Skip to main content

Sinds gisteren kan ik niet meer live TV kijken op een van onze twee TV+ STB’s (DIW), in dit geval op de slaapkamer. Terugkijken kan wél, opnames bekijken kan ook probleemloos (als je de waardeloze audio sync even niet mee telt). Maar live TV levert een zwart beeld op. Ik kan wel het voortgangsbalkje e.d. oproepen met de OK knop, dus gewoon prima signaal naar de TV, maar de uitzending staat gewoon stil. Pauze/play buttons op scherm en AB hebben geen effect.

Dus ook het Home scherm werkt gewoon, en ik kan in de KPN app dingen doen, naar de Android settings e.d. Maar ook in het Home scherm, is geen live TV te zien.

Wat ik al geprobeerd heb:

  • Zachte reset
  • Harde reset (factory reset)
  • Meerdere kabels direct aan de Box 12
  • Wifi (5 GHz & 2.4 GHz, mesh met dedicated backhaul, 80% signaalsterkte op de DIW)
  • Schakelen tussen unicast/multicast
  • Gewisseld met het DIW kastje uit de woonkamer, maar het probleem verhuist met de DIW mee en dan heb ik dus in de woonkamer geen live tv, maar wél in de slaapkamer

Dus alles werkt gewoon normaal, behalve de live TV feed, noch full-screen, noch in het Home screen.

Enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Probleem verhuist met de box mee begrijp ik.

Dan denk ik dat de box (Sagemcom DIW7022) waarschijnlijk defect is.

 

Bel, gratis, 0800-0402

OF

Vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in en wacht op een moderater.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 


Hoi @KIkViAgEmNlRWAuT. Wat vervelend dat het niet lukt om live tv te kijken op één van de ontvangers. We zijn inmiddels een aantal dagen verder. Heb je hiervoor al contact opgenomen met onze klantenservice? Ik ben erg benieuwd of het probleem al is verholpen. 


@Vikash ik heb besloten geen tijd meer er aan te besteden. Ik ga niks meer testen, niks meer proberen. We kijken toch al bijna geen live TV meer, bijna alleen “opnames”. Dit kost me te veel tijd en energie.


Aangezien het probleem meeverhuist wanneer je de ontvanger in de woonkamer aansluit lijkt mij dit een probleem in de ontvanger zelf. Het lijkt mij verstandig om daarom de tv-ontvanger om te ruilen voor een nieuwe. Als je wil dat ik een nieuwe tv-ontvanger toestuur wil ik je vragen om je naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter te laten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. Ik hoor graag van je!


Aangezien het probleem meeverhuist wanneer je de ontvanger in de woonkamer aansluit lijkt mij dit een probleem in de ontvanger zelf. Het lijkt mij verstandig om daarom de tv-ontvanger om te ruilen voor een nieuwe. Als je wil dat ik een nieuwe tv-ontvanger toestuur wil ik je vragen om je naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter te laten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. Ik hoor graag van je!

 

@KIkViAgEmNlRWAuT Ik heb jammer genoeg niets meer van je gehoord. Mocht je toch nog willen dat ik de tv-ontvanger omruil, dan hoor ik dat graag! 😊