Skip to main content

Ik heb de app al meer dan een jaar prima werkend samen met een chromecast ultra. Sinds de update van de iTV app 6 dagen terug kan ik de app niet meer loskoppelen van de chromecast in de ITV app zelf. Alleen via de home app van google is het casten te stoppen. Bij een andere app koppelen zoals bijvoorbeeld Netflix wordt het casten wel overgenomen en wordt in de app getoond dat deze niet meer aan het casten is. Als in de iTV app het loskoppelen indruk veranderd het casten icoon wel van blauw naar wit en geeft de app aan dat deze is losgekoppeld maar in de home app en op het tv scherm gebeurd niets. De app is nog steeds verbonden en blijft casten. Ik heb de iTV app gereset, verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar geen effect. iPad heeft iOS 13.6. Ik heb dit ook geprobeerd op een iPad Pro en een Android telefoon maar bij allemaal is hetzelfde aan de hand.

 

Wie weet raad

Beste @JohnLa 

Er is op dit moment iOS14 te downloaden voor jou iPhone en iPad. Misschien dat Chromecast dan wel werkt.


Dennis,

Bedankt ik zal de iPad opladen en daarna updaten. Ik heb er echter niet veel vertrouwen in dat het hiermee opgelost is omdat het bij Android ook fout gaat


Dennis,

Bedankt ik zal de iPad opladen en daarna updaten. Ik heb er echter niet veel vertrouwen in dat het hiermee opgelost is omdat het bij Android ook fout gaat

Oké, laat het me maar weten of dit geholpen heeft. Anders kunnen we eventueel verder kijken, ik ben niet altijd aanwezig. Maar ik ken Forumleden die dit ook weten. 


Ik heb de iPad naar iPadOS 14 gebracht. Ik zag een hoopvol bericht. Er werd gevraagd om toestemming om apparaten voor afspelen te detecteren binnen het LAN. Uiteraard met ja beantwoord. Maar helaas het stoppen met casten van de iTV app werkt niet. Dit werkte voor de update van de iTV app wel.

Wellicht is er een lezer bij wie dit nog wel gewoon werkt zodat we kunnen nagaan wat er verschillend is.


Hoi @JohnLa, welkom op het forum! Ik heb het hier ook even laten proberen en bij ons werkt het gewoon. Heb je de chromecast al eens een volledige reset gegeven?


Thomas, je hebt de oplossing gegeven bedankt. Ik heb de chromecasts gereset en het blijkt dat het dan weer werkt. Op zich een actie waar ik nooit opgekomen was en eigenlijk op voorhand weinig vertrouwen in had maar toe het bij de eerste werkte heb ik de anderen ook gedaan.


Ah top! :grin: graag gedaan hoor! Bedankt voor de terugkoppeling!


Ah top! :grin: graag gedaan hoor! Bedankt voor de terugkoppeling!

Ik kan nergens vinden hoe ik het markeer als oplossing. 


:sweat_smile: dat had ik al gedaan volgens mij.