Skip to main content

We hebben twee nieuwe 4k modems (sinds enkele maanden) die steeds vast lopen. Als ik de TV aanzet en een programma (app) kies (op wissel van kanaal) loopt deze meteen vast., alleen als ik via vertraging kijk (aantal seconden) blijft het programma normaal doorlopen. Wat kan hier tegen gedaan worden, voordat ik alles ga resetten.

Beste @Frank wulms,

Ik denk dat je de tv ontvanger bedoeld, en je hebt het over apps. Ik ga er dan ook vanuit dat je de:

  • Sagemcom DIW7022 (staat aan de onderkant van de ontvanger)

hebt, hoe is deze aangesloten met de modem? Is dit bekabeld of draadloos? (WiFi, Draadloze verbindingsset)

En heb je de KPN TV+ Box eens opnieuw opgestart?


Beste @Frank wulms,

Ik denk dat je de tv ontvanger bedoeld, en je hebt het over apps. Ik ga er dan ook vanuit dat je de:

  • Sagemcom DIW7022 (staat aan de onderkant van de ontvanger)

hebt, hoe is deze aangesloten met de modem? Is dit bekabeld of draadloos? (WiFi, Draadloze verbindingsset)

En heb je de KPN TV+ Box eens opnieuw opgestart?

Beste Dennis, het klopt dat dit de Sagemcom DIW7022 zijn, die beiden bekabeld aangesloten zijn aan het modem. En de KNP TV + Box is gisteren opnieuw gestart door een stroomstoring (va ca 3 uur 😉 )


Hoi @Frank wulms, zo kijk je natuurlijk niet lekker tv als het steeds vastloopt. 

Alleen live tv en op beide ontvangers dus. Beide bekabeld aangesloten. Dat is goed. Welk modem heb je? Is dat een Box 12? Of heb je SuperWifi 2? Dan kun je eens testen hoe het gaat door ze op wifi aan te sluiten. 

Helpt dat niet wil ik je toch aanraden modem en eventueel glasvezelkastje 2 minuten van het stroom te halen en dan de ontvanger een reset geven. Blijft het probleem dan?


Op het 2de HDMI kastje DIW7022 op onze slaapkamer begint na het starten van de TV en selecteren van een willekeurige zender altijd met een happerend of stilstaand beeld. Door 1 x op stop en vervolgens op play te klikken wordt de uitzending normaal doorgestart.
Echter tijdens het kijken kunnen de haperingen ook weer optreden. 

Beneden in de woonkamer hebben we hetzelfde kastje en deze geeft niet het probleem. 

Beide kastjes zijn via bekabeling aangesloten.

Wat kan hier tegen gedaan worden. Dit is al enige tijd sinds we de nieuwe HDMI kastjes hebben.

 

Admin: samengevoegd met lopend topic


Helaas heb ik door omstandigheden niet eerder gereageerd en heb zojuist hetzelfde probleem nog een keer geplaatst. Maw probleem is nog niet opgelost en wordt steeds vervelender


Is de ontvanger boven bekabeld aangesloten op een SuperWifi punt, DVS, switch of rechtstreeks in de modem? 


Op een switch


Op een switch

Ondersteunt deze wel IGMP snooping? 


Pardon ? Wat is IGMP snooping ? Wat doet dat  en hoe kan ik dit achterhalen of deze switch dat ondersteund?


Daarnaast gebruik ik dezelfde switch voor de tv beneden die geen problemen geeft. De switch is van merk LiteWave en model LS105G.


Inderdaad geen ondersteuning van die switch voor igmp snooping (even googlen). Switch vervangen voor een switch met wel die mogelijkheid zal je storing waarschijnlijk verhelpen. Netgear te bestellen bij kpn ondersteund dit wel.


Hoi @Frank wulms 
Deze switch ondersteund in elk geval wel IGMP Snooping.


@huistijger dank je wel voor je concrete advies en ga deze switch meteen bestellen en hoop dat het probleem dan opgelost is.


Als jij de uitzending even pauzeert en dan weer vervolgt is het haperen daarmee dan verholpen?

Zo ja, dan is het ontbreken van IGMP snooping vast en zeker de oorzaak.


Reageer