Skip to main content

Onlangs overgestapt op de KPN TV+ box en ik wilde de Marantz versterker uiteraard koppelen aan de afstandsbediening. Dat wordt op zich mooi uitgelegd via instellingen, maar omdat je in de eerste stap de geluid uit en 3 tegelijk in moet drukken wordt het volume van de kpn box meteen naar 0 gezet. Dat zie je nergens. Het gevolg is dat de versterker uitstekend gekoppeld is, maar dat je geen geluid meer hebt. Want de KPN box staat op 0. Na toch behoorlijk wat gezoek in de probleemoplossingen gevonden hoe je het volume van de kpn box weer hoger (maximaal is het beste) kunt zetten. Dit gaat niet zomaar omdat het volume van je versterker wordt geregeld na de koppeling. 

Uiteindelijk kun je het wel vinden bij de probleemoplosser in het boekje door een aantal dingen aan elkaar te koppelen. Wat je in eerste aanleg NIET weet is dat het volume van de kpn box naar 0 wordt gezet.

 

Ai. Dat is niet helemaal handig. 

Heb je in de instellingen van de box "stel volume van de box in met de afstandsbediening" gevonden? Iets in die richting tenminste. 

(Afstandsbediening - Afstandsbediening L8 aanklikken)

Dat is de snelste en makkelijkste methode om snel te switchen tussen volume bedienen eigen apparaat of de box.


(Afstandsbediening - Afstandsbediening L8 aanklikken)

Ik snap deze regel niet. Waar slaat dat L8 op?

 

Ik heb uiteraard de handleiding gevolgd en dat lijkt te werken totdat je de koppeling uit wil voeren

 


"Waar slaat dat L8 op"

Zie je vanzelf als je bij 'afstandsbediening' in het menu komt. Maar je hebt die snelle wissel methode dus ( nog) niet gevonden. 


Als ik goed kijk dan wordt er gesproken over een optie in de normale TV box van het merk Arris. Ik heb het over de Sagemcom TV+ box en daar is een dergelijke optie niet in te vinden. 

Klopt dat?

Je kunt dat enigszins herstellen via een spraakopdracht naar de afstandsbediening.


Ik heb het juist over de Sagemcom. Momenteel heb ik 'm zelf niet dus de exacte stappen in het instellingen menu is helaas door mij even niet aan te geven. 

Maar goed. Als hij eenmaal op zijn maximum staat en je bedient het volume verder via de versterker of de tv dan maakt het niet uit.