Skip to main content

Hallo,

Net overgestapt naar KPN.
Eerste dagen werkte de KPN TV+ box naar behoren.

Nu echter al 2 dagen geen live tv kunnen kijken. Als je zender kiest, loopt hij vast.
Als ik echter dan 5 seconden achter het live beeld ga aanlopen dan geen vastlopend beeld. Maar ja, dan kan je weer niet zappen.

Alles werkt prima; streamen, terugkijken etc, alleen live iets kijken lukt niet.

Iemand een idee wat daar mee te doen.
 

Alles al gereset, uit stopcontacten gehaald etc.

Zet de DIW7022 aan.

En laat hem opnieuw opstarten.

 

Zet hem aan en hou de aan / uit knop KPN ingedrukt totdat je ziet uitzetten of opnieuw opstarten.

Kies voor opnieuw opstarten.

Of

Zet hem aan, druk op home, ga naar boven en naar rechts en klik op het tandwieltje (instellingen) en ga helemaal naar beneden en klik op opnieuw opstarten. 

 

Zie ook hier. (met de pin zou ik alleen in uiterste noodgevallen doen, wand dan moet je alles opnieuw installeren.

 

P.S.

Hoe is de DIW met de Experiabox of Box12 verbonden? 


Dank voor je reply.

Opnieuw opstarten al geprobeerd, dan doet hij het wel goed, maar na 1 keer zappen loopt live tv kijken weer vast.

De box is via wifi aangesloten. Wifi signaal is uitstekend zegt de box. Verder ook geen issues met streamen ofzo.

Ik heb net de laatste kpn tv+ app update weggehaald en nu lijkt alles goed te werken.


Helaas, dat was het dus ook niet. Live tv loopt nu weer vast.

Ik ga eens de reset met pin proberen.


@mellemos

 

Welke Experiabox of box12 heb je? 


Ik heb een box 12b 


Ook glasvezel?

Zou je de box, als test, eens op unicast willen uitproberen. Hoewel multicast via de wifi van de 12b ook wordt ondersteund, maar als je verder dan een meter of 8 van het modem bent (evt. muren ertussen enzo) dan zou het signaal te zwak kunnen zijn. Met unicast zou het dan nog wel moeten werken.

tandwiel - informatie - (helemaal onderaan) Video mode

Standaard bij glasvezel 

Automatisch beste kwaliteit
Multicast

ff aanklikken en unicast testen.


Dit lijkt de gouden tip Peter. 
Dank!!

Zappen gaat nu ook veel sneller. 👍🏻


Maar op multicast heb je wel het beste beeld en dolby.

Kan je ook aangeven welke firmware en KPN tv+ app versie je hebt? 

 

Kan je hem toevallig op een vaste UTP kabel aansluiten?