn om dit te beperken.

Graag zou ik en vele mensen deze functie gauw weer terug zien.

Ja - opnemen is een oplossing, toch nier erg handig omdat je moet handelingen doen om terug te komen op hetzelfde plek. Ook de News uitzendingen in de wekend zijn geen deel van een serie dus alles met de hand instellen voor opname registratie. En gisteren is de 6 o’clock News niet opgenomen - wel ingepland.
Dus misschien wordt alles straks anders met BritBox (zie aankondiging gisteren). Daar kan BBC Studios misschien wat aan verdienen. Maar weet nog niet of actualiteiten worden gestreamed. Of zal TV distributie via SES beter worden? 

@wjb  ja - weer een klacht indienen bij BBC Studios - mijn derde. Of misschien rechtstreeks aan de BBC zelf. Eerst de BBC Charter lezen. Daar staat iets in over de kwaliteit van BBC diensten. Ook buiten VK.

@PeterG  inderdaad een overeenkomst uit de analogue tijdperk zou geen “live pauze” kunnen bevatten. Of was dat het verhaal over “geen opnames maken”? Dat was nodig (transient buffers) om Live Pauze te implementeren. Was Live Pauze geïmplementeerd (toen het werkte) in de BBC distributie wolk of was dat in de KPN faciliteiten?


En gisteren is de 6 o’clock News niet opgenomen - wel ingepland.

Door de ITV storing van 27 juli van 15:00 u. tot 20:55 uur zijn veel opnamen ook mislukt inderdaad.

 

In het analoge tijdperk, toen BBC hier voor het eerste werd doorgegeven, bestond live pauze nog niet. Dat is zeker 35 jaar geleden. Videorecorders wel. Dat deed je zelf en kon toen dus niet in een overeenkomst met de provider vallen.
Opnemen (ook in the cloud) mag dus nog steeds. Rest niet. Net als 35 jaar geleden. Tja, die Britten (wie verzint dat nou. En een Brexit… )

Dat is allemaal flink terug in de tijd. Ach, als die Britten dat nou vinden….


t/m november 2021 (dus tot 2 weken geleden) zaten wij bij T-mobile. Daar konden wij voor BBC1 en BBC2 gebruik maken van live pauzeren EN begin gemist.

Dus dat de functies niet (meer) bestaan is onjuist. Dat ze niet bij KPN beschikbaar zijn is wel juist. Ik ga er vanuit dat dat een keuze is van KPN die wellicht te maken heeft met contractvoorwaarden en geld.