Skip to main content
Beantwoord

Maandelijks kastje van Box 12 naar TV resetten

• February 20, 2026
  • 17 reacties
  • 129 keer bekeken

Goedemorgen allen,

ik moet zeker een keer per maand het kastje van mijn box 12 naar mijn TV resetten door er de stekker uit te halen.

Krijg op enig moment wel geluid maar geen beeld.

Hebben daar meerdere mensen last van en hoe doen ze dat ??

Beste antwoord door PeterG

De DIW7022 best niet in de HDMI ARC poort. LG is een beetje raar. Soms werkt het niet goed in poort 1. Maar wel in 2 of 3 of 4.

17 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 20, 2026

Het is me niet helemaal duidelijk. 

Je moet maandelijks het modem herstarten?

Of de tv ontvanger?

Welke ontvanger heb je?

• Auteur
  • Topper
  • February 20, 2026

Goedemiddag Peter,

helemaal gelijk ik moet maandelijks de tv ontvanger resetten.

Ik heb dan alleen maar geluid als ik de tv aanzet maar geen beeld.

Ik heb de DIW 7022 tv ontvanger verbonden met een kabel aan de modem.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 20, 2026

Zet de beeld resolutie op de box eens 'vast'.

4k2k 50Hz voor een 4k/UHD televisie 

1080p 50hz voor een Full HD 

720p 50hz voor een HDready. 

⚙ instellingen - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid 

Verder: zit de box direct in de tv of zit er nog wat tussen. Als een HDMI switch of versterker met HDMI aansluitingen. 

Oudere televisie?

• Auteur
  • Topper
  • February 20, 2026

Bedankt alvast box staat aangesloten op tv via ultra HDMI kabel en aan modem via UTP kabel.

LG televisie gekocht december vorig jaar dus nog nieuw

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • February 20, 2026

De DIW7022 best niet in de HDMI ARC poort. LG is een beetje raar. Soms werkt het niet goed in poort 1. Maar wel in 2 of 3 of 4.

• Auteur
  • Topper
  • February 20, 2026

Goedemiddag Peter,

hij staat nu in poort 1 ik ga hem overzetten in een andere poort.

Bedankt voor het meedenken

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Rick131052, goed dat je je vraag hier stelt en fijn dat je al hulp hebt gehad! Hoe is het gegaan met een andere poort? Werkt het nu wel goed? 

• Auteur
  • Topper
  • February 22, 2026

Nee en het vreemde is dat toen ik gisteren de tv aanzette de tv heel vaak na enkele seconde uitviel.

Nadat ik de stroom van de tv ontvanger haalde en 10 seconde wachtte is dit probleem opgelost.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn, hopelijk blijft het nu stabiel. Bedankt voor het laten weten! 
Mocht het toch weer wegvallen, laat hier gerust weer een reactie achter. 🙂

• Auteur
  • Topper
  • March 8, 2026

Goedemiddag allen hij blijft haperen nu zelfs zo dat hij na aandoen via afstandsbediening weer uitgaat en weer opnieuw moet aandoen en wederom wel geluid maar geen beeld en Netflix laad niet.

Een ander kastje had hier met onze vorige aanbieder , Ziggo , nooit last van.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Jammer dat het nu toch weer misgaat. 😔 Zou je eens een andere poort op je TV willen proberen zoals eerder was aangeraden? Ik ben erg benieuwd hoe het dan gaat. 

• Auteur
  • Topper
  • March 10, 2026

Goedemiddag Sanne,

op dit moment prima.

Nu even afwachten of het zo blijft.

• Auteur
  • Topper
  • March 11, 2026

Goedemorgen allen,

vanmorgen en gisteren moest ik het kastje van de tv 4 keer opnieuw aanzetten voordat hij aanbleef.

Hoe kan ik een ander kastje bestellen geen vertrouwen meer in dit kastje

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat snap ik, zeker als dit blijft gebeuren. Heb je al wel een andere poort in de TV geprobeerd? Puur om de tip die Peter eerder gaf, ben ik benieuwd of het hem niet daarin zit. Want dan heb je met een ander kastje wellicht hetzelfde probleem weer. 

• Auteur
  • Topper
  • March 11, 2026

Goedenavond Sanne,

ik heb hem eerst op poort 1 gehad en nu op poort 3.

Ik heb nog geen idee van de langere termijn of ik hem ook weer moet resetten na ca.1 maand dat moet ik nog afwachten natuurlijk maar wat voor mij vervelend is dat hij nu regelmatig problemen blijft geven en ik kan er niet de vinger achter krijgen wat het is.

Ik had hiervoor Ziggo en daar weinig problemen.

Ik heb vorig jaar bewust voor KPN gekozen vanwege de overstap naar glasvezel en de maandelijkse kosten die lager liggen en natuurlijk de goede service maar vind dit toch jammer

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 11, 2026

Hallo ​@Rick131052, heb je de schermresolutie ook al vastgezet op de tv+ box? Zie ​@PeterG’s suggestie hierboven.

Misschien heb je dat al geprobeerd, maar ik kon dat niet terugvinden in jouw reacties hier.

• Auteur
  • Topper
  • March 11, 2026

Sorry ook al vastgezet maar inderdaad niet gedeeld