Skip to main content
Beantwoord

Live tv kijken via de KPN tv-ontvanger geeft binnen enkele seconden stilstaand beeld

• October 31, 2025
  • 9 reacties
  • 97 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds gisteren overgestapt op KPN, alles aangesloten door een KPN monteur, maar na zijn vertrek ontstonden de problemen. 

Daarna is bij ons ook het probleem met bevriezen van de live stream opgetreden.

Terugkijken of via apps kijken is geen probleem, maar de livestreams stoppen gewoon na 2 seconden.

Wat wij hier lezen is dit probleem al langer bestaand,  maar kennelijk in al die tijd niet opgelost.

Vandaag gaat mijn man een kabel rechtstreeks via re router naar het tv kastje leggen en gaan wij kijken of dat het probleem oplost.

Als er iemand is, die een structurele oplossing voor dit probleem heeft, dan horen wij dat graag.

Beste antwoord door AKMoller

Zo'n switch is door onze zoon (ICT er) aangesloten en gekocht.

Inmiddels is mijn man bezig een kompleet nieuwe kabel te trekken, want daarmee was het probleem opgelost.

Dank voor je antwoord

9 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 31, 2025

Welkom bij KPN ​@AKMoller!

Een rechtstreekse verbinding kan heel veel oplossen, hoe is hij nu aangesloten?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 31, 2025

Hallo wijsgeer,

Inmiddels heeft mijn man een nieuwe kabel door de kamer geslingerd😅 en is het probleem opgelost.

Bijzonder, nu moet de kabel nog worden verborgen achter de plinten.

Hij was aangesloten met een  internet switch.

Bedankt voor je snelle antwoord.

Karin

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 31, 2025

Een goede kabel kan inderdaad het verschil maken, fijn dat het opgelost is!

• October 31, 2025

Hij was aangesloten met een  internet switch.

Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Maar het moet wel echt een switch zijn. Geen router. En de switch moet IGMP Snooping ondersteunen. Ik vermoed dat als je die switch vervangt door een goede switch, dat dan het probleem ook opgelost is.

Bijvoorbeeld deze:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2452734/switch-tp-link-tl-sg105e/?soPos=139

Precies dezelfde kan je bij bol.com ook bestellen voor een iets lagere prijs. Let wel op dat je Precies dezelfde neemt, met e op het einde. Zonder e is niet goed.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • October 31, 2025

Zo'n switch is door onze zoon (ICT er) aangesloten en gekocht.

Inmiddels is mijn man bezig een kompleet nieuwe kabel te trekken, want daarmee was het probleem opgelost.

Dank voor je antwoord

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 31, 2025

De meeste switchen zijn ongeschikt voor de multicast live strams. Die vereisen IGMP Snooping in de switch. Alleen Netgear en TP-LINK met de aanduiding E werken. Voorbeeld SG105E,  GS105E.

Dat zal deze switch dus niet hebben. 

Buiten de switch om via de wifi werkt wel. Zeker prima met modem en ontvanger in dezelfde ruimte. 

Kabel buiten de switch om kan natuurlijk ook.

• October 31, 2025

onze zoon (ICT er)

Hoe kan je ICTer zijn er het dan zomaar accepteren dat een tv ontvanger via een switch niet werkt? 

Alsof je automonteur bent en het dan zomaar accepteert dat je eigen auto niet werkt. En daarom maar gaat fietsen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 31, 2025

@Marion92 

Er zit zo'n kastje in onze meterkast, maar of die voor de tv was weet ik niet dus hang me daar niet aan op, daar heb ik geen verstand van

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 2, 2025

Hi ​@AKMoller, welkom bij onze community. 

Wat fijn om te lezen dat de leden hier je al hebben geholpen, maakt mijn leven een stuk makkelijker. 😊

Een goede kabel is eigenlijk altijd de beste oplossing. Als het om tv kijken gaat of internet adviseren we ook altijd om een kabel te gebruiken als dit kan. 

Voor andere meelezers: kijk ook op onze pagina over de installatie en wat een monteur eventueel kan betekenen.