Skip to main content

Ik begrijp dat de afstandsbediening van logitech dus nog steeds niet werkt!

Dan stop ik met proberen als er verder geen duidelijkheid over is.

Ik hoop dat hier nog wel een oplossing voor komt.

Die gaan ook niet meer werken op de nieuwe DIW7022. Niet rechtstreeks tenminste.

Logitech is zelf al een jaar of 2 gestopt met die afstandsbedieningen. Dus ze zijn niet meer op de markt.

Nieuwe klanten kunnen ze dus niet eens meer kopen. Tweede hands ook niet, want de bezitters ‘houden ze vast'.

De bediening van de DIW7022 zou je nog wel kunnen doen via infrarood naar de tv. Dus de codes voor die functies van je tv (samsung, philips, sony, anders) en dan via HDMI CEC naar de box sturen.

Als je de Logitech Harmony Ultimate HUB heb kan het ook. Die kan het apparaat via wifi bedienen (wat hdmi cec dus ook doet).

Alle andere Logitech Harmony hebben alleen infrarood. Dan kan het alleen via de tv truck met hdmi cec. Daar kunnen we verder geen ondersteuning op geven. Maar het kan wel. Ik kan tenslotte de DIW7022 bedienen met de infrarood afstandsbediening van de Samsung televisie met in de tv en box hdmi cec ingeschakeld. Terwijl de box zelf infrarood niet heeft, niet de hardware (ir oog en chipje). TV moet wel aan staan.

Het is bij Ziggo met de Next Mini hetzelfde verhaal t.o.v. de Logitech Harmony met alleen IR.


Reageer