Skip to main content

Gisteren heb ik eindelijk (na 5 maanden wachten) een werkende internet/TV aansluiting gekregen over de glasvezel.

I.v.m. andere apparatuur wil ik het tv kastje echter verbinden via mijn TP-Link netwerk switch (type: TL-SG1005P); deze is mi. ook voorzien van IGMP snooping (iig volgens site van Tweakers). Alle andere apparaten werken al jaren via deze switch, maar KPN lijkt hier problemen mee te hebben. Ik heb wel een werkende verbinding, want ik kan programma's terugkijken en bijv. youtube kijken, maar live tv werk niet.

Zodra ik de UTP kabel rechtstreeks verbind werkt live tv wel weer.

Wat gaat hier mis? 

 

 

Dan is de betreffende switch toch niet zo compatibel als het lijkt.

Is het een beheerbare switch, zet deze dan eens terug is de fabrieks-instellingen, want dan staat in de regel IGMP-snooping standaard aan, net als bij de Netgear switches.

Is het geen beheerbare switch, dan een andere switch proberen.

Zie hieronder een link met geschikte switches in de KPN shop:

Switches (kpn.com)

Succes


@Xezoz 

 

Zie ook hier. 

Zo te zien heeft deze geen IGMP Snooping en dan kan IPTV (VLAN4) er niet overheen.

Dus niet geschikt voor tv KPN.

 

Zie hier een geschikte switch.

Deze heb ik ook en werkt perfect. 


Misschien zou u de fimware van deze switch kunnen updaten. Het kan ook zo zijn dat hij wel igmp snooping ondersteund, maar dat het uit staat.


 

 

Zo te zien heeft deze geen IGMP Snooping ...

Hier staat het tussen hoor:

 


Ik zie zojuist op de support site van TP-Link dat er diverse versies in omloop zijn, ik heb V1.0 en in de datasheet daarvan wordt helaas geen IGMP Snooping vermeld. Denk dat het later pas is toegevoegd, want bij V5 wordt het wel vermeld… 

Iemand nog een idee of ik deze switch kan updaten? Ik zie zo geen firmware updates

https://www.tp-link.com/nl/support/download/tl-sg1005p/v1/

https://static.tp-link.com/2018/201809/20180926/TL-SG1005P(UN)1.0%20Datasheet.pdf

 


Dat kun je dus bij TP-Link zelf zien of er een update voor is @Xezoz 

Succes.

 


Dat kun je dus bij TP-Link zelf zien of er een update voor is @Xezoz 

Succes.

 

Die zie ik dus niet, vandaar de vraag :)


Inderdaad heeft TP-Link er geen update (meer) voor, dus dat wordt dan een andere kopen.

Succes @Xezoz 

 


Helaas, dan wordt het inderdaad maar een nieuwe.Â