Skip to main content

In de gemeente Heusden ( Vlijmen, Drunen ) is KPN druk bezig om glasvezelklanten te werven.

Wij zijn gisteren overgegaan vanuit Ziggo, alles prima verlopen.

Wel een probleem met de lokale TV zenders, want DTV Den Bosch ( dat is hier echt om de hoek) zit niet in het regiopakket. Op de een of andere manier heeft iemand besloten dat dit er niet bij hoort. Wel voor alle aansluitende gemeentes aan de oostkant en zuidkant van Den Bosch, maar hier dus niet. Onhandig.

Was toegezegd bij afsluiten contract dat het wel beschikbaar zou zijn………...

Dat is erg onhandig voor al die nieuwe klanten die toch echt allemaal op Den Bosch zijn georiënteerd.

Wie moet ik bellen bij KPN ???

Goedemiddag @Broek52,

Voor de gemeentelijke indeling hoeft KPN niet gebeld te worden. De indeling zoals we deze aangeleverd krijgen wordt gehanteerd:

Gemeentelijke indelingen per jaar (cbs.nl)

Wel vervelend dat het toegezegd is en dan niet zo blijkt te zijn. Dat terwijl het vrij eenvoudig is om na te gaan:

https://www.kpn.com/televisie/zenders/lokale-zenders.htm

Mocht u om een andere reden KPN willen bellen, dan is de ondersteuning te bereiken op 0800-0402


Helder

Maar lijstjes van de overheid volgen is toch iets anders dan echt naar je klanten luisteren……….!

Het lijkt vrij eenvoudig om een zender die er al is ook even in een andere regio te stoppen ( toch?)

Groet


Vanuit technisch oogpunt moet dat inderdaad geen issue zijn. Echter, er wordt ook afdracht betaald. Deze wordt bepaalt op basis van bereik. Dus hoe groter het bereik, des te hoger het bedrag. Daar zit meer de knel. Het is dus geen technische belemmering.


Het zijn natuurlijk altijd de euro's…….

Maar ik zie veel mensen hier overstappen op glasvezel nu er eindelijk keuze is, dus die extra kosten kunnen er best af.

Maar iemand moet de vraag stellen…..WIE?


Tja. Wat is om de hoek. Hier hebben we de omroep van de gemeente die letterlijk 500 meter van mij vandaan begint ook niet.

Helemaal missen hoef je hem niet. Ze zenden ook via internet uit.

https://dtvnieuws.nl/televisie-livestream .

Ook bij Ziggo zul je die zender niet hebben via een Next of Next Mini. Via die boxen filtert ook Ziggo het op het toegewezen postcodegebied voor lokale zenders.

KPN geeft zowel regionale als lokale zenders alleen in de wettelijke toegewezen postcode gebieden door in verband met extra kosten Buma Stemra.

Mede daardoor zijn zowel basispakket als pluspakket goedkoper dan bij de coaxboer.

Je kunt dtv Den Bosch aanschrijven of bellen. Zij zijn degene die een verzoek kunnen indienen bij KPN maar ook voor hun zijn er extra doorgifte kosten aan verbonden. En lokale omroepen zijn meestal een beetje arm.

Waarom naar glasvezel als ook Ziggo 1 Gb per seconde internet levert?


Ik blijf erbij dat een tv provider alle lokale stations in het pakket moet hebben. Gelukkig is er op smarttv de app regiotv te installeren. Waar 99% van de lokale zenders instaan.Â