Skip to main content

Las het ook, spannende tijd hoe lang ze de boel blijven ondersteunen, nu hoeft een update of via buitenhuis besturing niet te werken voor mij, maar als ik een apparaat vervang wil ik hem wel kunnen instellen en dat kan alleen via de site/programma op PC en met gegevens van hun data base.


Ja klopt, ik hoorde dat een poosje geleden al viavia,.. Heeft me toch doen besluiten om alles van Harmony te verkopen. Goeie prijs nog voor gekregen. Daarbij kón ik het niet laten, en heb onze nieuwe tv van een 3 maanden in bezit te hebben gehad, ingeruild op een heeeeeel erg nieuwe Sony. Deze heeft ook een superslimme afstandsbediening :sweat_smile: Geweldig ding!

Nu gebruiken wij dus deze originele afstandsbediening, voor alles wat we hebben qua geluid, randapparatuur, kunnen we er gewoon mee bedienen. En in de tv-hoek wordt het ook minder ‘rommelig’  Ik denk ook dat er in de toekomst, steeds meer van dit soort oplossingen zullen zijn, en dat een slimme afstandsbedieningenfabrikant er hierdoor geen brood meer in ziet, gezien de 16 jaar dat het er ongetwijfeld is, hebben ze zeker wel voldaan aan een mooie ‘overbruggingsperiode’ vind ik.


Geruchten waren er al langer en aangezien er weinig nieuws op de markt kwam van ze was het ook geen donderslag bij heldere hemel dat het ging gebeuren.

Alleen voor een paar zaken is er nog geen oplossing, zo heb ik ook de hue verlichting er op zitten, ja weet het kan ook via de Hue app maar is weer wat bewerkelijker en dat ding heb je toch meestal in de hand.

Zal ongetwijfeld weer iets voor terug komen, zolang het nog werkt blijft het in gebruik, maar Logitech laat ook op andere gebieden steekjes vallen, is niet meer de kwaliteit van voorheen, mijn nieuwe toetsenbord en muis voelen ook niet meer zo degelijk aan en veel nieuws ook al niet op dat vlak, zal me benieuwen hoe lang ze daar mee doorgaan.


@Doornekamp33 Beetje off-topic, maar ik heb voor onze Hue in de buidel getast en Senic aangekocht, dat is ook echt ge-ni-aal! Je moet alleen even de interne bedrading verbinden met een lasklemmetje, want er moet nl wel een actief signaal op blijven staan. Past prima in onze Gira ST55 schakelmateriaal. Maar je kunt ze ook willekeurig een eigen plekje geven. Kunt er ook alles op instellen na aanmelden via de Hue App, aan/uit/ dimmen, of zelfs scenes kunnen er gewoon op. Ik heb ze op 5 plaatsen in huis als aan/uit en dimfuctie geïnstalleerd, op 5 knoppen de ‘basis verlichting’ ingesteld. En 1 losse voor bijv. enkele lamp overloop, keuken of woonkamer die als centraal punt in de woning zitten. 

Zelf vond ik het bedienen van de verlichting via de App of Harmony altijd waardeloos. Nu ik weer ‘normale’ lichtknoppen heb, is dat wél een verademing hoor! Het digitaal bedienen is echt enorm verminderd of zelfs verdwenen :yum:


Of-Topic dan maar, ik gebruik de Hue alleen voor 4 lampen in de woonkamer die ik gelijktijdig schakel en een plug voor het aquarium die op vaste tijden aan/uit staat ingesteld, de rest is gewoon met lichtknopje in de muur.

De mogelijkheid heb je ook met Hue zelf, maar vind zo'n ding lelijk en overbodig en heb er geen doos voor vrij, moet ik stopcontacten gaan opofferen en ze passen niet bij het huidige schakelmateriaal, daarbij licht brand alleen als we TV kijken, sfeer creëren. Misschien dat het in de toekomst nog word uitgebreid, maar ik heb een vrouw die nogal dwars is van dit soort gadgets, zij vind zelfs een stapel AB’s op de tafel geen probleem.


Ik hoop dat KPN er toch eens over na wil gaan denken om besturing van de TV ontvangers via het netwerk mogelijk te gaan maken door de OCF standaarden te implementeren.

Dan zou ik al mijn apparaten via wifi vanaf Android kunnen bedienen. Nu gebruik ik daar nog een Harmony Hub voor.


Het zou al wat zijn als HDMI CEC eindelijk wordt geactiveerd. Een optie via het netwerk is ook leuk, maar als dat alleen via android kan, laat het dan maar.


Het zou al wat zijn als HDMI CEC eindelijk wordt geactiveerd. 

Dat is ondertussen een feit op de 5202.

Je kunt bij het aan zetten van de TV ontvanger de televisie automatisch aan laten gaan en deze op de juiste ingang instellen.

De televisie zal alleen niet automatisch ook weer uit gezet worden bij het uit zetten van de TV ontvanger en dat maakt de functionaliteit wat mij betreft weer volstrekt nutteloos.

 

Een optie via het netwerk is ook leuk, maar als dat alleen via android kan, laat het dan maar.

Je zou dan bijvoorbeeld de SURE Universal Smart TV Remote app op iOS kunnen gebruiken.


mij gaat het er juist om om zonder smartphone te besturen

ja kan dat nu al met de ir blaster wat in mijn Huawei telefoon zit

maar een afstandsbediening vindt ik gewoon makkelijker

ik heb een kitje 35 euro gekocht nieuw in doos

dus wat kan mij gebeuren

zit de hub bij en deze afstandsbediening

krijg het volgende week binnen ik ben benieuwd


mij gaat het er juist om om zonder smartphone te besturen

Ook een Google Home zou op basis van dezelfde standaarden een TV ontvanger kunnen aansturen. Dan kan je gewoon praten tegen je televisie en TV ontvanger.

Overigens niets voor mij, dergelijke apparatuur komt er bij mij absoluut niet in.

 

Voor televisie kijken gebruiken wij gewoon de afstandsbediening van KPN.

Voor radio luisteren gebruiken we de Harmony Hub i.c.m. Android telefoon, wel zo prettig als je niet naar de zit in de woonkamer hoeft te lopen om de radio aan te zetten.