Skip to main content

Ik heb mijn tv ontvanger ook al gereset maar dat heeft niet geholpen. Live tv pauzeren werkt. 
 Hopelijk werkt de software vervangen wel. Ik ben benieuwd. Heb je nog verdere gegevens nodig?

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Welke KPN tv decoder heb je? 


Ik heb een vip5202. Ook alles via kabels aangesloten. 


@TheRose De inhoud van je bericht is anders dan de titel van je bericht. Werkt het live-tv pauzeren nu wel of werkt het niet?


Het werkt NIET. 
sorry voor het misverstand. 


@TheRose Welkom op het forum. 

Wat lastig dat live tv pauzeren niet lukt. 

Ik controleer graag voor je of het verwijderen van de software het probleem oplost. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


Heb het forum profiel ingevuld. 


@TheRose Ik heb een verzoek voor het verwijderen van de software gedaan. 

Kun je laten weten of het na het opnieuw installeren wel lukt om te pauzeren? 


Dank je wel maar hoe weet ik wanneer de software is vervangen?


Heb de software opnieuw geïnstalleerd maar live pauzeren werkt nog steeds niet. 
ik heb echter gemerkt dat als je “kijk vanaf begin” (groene knop) gebruikt en dan weer vooruit gaat naar waar je was gebleven (met De blauwe knop) de live tv pauzeren knop op de afstandsbediening wel werkt!

op de iPad werkt pauzeren wel met de kpn iTV app en ook op de laptop met de kpn iTV webpagina werkt het.

ook de Google Chrome cast app (kpn iTV voor Android tv) werkt prima. 
 

probleem met live pauzeren werkt dus alleen NIET met de vip5202 box.


Op sommige zenders wordt live pauzeren niet ondersteund. Dit zijn onder andere de lokale zenders en de radiozenders. Ook "natuurzenders" kunnen niet gepauzeerd worden op de arris decoder.


Daar snap ik helemaal niets van. Op mijn iPad kan ik alle zenders pauzeren. Ook als ik via de Google Chrome cast app kijk kan ik alle programma’s pauzeren. Ik vraag me af waarom dat dan ook niet via de arris decoder kan. 


Niet alle platformen werken hetzelfde. Heeft met de techniek te maken. 

Laptop dus computer. Smartphone/tablet zelfde verhaal.

VIP5202 besturingssysteem Linux. Via de decoders heeft kpn o.a. ook extra beperkingen van de zender-eigenaren.

 

Met welke zenders ervaar je het probleem nu dan? Dat vermeld je steeds maar niet.


PeterG, het antwoord is simpel, via de arris vip5202 werkt live tv pauzeren (de play/pauze knop) voor geen enkele zender.

Na ze nog eens een voor een gecheckt te hebben blijkt het wel te werken bij RAI 1, Utsav Bharat, TRT Türk,  NPO1 GOS, NPO2 GOS, NPO3 GOS ??..???.?


Opvallend. Bij de HD zenders werkt het niet. En bij de SD zenders wel. ( @Rutger_ )

Dat is heel raar. Het zou bij alle zenders moeten werken. Behalve lokale en radiozenders. Geen idee wat het is helaas. 

Gelukkig zit hier al een moderator. Of omruil van de VIP5202 kan helpen..... 🤔.


Dank, ik wacht nog even op verdere reactie van de moderator. 


Heeft u misschien een hele trage koper aansluiting ofzo? Of heeft u glasvezel? 


Ik heb een vip5202. Ook alles via kabels aangesloten. 

Rechstreeks op de Experiabox? Geen kastjes ofzo er tussen? Switch? Draadloze verbindingset? Extra router? Doorgelust via een Experia WiFi ofzo?


Goedemorgen @TheRose,

Mag @Rutger_ je abonnementsnummer met me delen, dan kijk ik in de systemen op de achtergrond even mee of alles staat zoals het behoort te staan. 


Mijn abonnement nummer is ***

Alles rechtstreeks aangesloten en ik heb glasvezel

 

Admin: abonnementsnummer verborgen i.v.m. privacy


Uw abonnementnummer hoort u in uw profiel te zetten. Daar kunnen forummoderators hem zien, andere mensen niet. Ik denk ook @TijtheMan niet. Hij is wel KPN medewerker, maar geen moderator volgens mij. Dus dit moet even via een moderator gespeeld worden.


@Nick83, Klopt wat je zegt. Met toestemming van de klant mag een moderator het wel doorgeven, maar ik heb deze gegevens niet direct beschikbaar.


@TheRose Ik heb met mijn collega naar de instellingen gekeken en daar staat alles zoals het zou moeten staan. 

Wel zie ik dat er op dit moment ook sprake is van een algemene storing in je omgeving. 

Ik wil graag eerst wachten tot deze opgelost is voor ik verder actie onderneem. 

Ik kom hier dus op terug zodra de storing opgelost is! 


De storing is opgelost. 


@TheRose Ik heb nog een aantal metingen gedaan en meet niets vreemds. 

Het lijkt er dan ook op dat het aan de tv ontvanger ligt. 

Ik heb hiervoor een omruil in gang gezet. Ik stuur je een privé bericht met meer informatie. 


Euh, @Rutger_ . 

@TheRose  meldt toch (net boven jou) dat het weer werkt met pauzeren op de 5202 ?