Skip to main content

Beste KPN ( community) ,

Ik was onlangs naar de E.K. Kwalificatie wetsrdijden Nederland - Griekeland & naar Ierland - Nederland aan het kijken. En ik stoor mij heel erg aan het matige beeld kwaliteit! Dit heb ik alleen bij voetbal wedstrijden live. Als ik dus andere dingen via I-TV bij KPN kijk heb ik nergens last van, Het beeld is eerst in FULL HD en daarna gaat de kwaliteit van het beeld drastisch naar beneden om vervolgens weer goede kwaliteit te leveren en vervolgens weer slechte kwaliteit te lever de hele wedstrijd door! Wat is hier aan te doen? Ik gebruik zelf een eithernet kabel en mijn pc heeft dus rechtstreeks verbinding met de KPN ROUTER. Het moet toch mogelijk zijn om de wedstrijd van het Nederlands elftal (en mijn club) de hele wedstrijd door in goede beeld kwaliteit te kunnen bekijken?? Wie oh wie kan mij hier bij helpen zodat ik Nederland - Frankrijk samen met mijn vriendin in goede beeldkwaliteit kan bekijken?

Full HD heeft niets met beeldkwaliteit te maken, maar met het aantal beeldpunten.

 

Het beeld van de ITV app is helaas veel lager dan het beeld op de KPN tv decoder.

 

Beste is om te kijken met de KPN tv decoder.😉


Zijn meer klachten geweest over slechte beeldkwaliteit via de iTV app tijdens de wedstrijden van Nederlands elftal, toen ik zelf even testte op de app was dat ook het geval. Ik vermoed dat dit met de drukte dan te maken heeft. Beste is inderdaad kijken via de decoder.


@pietheingrun en @afca39 

 

De stream op de iTV app is erg laag.

Maar wel full HD.

Door de hoge compressie is het beeld op de iTV app veel minder mooi. 

 

De stream is:

iTV app    5 Mb/s

KPN tv decoder  7,5 Mb/ s (op de DIW7022 8,2 Mb/s)

KPN Sagacom DIW7022 eerste 10 kanalen  14,2 Mb/s (originele stream)


@joop2011 dat klopt wel, alleen was het beeld tijdens de voetbalwedstrijden van afgelopen week veel slechter dan normaal via de iTV app. En dat zal denk ik te maken hebben met drukte.


Nou het lijkt mij dat dit wel geoptimaliseerd kan worden? 

Wat is dit nou voor onzin. Ik wil gewoon alles via mijn pc bekijken

En Full HD heeft met wel de kwaliteit te maken! gaat er gewoon om dat ik I-TV live gewoon in goede kwaliteit wil kunnen kijken. Lijkt mij technisch ook gewoon mogelijk

Gelieve dit voor de wedstrijd tegen Frankrijk dit gewoon op te lossen!

DANK


De beeldkwaliteit via kanaal 1 donderde inderdaad regelmatig in elkaar tijdens de wedstrijd. Ik ben via 191 gaan kijken. Prima en stabiel. 

Ook mogelijk op je pc voor npo 1,2 en 3 is http://nos.nl in HD. 

En http://npostart.nl met uitstekende SD weergave. 


 

En Full HD heeft met wel de kwaliteit te maken! gaat er gewoon om dat ik I-TV live gewoon in goede kwaliteit wil kunnen kijken. Lijkt mij technisch ook gewoon mogelijk

 

@afca39 

Nee, Full HD betekend dat het aantal beeldpunten 1920 x 1080 punten is.

Heeft niets met de beeldkwaliteit te maken.

 

En helaas hoe meer compressie, hoe minder mooi het beeld is.

Daarom kijken wij ook altijd via de KPN tv decoder.

 

Maar ik ben het wel mee eens, dat de stream niet met nog meer compressie mag worden verzonden.

5 Mb/s is echt het minimum en dat is nog net om aan te zien. 


HD= HIGH DEFINTION 

Afkorting van 'High Definition'. Een techniek waarbij beeld een hoge resolutie heeft waardoor de kijker meer details ziet. De opvolger van HD is 4K, ook wel Ultra HD genoemd. Dit heeft dus wel met beeld kwaliteit te maken.

