Skip to main content

Sinds een paar dagen kunnen wij op onze samsung tv op de kpn app geen love tv meer kijken  in beeld staat de tekst met het programma dat je zou moeten zien maar je krijgt een ander eerder op de dag uitgezonden programma te zien alles uit gehad en gereset app verwijderd en weer geïnstalleerd maar geen verschil blijft t zelfde probleem ontstaan geen live tv dus wat is hier aan de hand

Beste @Esther Boer,

Welke type tv van Samsung heb je? Ik heb hieronder wat meer info:

Op welke apparaten kan ik kijken met de KPN Smart TV app? 

De Smart TV app is geschikt voor verschillende soorten Smart TV’s en voor apparaten met Android TV OS.

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Weet je niet precies uit welk jaar jouw Smart TV van LG of Samsung komt? Zoek dan naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. Kun je de app niet vinden? Dan heb je een oudere tv, óf heb je misschien een buitenlandse televisie. Controleer in dat geval of je toegang hebt tot de Nederlandse app store.

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS, zoals op verschillende televisies van Sony en Philips, of op een mediaspeler zoals de Nvidia Shield. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

Installeren SmartTV-app


De app is al geïnstalleerd de tv is van na 2017 maar zoals aangegeven blijft de zender hangen op een programma dat eerder is uitgezonden ipv dat het live programma in beeld komt Nogmaals de tekst en info op t scherm gaat dan wel over het programma dat live te zien zou moeten zijn vb is rtl4 zou je Rense live moeten zien maar ergens midden in t programma b&b vol liefde komt op t scherm 


Ik heb exact hetzelfde probleem. Tv geeft aan dat bijvoorbeeld "RTL nieuws" bezig is. Maar je krijgt beelden van "tommyteleshopping".

 

Na 10+ keer tussen zenders gewisseld te zijn laat hij soms wel de juiste programma zien. Maar op deze manier ben je meestal al 5 minuten bezig voor je naar iets kan kijken.

 

Is nu sinds een kleine week. Heb hier een Samsung tv uit 2018.

Net zoals Esther alles geprobeerd maar zonder succes.

TV gereset

App gereset

App opnieuw aangemeld.

 

Maar geen enkel effect


@Esther Boer & @cgrootenboer,

Dit is niet fijn dat er nu problemen blijven ontstaan, Zouden jullie je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij “persoonlijke opmerkingen” ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kan de KPN moderators eventueel kijken wat er loos is. En zet even bij “Persoonlijke opmerkingen” de merk en type TV van jullie erbij.

Als je de app op hebt gestart, welke versie van de app is het?


@Dennis Schreve bedankt voor het bericht.

Ik heb de informatie voor zover mogelijk bijgewerkt. Momenteel staat itv versie 2.8.71 geïnstalleerd. 

En er lijkt geen nieuwere versie beschikbaar.


@Dennis Schreve bedankt voor het bericht.

Ik heb de informatie voor zover mogelijk bijgewerkt. Momenteel staat itv versie 2.8.71 geïnstalleerd. 

En er lijkt geen nieuwere versie beschikbaar.

@cgrootenboer je hebt een Samsung toch? 🤔 Want mijn Samsung TV geeft aan: Versie 2.9.68


@Dennis Schreve je hebt gelijk. Heb inderdaad een Samsung tv.

In de app zelf geeft hij aan versie 2.8.71

 Maar bij de geïnstalleerde apps is het versie 2.9.41.

 


@cgrootenboer fijn dat je hier een foto geplaatst hebt, dit is wel erg raar. Op je tv zegt ie via de app:

  • 2.8.71

En via de appstore geeft ie aan dat ie:

  • 2.9.41

heeft geïnstalleerd. Dat is erg merkwaardig, zou je de app eens willen verwijderen en opnieuw willen installeren? En geeft ie dan nog 2.8.71 aan, of geeft ie app dan wel 2.9.41 aan? 🤔


Hoi @Dennis Schreve bedankt voor je reactie.

Nee is hetzelfde resultaat volgens de app store versie 2.9.41 maar in de app zelf 2.8.71 hmm

 

Ik durf niet te zeggen welke versie er in de app zichtbaar was toen ik hem voor de eerste keer resetten.


Dat gaat niet helemaal goed. 

Verwijder de app en zet daarna de tv een minuut of 5 helemaal uit dus stekker uit het stopcontact. Daarna opnieuw installeren. 

Echter, is het de hoofd televisie (woonkamer) dan zou ik via de decoder kijken ivm het toch betere beeld. Zeker op een televisie van af 40 inch. Met glasvezel al helemaal de decoder. 


