Skip to main content

Vandaag 6 april zou tussen 14.00 u. en 15.00 u. een monteur langs komen om een overstap naar een sneller Husselpakket (100/100 naar 200/200 en 4K)te realiseren.

Via een ander topic heb ik bergrepen dat mijn aanvraag naar de backoffice is verplaatst en dat er nog contact zou worden opgenomen.

Ik heb de nieuwe sb in huis maar heb nog niets van de backoffice mogen vernemen.

Dat gezien Corona een monteur niet gauw langs komt snap ik, maar ik zou wel graag willen weten waar ik aan toe ben.

Hallo JR, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je wilt weten waar je aan toe bent. Dank voor het invullen van je profiel. 

Voor pakketwijzigingen waarbij je verder op het moment wel gewoon werkende diensten hebt worden monteurs uitgesteld. Ik zie echter dat de datum voor het opnieuw kijken naar jouw bestelling stond op 31-3. Dat is dus al geweest. Ik ben dan ook even benieuwd op die afspraak op 6 april gemaakt is op het moment van bestellen, of afgelopen week, ná de 31e?

Als die afspraak destijds al is gemaakt, dan moet de back office hier nog naar kijken. Als de afspraak afgelopen week is gemaakt, dan is er wat mis gegaan en had de monteur wel moeten komen. Om dit duidelijk te krijgen heb ik navraag gedaan. Zodra ik daar reactie op heb kom ik er bij je op terug. Voor nu moet ik je dan ook om  nog even geduld vragen :)


Bedankt voor de reactie Erik.

De afspraak voor 6 april is gemaakt op moment van bestellen.

De nieuwe SB heb ik inmiddels binnen en kan ik zelf wel aansluiten.

Op fourstack heb ik gezien dat ik een 1 GB aansluiting heb.

Of een monteur mijn Genexis Gigabit glasmodem moet vervangen, of ergens anders nog wat moet doen, kan ik niet beoordelen. Mocht dat nodig zijn dan kan de aanvraag voor een snelheidsverhoging van 100/100 naar 200/200 eventueel ongedaan worden gemaakt en kan ik dat later alsnog aanvragen.

In het aangevraagde Husselpakket zit Spotify Family als nieuwe optie en is inmiddels ook actief. Het vervallen van de snelheidsverhoging kan dan eventueel een oplossing zijn om de betaling van Spotify administratief wat makkelijker te laten verlopen.

 

Ik hoor het wel.


Ik heb duidelijkheid voor je, @JRS54. In het kort: dit gaat nog wel weken duren.

In het langer: nieuwe leveringen, en mensen met dienstonderbreking, gaan voor. Dat betekent dat alle wijzigingen waarbij wel een monteur nodig is, maar waarbij je tijdens het wachten op de wijziging verder gewoon goede diensten hebt, laag in de rij staan.

 

Je hebt op dit moment dan ook twee opties:

  • Dit laten doorlopen. Je abonnement blijft actief zoals het is. Je kunt de nieuwe ontvanger alvast aansluiten. Die zal het verder gewoon doen, je hebt alleen geen 4K content. Er wordt dan over een paar week contact opgenomen om de monteur te plannen.
  • Deze wijziging annuleren en hem dan vervolgens opnieuw aanvragen maar dan zonder de 200/200. Dit kan dan later alsnog gedaan worden.

Gezien het tijdspad, en wat je zelf ook al schrijft, lijkt optie twee mij de beste keus. Laat even weten of je dit dan inderdaad wilt doen, dan regel ik dat voor je.


Bedankt voor de duidelijkheid Erik.

Geen enkel probleem met de redenering betreffende uitstel.

Mijn voorkeur gaat uit naar annuleren en opnieuw aanvragen zonder de 200/200 (optie 2 dus). Ik vraag dan later de 200/200 wel aan.

Let wel op dat Spotify Family inmiddels geactiveerd is (nieuw in de oorspronkelijke aanvraag) en administratief goed verwerkt gaat worden.

Laat me weten als ik nog wat moet doen.

 


Je hoeft in eerste instantie niets te doen. Ik heb zojuist de lopende wijziging geannuleerd en een nieuwe ingevoerd zonder de 200/200 optie.

Je krijgt een bevestiging van deze nieuwe wijziging per e-mail. Je nieuwe pakket wordt dan in eerste instantie een Hussel 100/100, want dat kan met je huidige aansluiting. Verder is het hetzelfde (1x interactieve TV met 4K, Spotify Family). Wat er wel gaat gebeuren is dat er nieuwe dingen jouw kant op worden gestuurd. Dat kan ik namelijk niet tegenhouden.

Houdt in dat je in de komende paar dagen nog een tv ontvanger thuis krijgt. Die mag je, op een moment dat je uitkomt, weer afgeven op een postkantoor met onderstaande retouradres erop. Hij wordt dan kosteloos teruggezonden.

Ook Spotify Family zal opnieuw gaan. We sturen nu, n.a.v. de annulering van de wijziging een bericht naar Spotify dat jouw Family is komen te vervallen. Spotify verwerkt dat soort dingen 1x per maand op de datum dat je het geactiveerd hebt. Dus na uiterlijk een maand zal het hoofdaccount van je Family weer Free worden. In de tussentijd heb je dan een nieuwe code van ons ontvangen (ook per e-mail) en kun je daarmee het Free account weer opnieuw Family maken. Beetje omslachtig, maar dat is het gevolg van het feit dat we codes al versturen voordat een wijziging helemaal voltooid is. 

Tevens is de prijs van Family bij ons per 1 april gelijkgetrokken met de prijs bij Spotify zelf. Het kost nu ook €14,99 i.p.v. €13,99.

 

KPN Retouren

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn


Hartelijk dank voor alle moeite Erik.

Zou je als laatste mijn abonementsnummer en pincode kunnen mailen?

Deze is niet te vinden in Mijn KPN - Producten - Thuis - Informatie & Instellingen.

Volgens mij heb ik het kortgeleden nog in Mijn KPN gezien maar ik kan het nu niet meer vinden.

 

Nogmaals hartelijk dank en dit topic kan wat mij betreft gesloten worden.


Heel graag gedaan :)

 

Wat betreft iTV gegevens: die informatie is, vanwege privacy, niet meer direct in de MijnKPN zichtbaar. Via deze servicetool kun je het inzien en ook de pincode wijzigen als je zou willen.

 

('k Heb ook het retouradres nog even toegevoegd aan mijn eerdere reactie, dat was ik vergeten)


Dank je.

In een oude e-mail heb ik inmiddels abonnementsnummer en pincode gevonden. De VIP 5202 is al aktief.

Voor de Logitech Harmony Companion heb ik t.b.v. de VIP 5202 gelukkig niets hoeven wijzigen. Daar moet je echt rustig voor gaan zitten. Helaas heb ik nog niet gevonden hoe ik de Netflix knop toewijs.

Onder Safari zie ik na de bankrekening check en voor de pincodewijziging mijn abonr. niet, misschien daarna pas maar dat is dus niet meer nodig.