Het is overigens gewoon raar je betaald er overigens ook gewoon voor. Dus dan mag je ook bij I-TV live wedstrijden op zijn minst een stabiele kwaliteit verwachten. Want waar ik naar aan het kijken was slaat echt helemaal nergens meer op


HD= HIGH DEFINTION 

Afkorting van 'High Definition'. Een techniek waarbij beeld een hoge resolutie heeft waardoor de kijker meer details ziet. De opvolger van HD is 4K, ook wel Ultra HD genoemd. Dit heeft dus wel met beeld kwaliteit te maken.

Het is overigens gewoon raar je betaald er overigens ook gewoon voor. Dus dan mag je ook bij I-TV live wedstrijden op zijn minst een stabiele kwaliteit verwachten. Want waar ik naar aan het kijken was slaat echt helemaal nergens meer op

 

Hogere resolutie, dus veel meer beeldpunten dan SD.

Zoals ik al aangaf, FULL HD is 1920 x 1080 beeldpunten.

Met meer beeldpunten, zie je inderdaad meer detail.

 

Dat laatste vind ik ook, teveel compressie verpest het mooie van FULL HD beeld.😉😊

 

 

Via Google:

Full HD staat voor 1920x1080p: het aantal videolijnen op een scherm. Full HD staat voor Full High Definition en heeft een resolutie van 1920x1080 pixels. Dit staat gelijk aan 2 megapixel: 1920x1080 = 2.037.500 en mega staat voor 1 miljoen. Daarvan wordt bij elke resolutie het aantal megapixels afgeleid.


jaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dduuuuusss meer details is betere beeldkwaliteit blijf er nou niet op doorhameren steeds


@joop2011  je gaat voorbij aan het daadwerkelijke probleem. Het probleem was dat juist tijdens de voetbalwedstrijden de kwaliteit een stuk lager was dan gebruikelijk.

En dat heeft niets te maken met het feit dat de bitrate vande  streams van iTV lager zijn dan de decoder of tv+ 

Dat heeft vermoedelijk alleen maar te maken met extreme drukte op dat moment op het iTV platform.

 

de workaround van @PeterG  (kijken naar zender 191)  is dan de beste optie.


@pietheingrun precies dit inderdaad dank u


Wat is zender 191 dan via I-TV ? ik gaf al aan niet via de decoder te kijken maar via de kpn app op mijn pc I-TV dus ;-)


Dat is npo voor slechtzienden waarbij de ondertiteling gesproken is.


hahaha voor slechtziende… ik zie anders nog prima ik zie zo goed dat ik slecht beeld kwaliteit van goed beeldkwaliteit kan onderscheiden. Graag gewoon even serieus doen


Graag gewoon even serieus doen

We zijn bloedserieus. Kijk maar eens op 191, 192, 193.

Zolang er geen buitenlands gesproken programma (of nieuws item) is waarbij de ondertiteling ook wordt voorgelezen wordt, zijn die kanalen uitstekende alternatieven als 1, 2 of 3 het '’af laat weten'’.


Wat is zender 191 dan via I-TV ? ik gaf al aan niet via de decoder te kijken maar via de kpn app op mijn pc I-TV dus ;-)

 


Via de gids van http://tv.kpn.com is ie zo te vinden. In de gids zijn alle zenders ook genummerd. 


Via de gids van http://tv.kpn.com is ie zo te vinden. In de gids zijn alle zenders ook genummerd. 

Nou kijk ik heb even met de Klantenservice gebeld! Sowieso hadden meer mensen hier ook last van zoals eerder door iemand in dit topic al aangegeven! Blijkbaar zenden mijn router wel te weinig mb's uit! Even een hard reset gedaan. En nou maar fingers crossed hopen dat het goed gaat.

Denk overigens dat de hard reset niet helemaal goed is gegaan.

Want volgens die mevrouw van K.P.N. klantenservice moest ik na de hard reset mijn inloggegevens opnieuw invoeren maar, dit was in mijn geval niet aan de orde er werd wederom automatisch verbinding gemaakt met mijn pc zonder router inloggegevens in te hoeven voeren