Skip to main content
Vraag

Live TV via NPO Start app doet het niet meer

• April 13, 2026
  • 21 reacties
  • 282 keer bekeken

Ineens doet live tv op de npo start app op kpn tv het niet meer. Ik krijg de melding dat live  niet meer beschikbaar is en ik maar een tv-abonnement moet nemen. Sorry?

21 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 14, 2026

Inderdaad. Wat krijgen we nu!?

KPN hoe zit dit? Heeft het te maken met de toegevoegde regionale zenders? Of gelijktrekken met ‘Interactieve TV', waar ook geen live kanalen zijn?

Was het jou daar ook om te doen ​@Zee123 ?

Wat nog wel kan is deze live kanalen casten naar de tv box vanaf de npo start app in je telefoon. 

Niet leuk dit.

• Nieuwkomer
  • April 14, 2026

Ik heb sinds gisteren exact hetzelfde probleem. Is dit een KPN policy on meer TV abo's te verkopen? 

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • April 14, 2026

Deinstalleer deze app en installeer deze NPO start app opnieuw. 

En kijk of live TV wel doet via NPO start app. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 14, 2026

Ik denk het niet. Dat zou dan alleen de pluspakket zender NPO 2 Extra zijn.

Je kunt de live zenders wel casten vanaf de npo start app op je telefoon naar de DIW7022. 

Nota bene. 

Als je hebt gekozen om geen tv zenders af te nemen had ik sowieso niet gekozen voor het kastje à € 3,50 per maand. 

Na 20 maanden heb je de aanschaf van een los kastje er vaak al uit. Die gaan jaren mee. En hebben een recenter OS.

En als je een tv hebt die niet ouder is dan 6 jaar is het helemaal zonde van die huur.

(In de npo start app op Samsung zijn de regionale zenders ook niet aanwezig)

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • April 14, 2026

Ik test vanmiddag even uit deze NPO start app. 

Speel dit probleem op jou samsung TV of KPN TV + box? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 14, 2026

NPO Start app op TV+ box zie screenshot. 

Op Samsung werkt live wel in de NPO Start app maar ontbreken de regionale zenders. 

Het maakt mij niet uit. Ik heb alle regionale zenders wel via NLziet. Ook op de Samsung. 

Ook hier nog NPO Start via 2 streaming apparaatjes, smartphone en laptop. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 14, 2026

Op zowel de LG Televisie en de Apple TV hier geen problemen met de NPO App. Live TV werkt en ook de regionale zenders zijn aanwezig.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 14, 2026

Hallo ​@Zee123 ,

Speciaal n.a.v. dit topic heb ik de app NPO Start geïnstalleerd op mijn Philips TV. 

Daarop werkt live TV wel, dus die app op jouw TV kan voor nu even de tijdelijke oplossing zijn. Ik verwacht dat KPN dit verder snel gaat oplossen voor wat betreft hun ontvanger. 

• Nieuwkomer
  • April 14, 2026

Ik heb dit issue ook alleen maar via het KPN kastje, via App op TV of via laptop/telefoon geen enkel probleem

• April 14, 2026

Daarop werkt live TV wel, dus die app op jouw TV kan voor nu even de tijdelijke oplossing zijn. Ik verwacht dat KPN dit verder snel gaat oplossen voor wat betreft hun ontvanger. 

KPN hoeft niks op te lossen de app is van de NPO. En zover ik weet zijn het de diensten zelf die hun apps moeten bijhouden zeker voor Android.

Hooguit dat er vanuit kpn een  opheldering wordt gegeven.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2026

Altijd jammer als er iemand reageert die er de ballen verstand van heeft. Als live tv op de npo plus app overal werkt, behalve op kpn tv en je daar ook nog de melding krijgt dat je maar een abonnement moet nemen op een tv provider, dan is dat duidelijk een actie van kpn die probeert geld te verdienen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 14, 2026

Die laatste zin na de komma is dan ook weer jammer. Want dat weet je niet en moet je dus niet brengen als een feit ​@Zee123 .

Het klinkt trouwens wel alsof je streaming only à € 3,50 hebt. Klopt dat? Dan zou ik nooit voor huur gekozen hebben. Maar de eigen smart-tv gebruiken en/of zelf aangeschaft streaming kastje. Op termijn veel goedkoper ook. Zon kastje gaat wel 6 jaar, 72 maanden, mee. En kost ca 20 (maanden) × € 3,50....

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2026

Wie boeit het of jij wel of niet ergens voor gekozen zou hebben? Verder kan men ook niets met al jouw aannames. Reageer alsjeblieft enkel wanneer je reactie iets toevoegt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 14, 2026

Wie boeit het of jij wel of niet ergens voor gekozen zou hebben?

Her kosten plaatje. Plus je opmerking over tv abonnement nemen. Want als het goed is heb je dat met een kpn kastje natuurlijk gewoon. 

Verder kan men ook niets met al jouw aannames.

Tja, je geeft erg weinig informatie. 

Reageer alsjeblieft enkel wanneer je reactie iets toevoegt.

Dat geldt dan dus andersom ook. Beiden hand in eigen boezem dan maar, hè. 

Gebruik gewoon de npo start app in je smart-tv. 😉

All the best. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2026

Triest mannetje

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 14, 2026

Fijn dat je jezelf zo goed kent. 

Maar ik reageer niet meer 

Ook ik kan geen gratis staats TV meer bekijken via de NPO start app via een KPN tv box. 

Op een Samsung tv of telefoon werkt dit prima.

@KPN graag oplossen. 

PS. Ik heb geen tv abonnement, dus dat gaat niet op. 

• April 15, 2026

PS. Ik heb geen tv abonnement, dus dat gaat niet op. 

Eigenlijk is dat wel van belang. Wie alleen het tv+  kastje huurt mag een volledig functionerende NPO app verwachten. Geen uitgeklede variant zoals op de oudere ontvangers.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 15, 2026

Als je hem op de Samsung Smart tv kan zien, dan is er toch geen probleem?

Als je geen KPN tv abonnemenet hebt, heb je de Sagemcom DIW7022 eigenlijk helemaal niet nodig.

Scheelt weer € 3,50 per maand.😉

• April 15, 2026

Als je hem op de Samsung Smart tv kan zien, dan is er toch geen probleem?

Als je geen KPN tv abonnemenet hebt, heb je de Sagemcom DIW7022 eigenlijk helemaal niet nodig.

Scheelt weer € 3,50 per maand.😉

Je mist toch een punt je mag voor die € 3,50 een normaal werkende AndroidTV box  verwachten. Dat geldt uiteraard ook voor de klanten die wel een  tv abonnement met die box bij KPN hebben.

Uiteindelijk is het een principe kwestie. Op de website van de NPO kan ik niks vinden dus mag KPN hier uitleg over geven. Het zal mij namelijk niks verbazen als dit in overleg met de NPO is gedaan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 15, 2026

Eindelijk een reactie van iemand met hersencellen. Dankjewel daarvoor!