Ook hier nog steeds geen live tv maar iets van de vorige dag apps verwijderd ge-update minuten wachten etc maar resultaat 0 en heel veel frustratie …  we weten gewoon niet meer wat te doen 


we weten gewoon niet meer wat te doen 

Als '’iets'’ niet wil werken maar er is een andere mogelijkheid: vooralsnog maar kijken via de ontvanger lijkt mij. Zul je ook nog eens een mooier beeld ervaren.

Heb je glasvezel? Gebruik van ipv 1 t/m 10 de kanalen 661 t/m 670.


Hopelijk komt het itv team erachter waardoor deze discrepantie (tv geeft andere versie aan dan de app zelf) ontstaat. En het hopelijk kan oplossen. Maar er is ook nog te maken met Samsung en de besturing van een wat ouder model natuurlijk.

CC: @Jeroen-bart Engelen .


Hallo allemaal,

Ik heb gecheckt, en dit is een bekend probleem waar al een onderzoek naar loopt. Ik heb de link naar deze forum post doorgegeven voor eventuele aanvullende informatie.


Dank je wel, Jeroen-bart Engelen 🙂!


Dag @Jeroen-bart Engelen bedankt voor de terugkoppeling. Hopelijk word snel de oorzaak/oplossing gevonden.

Helaas is bij de locatie waar mijn tv staat niet mogelijk om een decoder bij te plaatsen. Nooit problemen gehad met de app, maar nu sinds een kleine week dit vage issue.


Helaas is bij de locatie waar mijn tv staat niet mogelijk om een decoder bij te plaatsen.

Oh, dan neem ik aan dat je tv ook via WiFi is verbonden? @cgrootenboer .

Zelf heb ik hier ook een (losse) chromecast aan de Samsung hangen omdat ie dat zelf niet heeft. Heel handig…. (bij problemen met de ‘ingebouwde’ apps).


Hoi @PeterG dat klopt. Gister wel de tv verplaatst en via een netwerkkabel verbonden. Maar hetzelfde resultaat. 

 

De kamer waar de tv staat is het vrij ingewikkeld om een kabel naar te trekken. Voor de rest stream ik niet veel naar de tv. Daarom is de tv app ideaal. Behalve op dit moment dan.


Ze vertellen me net dat het ondertussen opgelost zou moeten zijn. Zouden de mensen die er last van hebben dit nog een keer kunnen proberen?

Het verschil in versie komt overigens door de versie van de TV. Oudere TVs zijn qua app blijkbaar blijven hangen op een oudere versie van de app.


@Jeroen-bart Engelen 

Vanaf mijn tv werkt het nu weer! 

Bedankt voor jullie hulp!


@cgrootenboer fijn dat je hier een foto geplaatst hebt, dit is wel erg raar. Op je tv zegt ie via de app:

  • 2.8.71

En via de appstore geeft ie aan dat ie:

  • 2.9.41

heeft geïnstalleerd. Dat is erg merkwaardig, zou je de app eens willen verwijderen en opnieuw willen installeren? En geeft ie dan nog 2.8.71 aan, of geeft ie app dan wel 2.9.41 aan? 🤔

@cgrootenboer ik heb nog even naar de Samsung gekeken, bij mij geeft ie het volgende aan:

  • 2.9.68

Maar in de App Store geeft nog steeds:

  • 2.9.41

@Jeroen-bart Engelen de app is wel geüpdatet van 2.8.71 naar 2.9.68, maar nog steeds in de App Store nog 2.9.41. Dus de app is geheel recent. Op een Samsung van 2021, raar dat ie dit dan aangeeft.

Ze vertellen me net dat het ondertussen opgelost zou moeten zijn. Zouden de mensen die er last van hebben dit nog een keer kunnen proberen?

Het verschil in versie komt overigens door de versie van de TV. Oudere TVs zijn qua app blijkbaar blijven hangen op een oudere versie van de app.

Maar ik heb geen oudere tv. 😉


Blijkbaar heb jij dan juist een te nieuwe TV 😄


Blijkbaar heb jij dan juist een te nieuwe TV 😄

@Jeroen-bart Engelen nou dat weer!!! Ook weer niet goed dus! 🙈 Heb ik dat??? 😂


T probleem lijkt hier opgelost tenminste ik heb npo 1 op staan en t programma wat live te zien moet zijn zie ik in beeld. Ook als ik naar rtl4 zap zie ik t huidige programma dus so far so good! 


T probleem lijkt hier opgelost tenminste ik heb npo 1 op staan en t programma wat live te zien moet zijn zie ik in beeld. Ook als ik naar rtl4 zap zie ik t huidige programma dus so far so good! 

@Esther Boer wat fijn dat het probleem is opgelost, mocht er weer wat zijn dan weet je ons te vinden. 👍