Skip to main content

Hallo medeforummer,

 

Ik kreeg net een nieuwe firmware update.

Bij elke nieuwe update kijk ik even of er iets is veranderd.

 

Ik keek in het menu van het tv-kastje bij ‘netwerk en internet’ en zag daar dat de wifi aanstaat. 

Misschien was het al zo en is het me niet eerder opgevallen.

 

Bedoelen ze hiermee de wifi van het tvkastje, zodat je daar iets extra's op aan kan sluiten

of bijvoorbeeld dat je het tv-kastje per wifiverbinding aan kan sluiten zodat de ethernetkabel er tussenuit kan?

(Dat laatste gok ik?)

 

Mijn kastje is aangesloten via de ethernetkabel.

Die wifi staat voor mijn gevoel dan dus voor niks aan.

Klopt mijn gevoel en kan ik die uitzetten in dit menu? Of ben ik dan mijn internet kwijt?

Als iets niet aan hoeft, hoeft het niet aan en kan het dus uit.

 

Vriendelijke groet,

 

Annemerle

 

ps, ik ben niet zo technisch op het moment.

Dus ik kan niet zo goed ingewikkelde vragen beantwoorden.

ik heb op het forum gekeken en gezocht. Ook het stuk over wifi op het tv kastje gekeken. Maar te weinig concentratie om mijn antwoord daaruit te destilleren. Dus ik hoop op iemand met een helder hoofd die me het jip en janneke uit kan leggen.

Hallo @Annemerle, als je de ontvanger gebruikt via de ethernetkabel maakt de ontvanger automatisch daarvan gebruik en niet meer van wifi. Trek je de kabel eruit dan pakt-ie automatisch het sterkst aanwezige wifi-signaal. 

Je kan dat dus gewoon aan laten staan....volgens mij kan je het ook niet uitzetten.


Hoi @Ratonesque en @Annemerle ,

Het is mogelijk om wifi uit te zetten. Maar zolang de Box bekabeld is aangesloten zal dat aan de werking weinig veranderen😉


Oja, je kan het schuifje natuurlijk uitzetten, is ook zo😀. Maar maakt niks uit inderdaad, @martijn197108.


Bedankt allebei voor de snelle reactie.

Ik heb het schuifje uitgezet.

Iemand van jullie schreef gister dat het hooguit voor een beetje energiebesparing zorgt.

Dat zie ik niet meer staan vandaag.

Maar dat was inderdaad ook een reden om het uit te zetten. Alles wat niet nodig is kan uit is mijn filosofie.