Skip to main content

Sedert mei 2019 een Loewe Bild 3.49 ontvanger. De software is up to date.

Om toch ook de 4K mogelijkheid te benutten nu (2) 4K ontvangers in abonnement opgenomen.

Op de oude (non-4K) Sony op de slaapkamer normaal functioneren.

Echter -ondanks alle goede telefonische support- lukt het niet om de Loewe goed werkend te krijgen:

Blijft vaak naar signaal zoeken (dat -doorgemeten- “goed” is). Produceert dan weer een waziger beeld zonder geluid. Soms na lang wachtenwel naar behoren. 

Als TV en TV_ontvanger van 220V afgeschakeld zijn en ik eerst de TV en pas nadien de TV-ontvanger inschakel, is er goed beeld/geluid. TV-ontvanger wisselen van actief naar slaapstand en weer terug geeft opnieuw goed beeld. Is de TV eenmaal in slaapstand geweest, dan treedt het probleem weer op.

Het wachten is nu kennelijk op een nieuwe software-update in de TV-ontvanger. Onbekend wanneer en of deze zal komen. Ik lees dat de compatibiliteit met Loewe al van aanvang af een probleem is!!! 

  1. Ik wil er sterk op aandringen dat de KPN dit samen met Loewe tot een oplossing brengt!  
  1. Zijn er Loewe bezitters met probleemloos 4K-ontvangst?                                                     Met vriendelijke groet

Hi Komma, welkom op het forum. 

Loewe is en blijft inderdaad lastig, . Daar kan ik zelfs weinig informatie over vinden wat de dataspecificaties betreft van de 3.9. Zelfs op hun website in de documentatie is dit model niet opgenomen. Zie dit document, bladzijde 175. Wat is het volledige modelnaam/nummer van deze tv? Ik kan proberen om onze technische mensen te benaderen hierna, ik geef het echter weinig kans. 

Heb je overigens ook andere HDMI poorten geprobeerd? Ook de arc? Heb je ook enigszins geëxperimenteerd met de beeldinstellingen? Van automatisch tot handmatige instellingen? 


Beste Alex P,

Dank voor je reactie.

Aanvullend: Modelnaam etc: Loewe bild 3.49, Ultra HD/Led/Cl+   , CH-Typ SL410,  Art,No 57419 D 90,

Technische informatie aanwezig van de 3.49. in het door u genoemde document op onder meer pag 173.  Dus m.i. een normaal Loewe artikel.

Heeft 4 HDMI poorten. Poort 1,2 en 4 geprobeerd. Allen niet stabiel. De ARC aansluiting betreft m.i. een omweg van het signaal met HDMI kabels via de Loewe Klang subwoofer met satellieten; deze zijn momenteel met een 3,5mm stekkertje aan gesloten en leveren geen interactie met ons probleem.

A.s. vrijdag laat ook de leverancier hier op locatie kijken. Levert dat de oplossing dan bericht ik weer; Andersom ook gaarne.            Groet, “Komma”

 


Beste Alex P,

Dank voor je reactie.

Aanvullend: Modelnaam etc: Loewe bild 3.49, Ultra HD/Led/Cl+   , CH-Typ SL410,  Art,No 57419 D 90,

Technische informatie aanwezig van de 3.49. in het door u genoemde document op onder meer pag 173.  Dus m.i. een normaal Loewe artikel.

Heeft 4 HDMI poorten. Poort 1,2 en 4 geprobeerd. Allen niet stabiel. De ARC aansluiting betreft m.i. een omweg van het signaal met HDMI kabels via de Loewe Klang subwoofer met satellieten; deze zijn momenteel met een 3,5mm stekkertje aan gesloten en leveren geen interactie met ons probleem.

A.s. vrijdag laat ook de leverancier hier op locatie kijken. Levert dat de oplossing dan bericht ik weer; Andersom ook gaarne.            Groet, “Komma”

 

Hi Komma. Ik ben nieuwsgierig of daar nog een oplossing uit is gevloeid. Van mijn kant heb ik verder geen nieuws of updates helaas. 


Beste Alex,

De leverancier van de Loewe ontdekte, dat de KPN-ontvanger goed lijkt te functioneren indien de resolutie in de ontvanger op 50 of 60 Hz UHD wordt ingesteld. Echter de ontvanger houdt deze instelling niet vast. Bij herstarten blijkt de instelling opa “automatisch” of zelfs “720” te staan.

Deze bevinding is door gegeven aan Mirko van uw servicedeling.

De Loewe zelf zou geen problemen bieden; overigens heeft de leverancier geen ervaring van de de combinatie Loewe en “nieuwe” KPN-ontvanger.

Heel binnenkort moet er een KPN-update verschijnen. We wachten het resultaat daarvan af.

Groet.

 


Inmiddels Update van de KPN-ontvanger plaatsgevonden.

De KPN-ontvanger kiest nog steeds voor de resolutie de stand <automatisch>. Getuige de indicaties boven in beeld op de TV wordt dan wel gekozen voor de UHD resolutie ! (hetgeen natuurlijk alleen echt zin heeft bij de enkele UHD-zender). Dit is een goede correctie!

Het opstarten van de TV uit de sluimerstand verloopt nu veelal goed!  ‘n enkele keer nog de mededeling dat er gezocht wordt naar een signaal. Geduldig wat wachten geeft dan na 1,5- 4 minuten alsnog correct beeld en geluid . Mijn indruk is dan dat de KPN-ontvanger aan het herstarten is, hoewel deze in actieve stand is blijven staan.  

Aanpassing op advies van Loewe (digital link functionaliteit UIT  -  en  -VINKJE compatibele modus VERWIJDERD bij de betreffende HDMI) waren al eerder ingevoerd.

Almetal nu nog een enkele keer (3-4?/week) opstartprobleem.  

Hoop dat dit tot bij verdere updates geheel verdwijnt.

Groet